Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Renderen In Vdl Valt 100% Tegen!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Kyle
Hoi,

Ik heb net 2dagen gemonteerd op enkele filmpjes voor de presentatie van mijn eindwerk. Allemaal goed en wel, uiteindelijk na hard en vooral lang werken is alles klaar. Tijd voor te renderen dus... Het resultaat is zwaar klote en dan heb ik het lichtjes uitgedrukt! Flikkerende beelden, kleuren die op niks meer trekken, noem maar iets slechts op en het zit er in! Ik vermoed dat dit ligt aan de gebruikte codecs. Ik heb nu net Indeo Codec Pack geïnstalleert, maar als ik deze selecteer voor het renderen krijg ik de melding "Deze codec kan niet door Video Deluxe gebruikt worden". Wat is er aan de hand? Wat zijn goede, met VDL compatibele codecs? Wat doe ik verkeerd? Ik heb al vanalles geprobeert, het resultaat blijft gewoon kut! Is dit nu Magix???

Sorry voor mijn taalgebruik, maar je zal wel begrijpen dat dit een enorme tegenslag voor mij is. Ik zie momenteel mijn diploma dat ik over enkele weken zou behalen, na 5jaar loei hard studeren, volledig in de fik gaan.

Please help me!! Ik ben niet zo'n expert op videomontage. Is het mogelijk om niet al teveel technische hokus pokus te gebruiken?

Alvast bedankt voor het lezen

Groetjes Kyle!
GerardR
Ik weet niet hoe je gerenderd hebt, maar als ik het langs de geëigende weg doe, dan heb ik een prima resultaat. Dus: na het afronden van de montage via de tab CD/DVD Editor, dan menu instellen. Vervolgens naar Disk branden. Selekteer als disformaat DVD. Via Encode: instellen bitrate (meestal zijn de standaardwaarden OK, tenzij je een heel lange film hebt) en via Geavanceerd: zet Interlace Encode aan, Top Field First. Nergens zie ik (bij VDL 2005 Plus tenminste) een mogelijkheid een encoder in te stellen.

Hoe doe jij het dan?

Gerard
JohnJ
Om je te kunnen helpen is het om te beginnen al eens handig als je aangeeft over welke configuratie (computer) je beschikt.
Ik ben geen deskundige,gewoon een hobbyist, maar ik maak kwalitatief gewoon mooie DVD's zonder allerlei instellingen te wijzigen.
Tevens vind ik het wat kort door de bocht om de schuld van je probleem bij Magix te leggen, je schrijft namelijk "is dit nu Magix".
Als ik met een Mercedes van pakweg 200.000 Euro uit de bocht vlieg zeg ik ook niet "is dit nu een Mercedes"
Het zou nl ook aan mijn stuurmanskunst kunnen liggen.
Ik hoop dat een van de vele deskundigen op dit forum je kunnen helpen, en zo kan aantonen dat het niet aan Magix ligt.

groeten,

John
Kyle
Hoi, ik gebruik Magix VDL 2005. Indien je export > AVI kiest kan je codecs selecteren. Normaal gezien gebruik ik export > DV avi maar dan ziet het resultaat er ook niet uit.

Hieronder mijn PLC config adhv de de faktuur van mijn PC:

-Pentium 4 - 3.0gHz with 512K cache 800MHz

-Intel Bonanza D875PBZL

-2x HD 250Gb 7200rpm erial ATA 150MB/sec

-OEM MS Windows XP prof

-ATI Radeon 9200 256MB CRT+TV+DV

-Creative Labs SB Audigy 2 ZS/PCI 24Bit retail NL

-LACIE 4x FireWire PCI card

Ja, sorry dat ik meteen Magix ben beginnen af te schieten. Zoals je kon zien was het uur van het starten van deze topic ergens midden in de nacht (toen ik erachter kwam dat het resultaat tegenviel). Ik had gewoon ff iemand (Magix) nodig om me op af te reageren. Anderen reageren hun af op hun gezin, dat doe ik dan weer niet. Het zal vast wel aan mij liggen hoor.

Ik heb ook geprobeert om de er een DVD van te fikken in VDL. Het resultaat blijft slecht! Bovendien zou dat niet de normale weg moeten zijn, want ik wil de filmpjes gebruiken in een power point presentatie. Wel heb ik enkele filmpjes gebruikt die afkomstig zijn van een screen capture prog (screen recorder gold - demo). Maar ok, de filmpjes zien er perfect uit in de afspeelmodus in VDL, zo zouden ze toch ook moeten blijven? Teminste er zou geen zichtbaar verschil mogen zijn.

Wat zijn zowat goede (voor mijn part de beste) codecs die compatibel zijn met VDL2005? Is het voldoende als deze gewoon geinstalled worden en vervolgens geselecteerd voor het renderen in VDL2005?

