Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aspect Ratio Problemen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Fred de Vries
Mischien dat iemand hier al eens eerder tegen aan is gelopen. Ik heb opnamen van een Sony DVD camera bewerkt in VdL 2006.
De opnamen zijn gemaakt in 16:9 formaat, echter als ik deuiteindelijk gebrande DVD in de stand-alone player op op de PC afspeel, krijg ik een 4:3 beeld met lange gezichten.
Als ik met IFOedit de IFO bestanden bekijk, staat daar ook echt in dat de uiteindelijke VOB's 16:9 zijn.
Binnen VdL 2006 kan ik hier niets over terugvinden.

Iemand een oplossing? Diverse instellingen van DVD-speler en/of TV hebben geen resultaat. wink.gif
FransS
Hoi Fred ,
Heb je met het bewerken in VdL ook aangegeven dat het 16:9 moest zijn anders doet deze het niet ,vandaar die lange gezichten denk ik,of is hun dag niet goed geweest ,Ha,Ha,Ha.
Gfroet Frans S. user.gif
Fred de Vries
QUOTE(FransS @ 28.04.2006 21:58:22) [snapback]131839[/snapback]
Hoi Fred ,
Heb je met het bewerken in VdL ook aangegeven dat het 16:9 moest zijn anders doet deze het niet ,vandaar die lange gezichten denk ik,of is hun dag niet goed geweest ,Ha,Ha,Ha.
Gfroet Frans S. user.gif

Yep, volgens 'filmeigenschappen': PAL 16:9, 25 fps 720 * 576
Dit is ook wat de gegenereerde IFO bestanden aangeven. Andere instelligen kan ik nergens vinden.
De originele mini-DVD's spelen wel correct af, dus trek ik de conclusie dat de 'fout' bij het renederen van VdL ligt.

Mijn eerste poging betreft opnames van een verjaardag, dus daar kan het niet aan liggen biggrin.gif
Duiker
Check het volgende:

-Ga naar bestand, eigenschappen film, kijk of hier ook 16:9 staat.

-klik met de rechter muisknop op het previewscherm, ga naar resolutiepresets. zet deze op 512x288 (16:9)

-Klik met de rechter muisknop op het video object in de timeline.
Ga naar objecteigenschappen, en kijk of de verhoudingen in 16:9 staan.

-In het dvd brand scherm ga je naar de encoder instellingen, klik in het volgende scherm op geavanceerd, kijk bij video format of die op 16:9 staat.

Sander
Fred de Vries
QUOTE(Duiker @ 29.04.2006 15:13:15) [snapback]131912[/snapback]
Check het volgende:

-Ga naar bestand, eigenschappen film, kijk of hier ook 16:9 staat.

-klik met de rechter muisknop op het previewscherm, ga naar resolutiepresets. zet deze op 512x288 (16:9)

-Klik met de rechter muisknop op het video object in de timeline.
Ga naar objecteigenschappen, en kijk of de verhoudingen in 16:9 staan.

-In het dvd brand scherm ga je naar de encoder instellingen, klik in het volgende scherm op geavanceerd, kijk bij video format of die op 16:9 staat.

Sander

Duiker, harstikke bedankt.
In de object eigenschappen staat inderdaad 4:3. Ik weet alleen niet hoe deze erin komen, alhoewel ik wel een vermoeden heb.
De originele opname (SOny DVD camera) is echt 16:9. Maar aangezien VdL deze VOB's niet goed kan inlezen, heb ik van magix een VOBSplitter gekregen. Deze splits de grote VOB in veel kleintjes. De splitsgrootte is een CEL (helaas geen opname).
Ik denk dus dat deze VOBSplitter dit probleem (en nog een andere) veroorzaakt,

Ik hoop alleen niet dat ik nu helmaal opnieuw moet beginnen. Mischien alle objecten selecteren en dan in 1 keer de eigenscahppen aanpassen?

In ieder geval nogmaals bedankt, hier kom i weer een stukje verder mee.
Fred de Vries
QUOTE(Fred de Vries @ 29.04.2006 15:33:41) [snapback]131914[/snapback]
Duiker, harstikke bedankt.
In de object eigenschappen staat inderdaad 4:3. Ik weet alleen niet hoe deze erin komen, alhoewel ik wel een vermoeden heb.
De originele opname (SOny DVD camera) is echt 16:9. Maar aangezien VdL deze VOB's niet goed kan inlezen, heb ik van magix een VOBSplitter gekregen. Deze splits de grote VOB in veel kleintjes. De splitsgrootte is een CEL (helaas geen opname).
Ik denk dus dat deze VOBSplitter dit probleem (en nog een andere) veroorzaakt,

Ik hoop alleen niet dat ik nu helmaal opnieuw moet beginnen. Mischien alle objecten selecteren en dan in 1 keer de eigenscahppen aanpassen?

In ieder geval nogmaals bedankt, hier kom i weer een stukje verder mee.

Mijn verwijzing naar de VOB Splitter van Magix is incorrect, ik heb hetzelfde effect (en dezelfde overige problemen) wanneer ik Chopper XP gebruik om de VOB's te splitsen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.