Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen Breedbeeld Op Tv / Wel Op Computer
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jandemos
Ik werk al een paar jaar naar tevredenheid met VdL (nu versie 2006).

Vorige maand heb ik een nieuwe camera gekocht met breedbeeldoptie (Panasonic GS500). Daarmee heb ik een proeffilm gemaakt en na bewerking op een DVD-R gebrand. Binnen VdL 2006 is het breedbeeld te zien en het gemaakte VOB-bestand is ook breedbeeld (als ik het bekijk met Windows Media Player).

Mijn beide dvd-spelers (Panasonic) maken er echter op mijn breedbeeld TV (Sony) 3:4 van! Ik kan het beeld wel uitrekken op mijn TV (smart, zoom, wide o.i.d) maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb het volgende ingesteld:
- de filmeigenschappen op 16:9
- bij het branden voor TV 'eigenschappen|instellingen mpg|geavanceerd|pixel aspect ratio' op 16:9
- de resolutie staat op 720 x 576, maar dat schijnt volgens eerder melding in dit forum normaal te zijn voor PAL (ik heb het overigens ook zonder verbeterd resultaat geprobeerd met 1024 x 576).

Wie weet raad?
Duiker
Hallo,

Op bijna elke dvdspeler zit een optie bij beeldeigenschappen om
het formaat van de tv in te stellen.
Er is keuze uit: 4:3 / 4:3 letterbox / 16:9.
Zorg er voor dat het uitvoerformaat op 16:9 staat.

Ik denk dat het daar aan ligt.

Sander
jandemos
Opgelost. Daar had ik het niet in gezocht. Hartelijk dank!
Bij 1 van de twee dvd-spelers stond deze insteloptie trouwens niet eens in de handleiding.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.