Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2007 Kan Lange Objecten Niet Aan?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
Na ruime ervaring met 2006 nu VdL 2007 uitvoerig getest met een lange film. Ik zal daarover mijn bevindingen (pos en min) binnenkort meedelen maar nu zit ik met een giga-probleem omdat ik de film niet af kan maken.
Gegevens:
3 tapes van 1 uur gecaptured en gemonteerd tot 3 aparte films van +/- 25 min. (film I, film II en film III)
Ook in 2007 kun je echter nog niet diverse films achter elkaar schuiven (3 x foei!! Gemiste kans, Magix) dus weer tijdrovend klooien zoals bij 2006 met copy/past en heel goed oppassen .
Die drie films opgeslagen onder verzamelnaam: film I+II+III.mvd.
Morgen één film maken voor de DVD. Tot zover alles goed. Comp. uit, naar bed.

Nieuwe start: inlezen film I+II+III.mvd. (in tijdlijn trekken uit mediapool) Melding: "object langer dan fysieke sample. "Wat het is??? Je kunt nu: verder, afbreken of X klikken. Alles uitgetest (dus meerdere keren de film vanaf nul ingelezen) maar het effect is steeds een compleet verpeste film: stukken eruit en in elkaar geschoven.
Wie kent dit probleem en de oplossing?

ps. ik heb deze filmlengte op VdL 2006 regelmatig gemaakt op deze wijze en computer zonder probleem.
Helaas heb ik 2006 al verwijderd maar misschien moet ik het nog een keer daarmee doen of kan dat niet; een met 2007 gemaakte (eenvoudige) film branden via 2006?
Ik hoop dat iemand snel een hint heeft want ik kan nu totaal niet verder. Na 5 uitvoerige pogingen geef ik het dus op.
bvd!!
twijfelaar
Enkele maanden na dit niet beantwoorde topic ben ik ook tegen deze foutmelding aangelopen. Het was echter niet bij een lange film.
De melding ontstond al na een montage van plm. 10 minuten. Het aan het einde toevoegen van de ene scene (take) van 10-20 seconden leverde wel en van een willekeurige andere take niet de bedoelde melding op. Kortom: volstrekt willekeurig, zo lijkt het. Nog een bijzonderheid was dat wel het aan de take vebonden geluidsspoort geheel werd geaccepteerd.

Bruce: heb je zelf inmiddels een idee over oorzaak en oplossing?

Jan
Bruce 47
ik heb geen echte oplossing van Magix gehad, ze kunnen het effect niet reproduceren zeggen ze. hoe los ik het nu op: ik capure nu bv 3 films:
inladen 1 en bewerken film 1, selecteer hele film en zet op slot met cntr L., nu opslaan als avi deel 1 (dus geen mvd) hier achter kun je nu film 2 laden zonder gezeur van "bewaren" etc? voor de eenvoud zet ik film 2 op een 3e spoor waardoor ik van vooraf kan (be)werken. (maar pas op; knippen gaat nu misschien niet; alleen op bovenste spoor. (stom maar waar) misschien kun je iets met takes maar ik heb nog steeds geen idee hoe je moet/kan. snap van die procedure niets, waar ze blijven, wanneer wel/niet. geen zin meer om uit te zoeken. soms word ik het gepuzzel wel spuugzat)
Indien klaar selecteer en vastzetten en opslaan als filn 1+2.avi.
Inlezen film 3 (4,5,6 etc) en herhaal deze procedure van film 2.
Wanneer al je films nu als 1+2+3+4+5+X.avi klaar zijn (je kunt nu steeds terug bij een ernstige fout naar een vorige geslaagde combinatie) dan sla je op als X.mvd.
Die kan je in zijn geheel later wel inlezen. (tot nu toe tenminste, ik moet binnenkort 5 films capturen en combineren dus ik vrees wel weer een beetje...))
Hoop dat het zo ook bij jou werkt.
Ik blijf het een ernstige en idiote tekortkoming vinden van dit op veel fronten zo goede programma dat je verschiilende films niet eenvoudig kunt koppelen zoals bij AP.pro. óf het is niet duidelijk hoe dit moet. (dus graag reacties!)
succes, laat horen als het zo werkt, ook voor anderen leerzaam.
mschagen
Als ik films achter elkaar wil plakken doe ik dat als volgt:
- Open een nieuwe lege film, zet de afspeelcursor aan het begin (home).
- Open het eerste deel van de film. Selecteer alles (ctrl-A), kopieer (ctrl-C)
- Ga via het windows menu naar de eerste film en plak (ctrl-V) Groepeer eventueel alles (ctrl-m(?))
- zet de afspeel cursor aan het einde van de film (end)
- Open het volgende deel van de film en herhaal de procedure.
Zo kan er eigenlijk niet veel mis gaan. Als de film erg lang en complex wordt moet je gaan uitkijken met het verschuiven van objecten. Daarom is het verstandig logische delen van de film te groeperen. Hoop dat dit het wat makkelijker maakt.
Bruce 47
QUOTE(mschagen @ 19.11.2006 22:10:15) [snapback]153229[/snapback]
Als ik films achter elkaar wil plakken doe ik dat als volgt:
- Open een nieuwe lege film, zet de afspeelcursor aan het begin (home).
- Open het eerste deel van de film. Selecteer alles (ctrl-A), kopieer (ctrl-C)
- Ga via het windows menu naar de eerste film en plak (ctrl-V) Groepeer eventueel alles (ctrl-m(?))
- zet de afspeel cursor aan het einde van de film (end)
- Open het volgende deel van de film en herhaal de procedure.
Zo kan er eigenlijk niet veel mis gaan. Als de film erg lang en complex wordt moet je gaan uitkijken met het verschuiven van objecten. Daarom is het verstandig logische delen van de film te groeperen. Hoop dat dit het wat makkelijker maakt.

Dank voor je meedenken maar helaas snap ik er niet veel van:
stap 1 met cntr N ?
stap 2 inlezen van je eerste film, daarna cntr A, cntr C (= duidelijk)
stap 3 abacadabra via windows etc. (groeperen gaat met cntr L (link), de-groeperen met cntr M maar dit terzijde)
stap 4 nu nog onduidelijk...
Voor zover ik weet heb ik dit vroeger ook zo gedaan want het is al eens eerder gevraagd en volgens mij heb ik het op videoforum gelezen -ook van jou dacht ik maar weet niet zeker. Ga in elk geval weer proberen met cntr C en V, ik denk dat het zo vroeger ging. Maar blijft lulig op die manier vind ik maar o.k., als het werkt..vooruit maar. Maar bedankt!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.