Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geheugen Toewijding/interne Fout, Encoderen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
TUMC
hey

ik heb Videodeluxe 2007 Plus, ik heb hierin een film gemaakt, die 30 ongever 30 minuten duurt. vol met bewerkingen op gebied van teksten, overgangen, enz.

Ik heb er een leuk menu van gemaakt, en aantal hoofdstukjes.

Als ik deze film wil gaan branden wordt het bestand ongeveer 1650MB, past dus makkelijk op een schijfje.
tijdens het encoderen krijg ik ineens de foutmelding:
Geheugen toewijding is mislukt, of eris een interne fout opgetreden

Als ik bij systeemeigenschappen kijk in het programma dan staat er

Vrij ruimte gevonden: (ongeveer) 45.000.000KB
Video Deluxe Vereist: (ongeveer) 130.000.000KB

Houdt dit dan dus in, dat ik een schijf van 130GB Vrije ruimte moet hebben, om deze film uitendelijk op een DVD te kunnen krijgen. zou dit dan werken met een externe harde schijf?

En kampen er nog meer mensen met dit probleem, of iets dergelijks?

Wie kan mij helpen? met 2006 had ik nergens problemen mee!
TUMC
Ik heb wel wat kunnen vinden over me wisselbestand aanpassen? weet iemand daar wat meer over?
landrover
VdL gebruikt, vooral tijdens het laden van een project, enorm veel systeemgeheugen. Als een montageproject erg groot is, kan het zijn dat het wisselbestand (virtueel geheugen) vol raakt. Normaal gesproken past Windows het wisselbestand, "pagefile" in het Engels, automatisch aan zijn behoefte aan, maar door een gebrek aan ruimte op de systeemschijf kun je hierin tegen een limiet aan lopen. Dan helpt alleen het vrijmaken van ruimte op de systeemschijf door het verwijderen van programma's of overbodige documenten.
Veel gebruikers hebben het wisselbestand op een vaste waarde staan omdat dit over het algemeen de systeemprestaties ten goede komt. De ideale grootte voor het wisselbestand is 1 1/2 tot 2 x de grootte van het fysieke werkgeheugen. Heb je dat ingesteld en komt VdL dan alsnog in de problemen met het laden van een project, dan kun je tijdelijk het wisselbestand nog groter maken en die instelling handhaven zolang je met het montageproject bezig bent, of Windows tijdelijk instrueren zelf de grootte van het wisselbestand te bepalen.
JohnDC
QUOTE(landrover @ 19.09.2006 13:33:35) [snapback]145520[/snapback]
VdL gebruikt, vooral tijdens het laden van een project, enorm veel systeemgeheugen. Als een montageproject erg groot is, kan het zijn dat het wisselbestand (virtueel geheugen) vol raakt. Normaal gesproken past Windows het wisselbestand, "pagefile" in het Engels, automatisch aan zijn behoefte aan, maar door een gebrek aan ruimte op de systeemschijf kun je hierin tegen een limiet aan lopen. Dan helpt alleen het vrijmaken van ruimte op de systeemschijf door het verwijderen van programma's of overbodige documenten.
Veel gebruikers hebben het wisselbestand op een vaste waarde staan omdat dit over het algemeen de systeemprestaties ten goede komt. De ideale grootte voor het wisselbestand is 1 1/2 tot 2 x de grootte van het fysieke werkgeheugen. Heb je dat ingesteld en komt VdL dan alsnog in de problemen met het laden van een project, dan kun je tijdelijk het wisselbestand nog groter maken en die instelling handhaven zolang je met het montageproject bezig bent, of Windows tijdelijk instrueren zelf de grootte van het wisselbestand te bepalen.

Het aanmaken van .jpg bestanden waarvan sprake in mijn artikel over problemen bij het branden lijkt achteraf bekeken
normaal vermits VDL 2006 ook zo werkt.

Merkwaardig is wel:

Oorspronkelijk wisselbestand = 1 536 Mb, geeft geheugenproblemen
Wisselbestand vergroot naar 3 071 Mb
Wordt gebruikt door VDL 2007 tot er 2,06 Gb gegevens in steken en geeft dan dezelfde geheugenfout.
Waarom gebruikt VDL 2007 de resterende 1 Gb niet?????
TUMC
hey,

ik heb de dvd geprobeerd te maken, zonder het menu en deed dit prima.

nu zit ik echter met een andere dvd, en heb weer hetzelfde probleem.
weer de melding verzoek voor geheugentoewijzing is milsukt.

ik heb al geprobeerd om de pagefile van me D: schijf (tijdelijke bestanden komen hier) op 3071 te zetten, deze door het systeem te laten bepalen, maar niks werkt. ook als ik deze film zonder menu wilt, werkt het nog niet sad.gif

ik heb alleen video deluxe 2007 erop staan, en foto clinic van magix. verder heb ik pinaccle studio erop? maar zou dit al conflicten kunnen geven tijdens het encoderen. het gaat mis in stap 2 van 5.

Hoop dat iemand mij kan helpen. heb nogal haast met deze dvd
Antoon
QUOTE(TUMC @ 23.10.2006 10:24:26) [snapback]149386[/snapback]
hey,

ik heb de dvd geprobeerd te maken, zonder het menu en deed dit prima.

Heb je soms een menu met filmpje(s) erin die te veel vergen? Probeer eens met een heel simpel menu (op een rewritable).

suxes
Antoon
TUMC
QUOTE(Antoon @ 23.10.2006 15:48:05) [snapback]149471[/snapback]
Heb je soms een menu met filmpje(s) erin die te veel vergen? Probeer eens met een heel simpel menu (op een rewritable).

suxes
Antoon

helaas hij blijft het nog steeds niet doen:(
JohnDC
QUOTE(TUMC @ 24.10.2006 17:10:23) [snapback]149660[/snapback]
helaas hij blijft het nog steeds niet doen:(

Mijn ervaring is:

Als in het venster "Achtergrondvormgeving" (krijg je na het klikken op Achtergrondvideo) onder Opties de keuze Geanimeerde menuknoppen maken aangevinkt is treden de geheugentoewijzingsproblemen op.

Na het uitvinken is het mij gelukt zonder problemen een DVD te branden. Uiteraard heb je dan geen bewegende menuknoppen.

Naar mijn mening is er dringend een degelijke patch nodig om dit probleem, dat zich niet voordeed in VDL 2006, op te lossen.
TUMC
QUOTE(JohnDC @ 24.10.2006 20:01:12) [snapback]149711[/snapback]
Mijn ervaring is:

Als in het venster "Achtergrondvormgeving" (krijg je na het klikken op Achtergrondvideo) onder Opties de keuze Geanimeerde menuknoppen maken aangevinkt is treden de geheugentoewijzingsproblemen op.

Na het uitvinken is het mij gelukt zonder problemen een DVD te branden. Uiteraard heb je dan geen bewegende menuknoppen.

Naar mijn mening is er dringend een degelijke patch nodig om dit probleem, dat zich niet voordeed in VDL 2006, op te lossen.

Ik maak momenteel gebruik van VDL 2006 en daar heb ik hetzelfde probleem. dus heeft het geen nut omdat uit te vinken
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.