Bruce 47
13.05.2006 21:54:12
kan iemand me uitleggen hoe je met styls moet werken? er staat regelmatig master object waar ik niets aan heb. je kan het wel weghalen maar waarom is het er?
iets degelijks heb ik ook bij visuals; soms kan je er doorheen kijken, soma niet. wat heb je aan zo'n tekening; het lijkt me puur toeval als je het kan gebruiken of is het een basis om aan te passen, zo ja, hoe?
bvd!
Duiker
14.05.2006 05:57:44
Die styles kun je inderdaad aanpassen (bijv. door het masterobject weg te halen en je eigen beeld te plaatsen).
Zo heb ik laatst de style van de Soccergame gebruikt om een evaluatiefilm van een voetbalwedstrijd wat op te leuken. Dit zelfde kun doen bij trouwerijen etc. etc. Maar er moet maar net iets tussen zitten wat je leuk vind. Het ziet er namelijk snel "goedkoop" uit.
Voor wat betreft die visuals, dit kan bijvoorbeeld leuk zijn bij een flotte clip. Bij sommige kun je dmv de (blue/green/black..)box funktie er door heen kijken. Maar soms moet je de zichtbaarheidswaarde aanpassen voordat het er in zal passen. Maar ook hier betreft het iets dat door de veeleisende hobbyist waarschijnlijk niet gebruikt zal worden.
Het is opvulling van het VDL pakket, zodat het leuk op de doos staat wat er allemaal wel niet kan met vdl.
De absolute leek zal het misschien met overdaad in een vakantiefilmpje gebruiken, maar veel meer als dat zal het niet gebruikt worden.
Sander
landrover
15.05.2006 11:27:54
@ Duiker:
De fabrikanten van (consumer) NLE-software pompen hun programma's altijd vol met " nu nog meer effecten en overgangen", terwijl vrijwel niemand daar echt behoefte aan heeft. Ik zie liever innovaties op het gebied van stabiliteit en snelheid, maar de hoeveelheid meegeleverde effecten is blijkbaar een overtuigender verkoopargument.
Bruce 47
16.05.2006 23:18:15
bedankt voor de reacties, ik had zelf ook wel dat idee, dus nu bevestigt.
Jammer dat ze niet bezig zijn met echt handig(er) dingen. als je bv veel lijnen boven elkaar hebt probeer die maar eens alemaal te blokken/vergrendelen want scrollen doet ie niet. moet je eerst met L veel weghalen maar ook dan heb je eenbeperking bij +/- 10 lijnen terwijl je dan helemaal moet kunnen vergrendelen. Niet slim of zie ik een functie over het hoofd?
Zo is er meer te bedenken voor snelle acties mbt koppelen/ontkopelen dmv de muis klik bv.
Hopelijk komt het nog. Vanmiddag maakte ik iemand stik jaloers op VDl (Werkt met pinac 9.4) en gaat nu gauw over op dit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.