Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hoe Maak Ik Een Dvd Met Vhs Opnamen?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
PeterK
Hallo,

Onlangs kocht ik Video de Luxe 2.0. Ik wil het programma gebruiken om waardevolle opnamen die ik in de loop der jaren op VHS banden heb verzameld over te zetten op DVD. Ik heb de videorecorder via de composite ingang aan de pinnacle tv/capture kaart en aan de geluidskaart van de computer verbonden.

Mijn vragen zijn de volgende:

1) Op welk formaat kan ik het best "capturen" om op DVD uiteindelijk een zo goed mogelijk resultaat te krijgen? VHS? S-VHS? DV?...

2) Hoe kan ik bereiken dat op een DVD van 4,7 Gb ongeveer 102 minuten film vanaf VHS gebrand kunnen worden, bij een zo goed mogelijke kwaliteit?

3) De meeste VHS banden zijn mono. Is er nog ruimtewinst te boeken door ook in mono te capturen?

Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Peter
Mike
1) Dit is sterk afhankelijk van de kwaliteit van het bronmateriaal. Een ideale instelling is er eigenlijk niet. Experimenteren is aanbevolen.

2) In principe moet je dan terug gaan rekenen om de maximale bitrate uit te rekenen. Via www.vcdhelp.com is dacht ik wel een formule te vinden. Maar let wel, het bronmateriaal blijft het belangrijkste. In principe zou met goed bronmateriaal de standaard DVD instelling van Video deLuxe 2.0 moeten volstaan voor goed resultaat.

3) Qua harde schijfruimte scheelt het wel wat (alhoewel het toch echt de video die is voor de vele megabytes zorgt) maar volgens mij wordt het uiteindelijk toch in stereo op de DVD gebrandt. Van dit laatste ben ik niet helemaal zeker.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.