Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avi Voor Beginners
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Future
Als absoluut groentje zit ik met volgende vraagjes dry.gif :
- waarom kan ik in VideoDeluxe wel mpg en geen avi inlezen
- hoe kan ik het gemakkelijkst avi in mpeg omzetten?
thanks en groetjes
Rijk
avi importeren moet normaal geen probleem zijn in VdL, dus misschien moet je ons even uitleggen wat je precies geprobeerd hebt om avi in te lezen, dan kunnen we wat gerichter antwoorden.

avi omzetten naar mpeg kan heel goed via VdL. Kies Bestand / Film exporteren en vervolgens MPEG (maar dan moet je de film dus wel eerst geimporteerd hebben...)

groet

Rijk
Future
Hoi,

Na vdl geopend te hebben tracht ik in de video editor een avi (terug te vinden op een directory op harde schijf) vanuit 'stations' naar de timeline te slepen
Ik krijg dan de boodschap dat het bestandsformaat niet door VdL kan gelezen worden...

vriendelijke groet

F
fokkemamuziek
Daar heb ik ook problemen mee. Ik kan wel QT movies direct als bestand inladen, maar AVI bestanden niet.
En dan bedoel ik rechtstreeks in de timeline zetten. Moet ik ergens een bepaalde instelling aanpassen?
Rijk
QUOTE(fokkemamuziek @ 05.10.2006 20:43:05) [snapback]147050[/snapback]
Daar heb ik ook problemen mee. Ik kan wel QT movies direct als bestand inladen, maar AVI bestanden niet.
En dan bedoel ik rechtstreeks in de timeline zetten. Moet ik ergens een bepaalde instelling aanpassen?

Je kunt even kijken bij Bestand/Programma-instellingen/Tabblad Systeem, en dan onder Importformaten checken of de gewenste formaten zijn aangevinkt.
Bij mij staat overigens (default) alles aangevinkt.

groet
Rijk
eric_brok
Ik ben ook geen expert qua bestandsformaten, maar in zijn algemeenheid is het goed om te weten dat AVI niet een enkel formaat is, maar er kan 'van alles' inzitten. In bepaalde situaties of programma's kan het dus voorkomen dat je de ene AVI wel kan afspelen en de andere niet.
Future
INternal AVI Import en AVI DV import staan alleszins aangevinkt...
Rijk
QUOTE(Future @ 06.10.2006 18:02:34) [snapback]147181[/snapback]
INternal AVI Import en AVI DV import staan alleszins aangevinkt...

Je zou even het volgende proefje kunnen doen in VdL:

Importeer het filmpje "-tv antibijsnijden.mvd" met Bestand/Film laden en dan het filmpje aanklikken/OK.

Exporteer dit filmpje als dv-avi met: Bestand/Film exporteren/Video als DV-AVI.

Probeer daarna of je dit avi-filmpje weer kunt importeren.

Lukt dit wel? Dan is kennelijk aan de hand wat Eric zegt: de ene avi film is de andere niet.

Lukt dit ook niet? Dan zou je kunnen overwegen VdL opnieuw te installeren.

groet
Rijk
Future
Hoi,

Deze avi kon zonder problemen ingelezen worden...
Maar blijkbaar lukt het met avi's die ik maakte mbv een digitaal fototoestel niet...
Jammer
Heb ondertussen wel een manier gevonden om ze om te zetten naar mpeg
(al boet de audio-kwaliteit dan wel sterk in, maar ja, beter wel vakantiefilmpjes met slechte audio dan helemaal niets ;-)

groetjes
Rijk
QUOTE(Future @ 09.10.2006 13:22:42) [snapback]147442[/snapback]
Hoi,

Deze avi kon zonder problemen ingelezen worden...
Maar blijkbaar lukt het met avi's die ik maakte mbv een digitaal fototoestel niet...
Jammer
Heb ondertussen wel een manier gevonden om ze om te zetten naar mpeg
(al boet de audio-kwaliteit dan wel sterk in, maar ja, beter wel vakantiefilmpjes met slechte audio dan helemaal niets ;-)

groetjes

Ik heb nog even gezocht en in het Duitse forum kwam ik deze tip tegen:
http://hadsche.ha.funpic.de/video.html#Importformate
als ik het goed begrijp komt het er op neer dat je bij Systeeminstellingen de avi-import module juist uitschakelt, waarmee je VdL dwingt om een alternatieve importmodule te gebruiken die wellicht wel werkt, ik zou zeggen: probeer het eens...

kijk zelf ook maar eens via de zoekfunctie van het forum, als je als trefwoorden AVI IMPORT ingeeft krijg je heel wat te zien, vooral als je internationaal gaat.

groet
Rijk
videofred2
Zoals Erik reeds aanstipte, kan een AVI van alles zijn.
AVI is een container, geen formaat zoals Mpeg2.

Het zit hem in de gebruikte codec van die AVI's van je fototoestel.
Met wat geluk staat hij op de installatie CD van je fototoestel (als er één is)

Met Gspot (gratis) kun je proberen te achterhalen welke codec is gebruikt, en of die codec op je syteem geïnstalleerd is.

Als je weet welke codec het is, en je installeert hem op je systeem, dan zal Magix het bestand kunnen openen.

Wacht even....kan Mediaplayer de bewuste AVI's afspelen?
Dan is de codec OK en is er iets anders aan de hand.

Fred.
landrover
In ieder geval ALTIJD "internal AVI import" uitschakelen! Dat Magix daar nou nog nooit iets aan gedaan heeft...
FransS
Hoi Luitjes ,

De AVI bestanden van een digital fotocamera zijn 30frps en een AVI van een digitalvideocamera zijn 25 frps vandaar dat je de beelden van een fotocamera niet in VdLux kan inporteren zonder ze te converteren naar 25 frps .

Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.