Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Filmpje Op Website Zetten
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
vermaak
Wanneer ik een film exporteer naar bv WMV,dan vind ik de kwaliteit net te slecht. Het bestand is dan ook klein, zie ik bij eigenschappen. Hoe kan ik de grootte van het WMV-formaat zelf bepalen? bv ik wil een WMV filmpje hebben op 2 Mb....? Een redelijkekwaliteit voor een website....

Jan Vermaak
landrover
Je kunt verschillende windows-media profielen kiezen, van postzegelformaat voor analoge modemverbindingen, tot HD-resoluties voor bioscooptoepassingen. Daarnaast kun je ook nog custom profielen aanmaken, wat voor ons Nederlanders vaak eg nuttig is omdat veel standaardprofielen gebaseerd zijn op de NTSC norm, dus 30 frames per seconde.
Ik weet niet uit mijn hoofd of je die custom profielen vanuit VdL kunt maken, maar zo niet, dan kun je altijd Windows Media Encoder installeren en daarmee de profielen maken. Die zijn ook in VdL te gebruiken.
jdeboer
Weet ook iemand hoe je WMV profielen kunt maken voor breedbeeld opnames?
Bijna alle profielen zijn voor 4:3 opnames.
En wat zijn nou de beste instellingen voor de WMV filmpjes.
Ik vind zelf namelijk de kwaliteit tegenvallen.
Zijn er geen andere programma's waarmee je bijvoorbeeld een AVI die je hebt gemaakt in videodeluxe om kunt zetten in WMV?
videofred2
Windows Media Encoder: (gratis)

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...er/default.aspx

Heel veel mogelijkheden, ook 2 pass codering.

Maar persoonlijk gebruik ik liever divX: formaat 500x400, alle 100 frames een keyframe, bitrate ong. 2000 kbps. Deze clips kunnen in full screen afgespeeld worden op een resolutie van 2000 x ... pixels.

U verplicht dan wel uw publiek om divX te installeren, natuurlijk.

Hier is een voorbeeld:
Dit is een Fuji Single-8 film fragment, gemaakt in (jawel) 2005.
Echte film dus... mooi hé
U kunt gewoon op de link klikken.
http://www.snijgereedschappen.be\clip...ji_001_divX.avi

Fred.
landrover
500x400??? huh.gif

Waarom zo'n afwijkende resolutie?
videofred2
Oeps... Ik ben daar nogal slordig mee. blush.gif

Wat ik bedoel, het hoeft geen 720x576 zijn om nog goed bekijkbaar te zijn op volledige schermgrootte.
360 x 288 moet ook nog te doen zijn.

Fred.
landrover
Nu begrijp ik het. 360x288 is zelfs een heel geschikte resolutie omdat je dan ook geen interlace-problemen hebt. Overigens is 320x240 (min of meer) de standaard voor webvideo.
jdeboer
QUOTE(landrover @ 28.09.2006 17:34:15) [snapback]146352[/snapback]
Nu begrijp ik het. 360x288 is zelfs een heel geschikte resolutie omdat je dan ook geen interlace-problemen hebt. Overigens is 320x240 (min of meer) de standaard voor webvideo.

Maar hoe zit het nu met de instellingen voor 16:9 filmpjes?
Hoe kan ik die het beste omzetten naar wmv?
jdeboer
QUOTE(jdeboer @ 29.09.2006 09:26:27) [snapback]146421[/snapback]
Maar hoe zit het nu met de instellingen voor 16:9 filmpjes?
Hoe kan ik die het beste omzetten naar wmv?

Ik heb het nu als volgt opgelost:

Eerst gewoon film wegzetten in DVD kwaliteit.
Het DVD bestand zet ik met het gratis programma Vidomi om naar een DIVX avi.
Vidomi is hier te downloaden

De Divx AVI's zien er erg goed uit en zijn ook in breedbeeld. Alleen als ik ze op youtube zet gaat de kwaliteit wel wat achteruit. Voorbeeld filmpjes zijn te zien op mijn website: http://home.wanadoo.nl/jordy.de.boer onder het kopje "filmprojecten" en dan het MBS filmproject.
videofred2
Perfect gedaan!

De filmpjes laden zeer snel en zijn heel behoorlijk van kwaliteit.
Ik heb genoten van de prachtige stoomlokomotieven wub.gif

Fred.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.