Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Titel Plaatsen Waar Je Wil / Standaard Veranderen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
1. VdL 2006; ik krijg de titel altijd achteraan de film en altijd op de bovenste lijn terwijl de naald ergens anders taat, nl dáár waar ik de titel zou willen. Het is nu dus steeds een hoop gesleep.
hoe krijg ik het voor elkaar zoals ik wil, dus op juiste plaats in film en in juiste filmlijn na "ok" in teksteditter?

2. start altijd met Arial op. als ik verander en opsla komt dit in een directorie. maar daarna wéér met Arial.
hoe bereik ik als standaard een andere lettertype en groootte?

bvd!
bruce
Duiker
Als je een titel in je film wilt hebben kun je de titel vanaf de mediapool slepen tot de plaats waar je hem wilt hebben. Als je hem loslaat op de plek waar die moet, staat hij daar direct.
Het is mogelijk om al je instellingen op te slaan in het titel scherm.
Zo ook het lettertype meende ik.

Sander
Bruce 47
QUOTE(Duiker @ 21.05.2006 21:00:32) [snapback]134663[/snapback]
Als je een titel in je film wilt hebben kun je de titel vanaf de mediapool slepen tot de plaats waar je hem wilt hebben. Als je hem loslaat op de plek waar die moet, staat hij daar direct.
Het is mogelijk om al je instellingen op te slaan in het titel scherm.
Zo ook het lettertype meende ik.

Sander

Het eerste werkt perfect, dank! (zo simpel eigenlijk) maar het tweede van geen meter; blijft arial 9.
Hopelijk weet iemand iets want ik vind het een lelijk lettertype...
bvd!
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 24.05.2006 12:38:18) [snapback]135060[/snapback]
Het eerste werkt perfect, dank! (zo simpel eigenlijk) maar het tweede van geen meter; blijft arial 9.
Hopelijk weet iemand iets want ik vind het een lelijk lettertype...
bvd!

Hoi Bruce,
Als je wat in de beschikbare titels grasduint, dan zul je zien dat veel, maar niet alle titels Arial gebruiken. Kijk b.v. maar eens onder het sub-hoofdstuk Titels/Fonts.
Ik weet niet of (en hoe) je voor alle titels tegelijk een door jou gewenst font kunt instellen, maar je kunt wel van een door jou vaak gebruikte titel het font wijzigen en dan de titel als preset opslaan onder een nieuwe naam. Dat kun je doen in het scherm Titelbewerking, wat je oproept door rechts te kliken op de titel in de tijdlijn. De nieuwe preset verschijnt dan ook onder het tabblad Titels.
groet
Rijk
PS, mocht je hierop willen reageren, Bruce, wacht dan niet te lang: ik ben nu weer een paar dagen thuis en dan weer enkele weken niet ...
Duiker
QUOTE(Rijk @ 25.05.2006 16:27:25) [snapback]135229[/snapback]
maar je kunt wel van een door jou vaak gebruikte titel het font wijzigen en dan de titel als preset opslaan onder een nieuwe naam. Dat kun je doen in het scherm Titelbewerking, wat je oproept door rechts te kliken op de titel in de tijdlijn. De nieuwe preset verschijnt dan ook onder het tabblad Titels.
groet
Rijk

Deze methode bedoelde ik ook, maar heb het niet zo duidelijk opgeschreven,

Bedankt Rijk,

Sander
Bruce 47
dank je, maar het nog steeds niet wat ik bedoel. er is ook iets raars mee, als ik een tekstmodel aanklik in de "voorraad" wordt het afgespeeld in previewvenster met een faketekst of eigen tekst van vorige keer. als ik er een nieuwe tekst in typ komt die wel inde film maar bij aanklikken komt weer de eerste tekst in preview. onmogelijk toch? die moet overschreven zijn.
maar goed, iik wil toch naar een andere tekstverwerker want deze is wel erg simpel qua mogelijkheden. in begin lijkt het heel wat maar ...op TV zie ik wel iets leukers...
is er iets betaalbaars op de markt wat goed samenwerkt met VdL 2006?
bvd, groet, bruce
FransS
Beste Bruce47,

Als je ,je teksteditter hebt dan kun je aan de rechterkant waar arial 9. staat aanklikt kun je deze veranderen in wat voor tekst je wil ook de grote kun je dan veranderen.

Groet Frans S. user.gif
Bruce 47
QUOTE(FransS @ 28.05.2006 22:38:31) [snapback]135632[/snapback]
Beste Bruce47,

Als je ,je teksteditter hebt dan kun je aan de rechterkant waar arial 9. staat aanklikt kun je deze veranderen in wat voor tekst je wil ook de grote kun je dan veranderen.

Groet Frans S. user.gif

dat weet ik maar ik wil nu arial 9 standaard in ander lettertype en grootte.
Duiker
Het kan aan mij liggen, maar het werkt bij mij prima!

Ik maak een titel met de door mij gekozen lettertype, grootte, vet/cursief etc. en klik vervolgens op 'opslaan als preset'.
Als ik hierna weer een titel wil maken selecteer ik weer de preset, en de tekst staat met de zelfde eigenschappen als die van de preset die ik gemaakt heb.

Moet toch bij jou ook werken.

Sander
Bruce 47
QUOTE(Duiker @ 30.05.2006 06:27:59) [snapback]135752[/snapback]
Het kan aan mij liggen, maar het werkt bij mij prima!

Ik maak een titel met de door mij gekozen lettertype, grootte, vet/cursief etc. en klik vervolgens op 'opslaan als preset'.
Als ik hierna weer een titel wil maken selecteer ik weer de preset, en de tekst staat met de zelfde eigenschappen als die van de preset die ik gemaakt heb.

Moet toch bij jou ook werken.

Sander

Gelukt! maar ik zag nooit waar die preset hen ging, ik dacht in de directorie met al die anderen waar je hem opslaat. had dus geen idee dat ie in de bovenste balk komt te staan, inderdaad, bij de pre-sets....Perfect!
bruce
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.