Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Previeuw Venster
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
sby
VdL 2007 Plus is uiterst traag met het geven van beelden in het previeuw venster. Het beeld stopt na ong. 1 sec. Op de achtergrond loopt het geluid door. Na verloop gaat het beeld in het preview venster weer een stukje verder. De harde schijf blijft draaien. Dit heb ik met versie 2006/2005/2004 nog nooit gehad.
Van arre moede heb ik ook maar Pinnacle studio 10.6 geinstalleerd. Die gaat als een trein. Perfecte beelden in het preview venster. In VdL2007 alle instellingen geprobeerd maar niets geeft enige verbetering.
Mijn systeem is:
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Grafische kaart
Naam NVIDIA GeForce FX 5200
Beschrijving NVIDIA GeForce FX 5200
RAM-geheugen 128,00 MB (134.217.728 bytes)
Versie van stuurprogramma 6.14.10.8185
Resolutie 1280 x 1024 x 75 Hz
Bits/Pixel 32
Moet ik mijn systeem aanpassen. Wachten op nog een patch(de laatste zonder resultaat geinstalleerd)
Of van VdL2007 afscheid nemen.
Wie kan mij adviseren.
GerardR
Volgens mij is je RAM-geheugen behoorlijk aan de krappe kant. Er is minstens 512 MB nodig, liefst 1 GB. Of is die 128 MB alleen voor de grafische kaart? Verder vermeld je niet hoe snel de processor is. Dat kan ook een flink uitmaken in de soepelheid van het weergeven. Voor Magix Video de Luxe is een processor met 1,5 GHz of meer nodig. Ook het aantal fysieke harde schijven is van invloed op de snelheid. Er wordt vaak aangeraden om een extra harde schijf te plaatsen, alleen voor video. De C-schijf (en de op dezelfde fysieke schijf aangemaakte andere partities) wordt voor het programma en het wisselbestand gebruikt (virtuele geheugen). Dat wisselbestand wordt in jouw geval heel heftig gebruikt doordat het RAM-geheugen zo klein is.
Kortom, ik ben bang dat er wat uitbreiding van je PC nodig is.

Gerard
sby
QUOTE(sby @ 27.09.2006 10:37:59) [snapback]146235[/snapback]
VdL 2007 Plus is uiterst traag met het geven van beelden in het previeuw venster. Het beeld stopt na ong. 1 sec. Op de achtergrond loopt het geluid door. Na verloop gaat het beeld in het preview venster weer een stukje verder. De harde schijf blijft draaien. Dit heb ik met versie 2006/2005/2004 nog nooit gehad.
Van arre moede heb ik ook maar Pinnacle studio 10.6 geinstalleerd. Die gaat als een trein. Perfecte beelden in het preview venster. In VdL2007 alle instellingen geprobeerd maar niets geeft enige verbetering.
Mijn systeem is:
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Grafische kaart
Naam NVIDIA GeForce FX 5200
Beschrijving NVIDIA GeForce FX 5200
RAM-geheugen 128,00 MB (134.217.728 bytes)
Versie van stuurprogramma 6.14.10.8185
Resolutie 1280 x 1024 x 75 Hz
Bits/Pixel 32
Moet ik mijn systeem aanpassen. Wachten op nog een patch(de laatste zonder resultaat geinstalleerd)
Of van VdL2007 afscheid nemen.
Wie kan mij adviseren.

QUOTE(GerardR @ 28.09.2006 12:48:44) [snapback]146321[/snapback]
Volgens mij is je RAM-geheugen behoorlijk aan de krappe kant. Er is minstens 512 MB nodig, liefst 1 GB. Of is die 128 MB alleen voor de grafische kaart? Verder vermeld je niet hoe snel de processor is. Dat kan ook een flink uitmaken in de soepelheid van het weergeven. Voor Magix Video de Luxe is een processor met 1,5 GHz of meer nodig. Ook het aantal fysieke harde schijven is van invloed op de snelheid. Er wordt vaak aangeraden om een extra harde schijf te plaatsen, alleen voor video. De C-schijf (en de op dezelfde fysieke schijf aangemaakte andere partities) wordt voor het programma en het wisselbestand gebruikt (virtuele geheugen). Dat wisselbestand wordt in jouw geval heel heftig gebruikt doordat het RAM-geheugen zo klein is.
Kortom, ik ben bang dat er wat uitbreiding van je PC nodig is.

