Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Menu
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
ea.bakker
Vakbroeders,

Wat ik graag van jullie wil weten of jullie ook dvd menus maken met VdL. Ik vind het nogal een star onderdeel in het programma. Je kan niet zelf bepalen waar de windows op je scherm staan of welklattertype je wilt gebruiken, kleuren, plaatsing van de texten etc. In Studio van pinnacle kan dat wel, maar dat programma vind ik niet stabiel lopen. Welke programma's gebruiken jullie?

Edwin
holleman.t
Kijk hier http://www.mediachance.com/dvdlab/ even.
Deze gebruik ik.
Groeten Teun.
Rijk
QUOTE(ea.bakker @ 28.04.2006 06:35:19) [snapback]131679[/snapback]
Vakbroeders,

Wat ik graag van jullie wil weten of jullie ook dvd menus maken met VdL. Ik vind het nogal een star onderdeel in het programma. Je kan niet zelf bepalen waar de windows op je scherm staan of welklattertype je wilt gebruiken, kleuren, plaatsing van de texten etc. In Studio van pinnacle kan dat wel, maar dat programma vind ik niet stabiel lopen. Welke programma's gebruiken jullie?

Edwin

Hallo Edwin,
Ja, ik gebruik VdL ook voor de dvd menus.
Windows kun je verslepen met ingedrukte Ctrl toets.
Onder Menu Layouts vind je tabs voor Tekst, Frame, Achtergrond en Compositie, waarmee je zelf een en ander kunt instellen. Ook kleur en tekstgroote kun je instellen (dubbelklik op het betreffende frame).
Als dat nog niet genoeg is, tja, persoonlijk vind ik de inhoud van de film belangrijker dan het dvd menu, maar daar kun je natuurlijk over van mening verschillen.
groet
Rijk
eric_brok
De vormgeving op zich is behoorlijk flexibel, met de genoemde mogelijkheden. Bednek ook dat je een achtergrondplaatje of film kan gebruiken, waarin je helemaal vrij bent hoe die eruit ziet.

Waar je alleen niet zomaar onderuit kan, is dat in het hoofdmenu elke film met een plaatje/film wordt weergegeven. Soms wil je alleen maar een tekstknop, terwijl je de vormgeving regelt met de achtergrond. Met wat geavanceerd gerommel in de sjablonen (met een texteditor) kun je ook dat soort dingen echter zelfs wijzigen, maar dat is een sport op zich.
ea.bakker
Rijk,

Beankt voor je toelichting. Ik wist niet dat je met de ctrl toets de windows kan verslepen. Ik zal het e.e.a. eens gaan uitproberen.

Edwin
Bruce 47
QUOTE(ea.bakker @ 28.04.2006 06:35:19) [snapback]131679[/snapback]
Vakbroeders,

Edwin

Klik op zoeken en voer in DVD menu. dan krijg je een overzicht van alles over DVD. Je ziet dan ook de door mij gemaakte handleiding voor VdL 2006 maken DVD. kun je downloaden. succes!
boycalgary
DVD Menu Wizard staat u toe om uw eigen menu's te creëren.
DVD Menu Wizard

the DVD Menu Wizard allows you to create your own menus.
DVD Menu Wizard
landrover
DVD Menu Wizard staat u toe om uw eigen menu's te creëren.
DVD Menu Wizard

Briljant! Zie hier het ei van Columbus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.