Groeten Kyle,
Duiker
Hallo,

in het stukje over slow-motion in de topic van de onderstaande link
komt het één en ander terug over codecs.
Maar wees terughoudend met het veranderen van de boel.
Zoals eerder werd vermeld hoort de standaard instelling gewoon goede
beelden te leveren.
Wellicht is er een andere fout de grondslag voor je problemen.

http://support.magix.net/boards/magix/inde...opic=19321&st=0

suc-6

Sander
Kyle
Ok, heb eruit gehaald dat een programma "syscheck" genaamd fouten lokaliseerd of iets dergelijks. Waar kan ik da prog vinden?

Gr Kyle
Duiker
Dat kun je via de website van Magix vinden of aanvragen.
Maar de meningen zijn verdeeld over de bruikbaarheid van het 'advies' van Syscheck.
Kyle
Ok, ik ben er voor een gedeelte uit geraakt. Het probleem was dat zowel "top field" als "bottom" field" first problemen gaf. Daarna heb progressive gekozen wat resultaat op zijn minst voor 70% verbeterde. Hoe komt dit? Wat is progressive?

Echter heb ik nog een probleem, de kleuren zijn nog niet wat het moet zijn! Zelfs niet na de geadviseerde codecs. Kan je mij vertellen met welke codecs jullie de beste ervaringen hebben betreffende kleuren ed.?

Groeten Kyle,
Duiker
Progressive houd het volgende in;
Bij 'gewone' video wordt het beeld opgebouwd uit 2 halve beelden die elkaar tig keer per seconde afwisselen. Bij Progresive wordt het beeld 25x per seconde volledig afgebeeld.

Ik gebruik zelf altijd de gewone standaard codec die Magix als default codec gebruikt. Ik heb hier nooit problemen mee gehad. gewoon schitterende beelden.
Het feit dat jij allerhande stunts uit moet halen om een beetje resultaat te behalen wekt bij mij de vraag of er niet een ander probleem is. Bijvoorbeeld een verkeerde configuratie van je pc, of conflicterende programma's.
Zelf ben ik geen wizzkid, dus misschien zijn er anderen die je hier verder mee kunnen helpen.
Verder wil ik je wijzen op de zoek funktie van dit forum. Wellicht vind je onder de zoekopdracht 'codecs' of 'kleuren' o.i.d. iets dat jou verder kan helpen.

Sander
Kyle
OK, vriendelijk bedankt !
Arie
Beste Kyle

Je verhaal/relaas begint met het noemen van een door jou geinstalleerd video pack. Wat was de reden van deze installatie?
Had je toen VDL 2005 al geinstalleerd?

Mijn vermoeden is dat hier jouw bron van problemen zou kunnen liggen.
Als het deinstallen van het video pack en het herinstalleren van VLD2005 tot de mogelijkheden behoort, is dat echt het overwegen waard!

Ben benieuwd naar je reactie

Arie
Kyle
Hoi Arie,

je hebt gelijk, mijn relaas was niet echt gegrond en zeker niet terecht. Maar je zal wel begrijpen dat op het moment dat mijn filmpjes van slechte kwaliteit waren, mijn wereld even instortte.

De reden dat ik andere video codecs geïnstalled heb, was omdat de kleuren, tekstblokken etc., na het renderen, er echt niet uitzagen, het was gewoon vies om naar te kijken. Als ik render naar .mpg blijkt het beter te zijn, maar nog niet zoals de weergavemodus in VDL, dit scheelt zeker 50%.

Ik weet dat je bij compressie altijd wel wat moet inleveren, maar dit mag toch niet zo'n zichtbaar verschil opleveren??

Ik heb de codecs inderdaad na VDL geïnstalleert. Uiteraard is het mogelijk het boeltje te uninstallen en in de juiste volgorde terug te installen (eerst de codecs, daarna VDL ?). Het maakt me niet uit wat ik moet doen, als het resultaat maar aanvaardbaar is. Vergis je niet, ik verwacht van VDL geen Avid kwaliteit, maar tekstblokken moeten op z'n minst er toch netjes uitzien net zoals de filmpjes?

Ik heb een attachment bijgevoegd in deze post zodat je kan zien welk resultaat ik behaal als ik naar .mpg render. Mischien weet je dan meer...

Bedankt voor je hulp iig!

Gr Kyle,
Duiker
Ik behaal met vdl altijd uitstekende resultaten die bijna niet zijn te onderscheiden van het orginele dv materiaal. Dit moet bij jou ook haalbaar zijn. Ik zou de boel opnieuw installeren en de standaard instellingen van vdl laten staan. zoek ook eens naar eventuele programma's die een conflict kunnen veroorzaken met vdl. Ik denk dat op de website van magix hier wel iets over te vinden is. Of zoek eens door het forum met de zoekfunktie naar dit onderwerp.

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.