Gerard

Bedankt voor je reactie.
De 128 mb is alleen de grafische kaart.
De CPU is een AMD 3200 64k. Intern geheugen is 1 gb.
De c schijf is 160 gb. VdL en de video clips staan bij elkaar.
C schijf(SATA) opnieuw geinstalleerd met XP enz. Daarnaast heb ik nog 2 ATA harde schijven.
In de VdL is links onder en bij overzicht processen is te zien dat mijn processor voor 100% door VdL wordt belast. Dus VdL video en systeem op 1 schijf. Virtueel gehugen door Windows laten beheren, zodat een variabel en maximaal bereik gewaarborgd is. Studio 10.6 (was altijd langzamer) gebasseerd op Liquid Ed. vraagt een veel zwaardere configuratie maar draait op mijn systeem foutloos zonder de CPU aanslag die VdL doet. Aan de systeemeisen volgens de gebruikershandleiding voldoet mijn systeem ruimschoots.
Sytse
AVB
Helaas kan ik je ook nog niet helpen met het schokkende preview-beeld.

Ik heb onlangs ook Video Deluxe 2007 en heb hetzelfde probleem.
Bij 2005 had ik dit probleem niet.... (zelfde PC,... niets veranderd)

Hier valt niet mee te werken zo,... denk dat ik 2005 maar weer ga installeren...

Als je / of iemand de oplossing hebt, hoor ik het graag...

Succes sad.gif
landrover
Kijk eens onder "instellingen" of de aansturing van je preview scherm wel goed is. Je hebt daar de keuze uit een aantal opties (directDraw, overlay, etc) en allemaal geven ze een andere cpu-belasting. Soms staan daar features ingeschakeld die wel cpu-vermogen vragen maar waar niet iedere gebruiker wat aan heeft.
Beste voorbeeld: als je de instelling voor gebruik van een externe monitor hebt geactiveerd, wordt het signaal altijd in volledige resolutie behandeld, en daar heb je niets aan als je geen externe monitor gebruikt.
AVB
Dank voor je reactie,

Inmiddels ben ik er net achter gekomen wat het probleem in mijn geval was...
Niet waar jij het over hebt Landrover, maar:

Ik heb een opname van een gebeurtenis gefilmd met 3 camera's.
Dit zijn 3 verschillende kwaliteiten camera's, dus ik had de kleuren / helderheid (videocleaning) al op elkaar afgestemd.
Hierdoor moet de comp. continue rekenen om de kleurcorrectie weer te geven. Dit verstaagd enorm, want is 'kennelijk' realtime. (bij 2005 ook????, (zal vastwel...))

Door de videocleaning 'tijdelijk uit te schakelen' loopt alles weer zo goed als vloeiend!!!

Nogmaals,... dank voor je reactie i.i.g.

ps. Is dit ook het probleem bij SBY???? (de topic-starter????)

Paulus
sby
Ik zal het direct gaan uitproberen.

Bedankt voor de reacties. (Ik heb dit weekend 1 gb geheugen er bij geplaatst, dit is ook geen oplossing)
Wellicht een zware grafische kaart een oplossing?

Sytse
landrover
Wellicht een zware grafische kaart een oplossing?

Nee, niet doen als de oorzaak in realtime-bewerkingen ligt. VdL vertrouwt voor het realtime berekenen van effecten volledig op de cpu. Alleen de instellingen zoals ik die in mijn vorige bericht noemde, hebben betrekking op de videokaart.
sby
GEVONDEN.
Het lag inderdaad aan de instellingen die je via bestand - programma-instellingen.
Van alles uitgeprobeerd en opeens liep alles als een zonnetje.
Bedankt voor het meedenken.
Sytse
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.