Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problemen Na Installatie
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
sofie
Ik heb video deluxe 2006 aangekocht, maar heb problemen met oudere videobestanden (mpeg) gemaakt met een digitaal fototoestel, nadat ik videodeluxe geïnstalleerd heb.

Vóór de installatie is er dus geen probleem, maar na installatie kan ik die niet meer afspelen. Ze worden standaard afgespeeld in Windows Media Player, maar dat lukt dus niet meer. WMP kan geen verbinding maken.

Ik heb nu de installatie ongedaan gemaakt (systeemherstel), maar ik vind het natuurlijk wel jammer en ik zou graag een oplossing vinden.

Kan iemand mij hiermee helpen?
GerardR
Ik heb een vergelijkbaar probleem. VDL 2005 zelf werkt (gelukkig!) prima, maar Windows Media Player speelt mpg-films (en ook .mov files) niet altijd goed af. Het geluid wordt wel altijd weergegeven, maar het beeld is er soms wel, soms niet. Heel wisselvallig. Ik heb geen patroon kunnen ontdekken in relatie tot andere gebeurtenissen.
Gerard
ad1003
Hoewel ik voor genoemde problemen ook geen kant en klare oplossing heb, het volgende:
digitale camera's werken met verschillende formaten, dat is dus niet makkelijk.
Ik heb een Finepix 6800Z die slaat de AVI format movie's als Motion JPEG ( M-JPEG ) op, dit is geen mpeg !!
als je bij de file op het geheugenkaartje kijkt in verkenner: file - eigenschappen - geavanceerd
dan zie je bijv. frames/s dat is bij mij 10 !!! 320x240 enz.

Verder heeft de camera een TV uitgang (PAL) als ik die op de PC aansluit (TV kaart in ) kan ik het filmpje zo in VdL 2006 laden met een "redelijk" beeld en geluid.

Bij de foto camera is ook software geleverd : VideoImpression als ik hier de file van het geheugenkaartje inlaad kan ik de file weer wegschrijven als:
MPEG --> *.mpg
Video --> *.avi
Quick Time Movie --> *.mov
ASF --> *.asf

gekozen is voor *.mpeg. Dat geeft helaas schokkende beelden in VdL om de golfvorm op het geluidsspoor te zien moet ik rechtsklikken. Maar ja ik begin met 10 frames/s sad.gif
Importeren met de PAL uitgang gaat dus nog het beste.

Met WMP kan ik het filmpje wel afspelen, maar niet in VdL importeren.

misschien heb je aan bovenstaande wat ?? Wat zijn je frames/s op je foto toestel ??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.