QUOTE(videofred2 @ 06.10.2006 15:58:58) [snapback]147170[/snapback]
Hallo Rijk,
Is er een grote keuze aan muzieksoorten in VDL2007?
En waar staan de 'loops'?
Op de installatie CD of op een apparte CD?
In 2004 ben je beperkt tot vier genres...
Ik denk dat ik maar eens moet gaan upgraden...
Fred.
Hoi Fred,
Ik ken VdL2004 niet (ben ingestapt in VdL2005 standaard versie).
Ik heb 2007+ even vergeleken met 2005 en dan zie je het volgende:
2005 heeft een songmaker, waarin je tamelijk beperkt wat muziekstijlen kunt maken.
In 2007+ noemen ze dat de Soundtrack Maker, waarin je kunt kiezen uit 5 muziekstijlen (klassiek, Funky etc), waarbij je dan voor elke stijl kunt kiezen uit 6 Emoties (Romantisch, Speels, etc). Dus wel wat uitgebreider. Verder verwijzen ze voor meer stijlen naar "Online kopen", zoals Bruce ook al opmerkte, al is die vooruitbetaling, waar hij op doelt, niet perse nodig, er is ook een manier waarmee je per keer betaalt, zonder abonnementsgeld. Met het abonnement krijg je wel korting op de muziek.
Overigens staat alles van VdL 2007 Plus op 1 DVD (geen CD's meer).
Verder staan er op de DVD nog wel wat muzieksamples (een kleine 30 Songs, .ogg files) waar ik persoonlijk niet erg van onder de indruk ben, maar smaken verschillen, nietwaar? Verder een vrij groot aantal Special Effects (cirkelzagen, allerlei exotisch gekreun, toeters en belletjes...)
Het hangt er volgens mij erg van af wat je zoekt, persoonlijk heb ik de neiging om mijn films te voorzien van muziek van (meestal klassieke) CD's, maar dat zal ongetwijfeld ook met mijn smaak (en wellicht leeftijd) te maken hebben.
Voor mij was de reden om van het Magix aanbod gebruik te maken vooral ook: dat ik wel naar de Plus versie wilde overstappen, gezien de uitgebreidere mogelijkheden die ik op dit forum had gelezen. En dan neem je natuurlijk meteen de nieuwste Plus versie.
Overigens lijkt het me ook wel de moeite waard om (zoals in jouw geval) na 3 jaar toch eens naar de nieuwste versie over te stappen. Bij een relatief goedkoop pakket als dit is dat niet gauw een miskoop, denk ik.
Succes, en we horen nog wel eens van je bevindingen...
groet
Rijk