Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Objecten Samenvoegen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
PolCrown
Ik ben een nieuwe VDL 2006 gebruiker. (Voorheen Studio 9). Nu was er in studio een toepassing om clips (objecten in VDL) samen te voegen. Ik ben op zoek naar zoiets bij VDL maar ben tot op heden niet iets tegengekomen. Weet iemand of dit mogelijk is en zoja hoe?
Rijk
Hallo Pol,
Ik vrees dat zoiets in VdL niet kan (heb het tenminste ook nog nooit kunnen vinden). Wat wel kan is groeperen van clips (met Ctrl L), maar dan blijven het toch 2 clips.
Als het 2 clips betreft die ook achter elkaar staan in je gecapturede film, dan kun je wel het volgende doen:
Stel, je hebt clip 1 en clip 2 achter elkaar staan. Verwijder nu clip 2 (delete). Nu kun je met de muis clip 1 naar rechts uitrekken en dan zie je dat het beeld van clip 2 weer ontstaat. Als je hem nu oprekt tot de originele lengte van clip 2 weer is bereikt, dan heb je (via deze omweg) bereikt wat je wilde: het is nu 1 clip geworden. Maar nogmaals: dat werkt alleen als de clips 1 en 2 in tijd achter elkaar staan in je originele film.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groet
Rijk
GerardR
Een andere mogelijkheid is om de twee clips (scenes) als enige in een project te laden en dan naar dv-avi te exporteren. Het resultaat is een fimpje van één scene (clip), dat je in een ander project kunt binnenhalen. De clips behoeven dan niet achter elkaar in de originele film te staan.

Gerard
PolCrown
Nee, beide bedankt voor de suggesties, maar ik wilde meer zo iets als: 2 objecten selecteren, rechtermuisknop en dan samenvoegen kunnen selecteren. Zoals ik gewend was bij studio. Niet dat ik een studio fan ben, maar als ik een overstap maak naar nieuwe software, hoop ik er altijd op vooruit te gaan. En dat vind ik op dit onderwerp eigenlijk niet. En zo heeft ieder pakket weer zijn voordelen. Want laat ik duidelijk zijn: ik ben zeer tevreden over VDL.

PolCrown
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.