Mariska
23.04.2006 10:28:47
Hallo Allemaal,
Sinds kort zijn wij in het bezit van Magix Video Deluxe 2006 PLUS. Ik heb begrepen dat het met dit programma mogelijk is om films vanaf een videoband over te zetten naar Video Deluxe 2006 PLUS. Ben naar een audio winkel geweest en daar adviseerde ze me eerst om een scartkabel met een audiokabel en een s-video stekker eraan te kopen. Na een tijdje proberen bleek dit niet te werken, dus terug naar de winkel, toen kregen we een losse s-video en een losse audio kabel mee, maar helaas blijkt dit ook niet te werken. Ik weet niet of het aan de videorecorder of kabels ligt, maar met deze kabels werkt het ook niet aan de dvd-speler.
Kan iemand mij vertellen of het eigenlijk wel mogelijk is om een film vanaf een videoband over te zetten naar Video Deluxe ?? En als het kan .... welke kabels heb ik daar precies voor nodig ??
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Mariska
holleman.t
23.04.2006 12:20:37
Hallo Mariska.
Wat jij wilt is allemaal mogelijk met VDL maar er komt ook nog wat anders bij kijken.
Er moet namelijk op z'n minst een Analoge video ingang op je pc zitten.
Die is te herkennen aan een geel tulp stekkertje maar dan van het type vrouwtje met daarnaast vaak (bij mij wel) een rode en een witte, die zijn dan voor het geluid in stereo. Dus even zoeken vóór, achter of aan de zijkanten van je pc.
Als je die hebt dan is het allemaal heel simpel, gewoon je video rec. of dvd speler of analoge camera daar op aansluiten met een kabeltje met aan bijde kanten tulpstekkertjes t.w geel,rood en wit, (mannetjes uiteraard)
Aan de video rec. of dvd speler zitten dan vaak scart waar je een verloop voor kan kopen naar 3x tulp en aan een camera, de nieuwe tegenwoordig, de 3,5mm jack. Voor dat laatste heb je een kabeltje nodig met aan een kant 3x tulp (GRW) en aan de andere kant dus jack 3,5mm 3 polig.
Als dat allemaal in orde is en je hebt dat aan gesloten dan ga je in VDL kijken of er beweging is te zien.
Misschien heb je dat al lang gevonden waar dat te doen is maar ik probeer het je nog even duidelijk te maken voor het geval.
Als VDL is opgestart zie je onder het schermpje div. transportknoppen zitten, het ronde stipje is degene die je in moet drukken.
Dan kom je in een menu waarin je Analoge video kan kiezen. Doen!
Dan zie je een venster waarin je eerst het Video stuur programma moet kiezen. (meestal staat dit wel goed maar als er verschillende stuurprogramma's op je pc staan dan zijn ze hier te kiezen)
Als het dan goed is zou je , op verdere instellingen voor opnamekwaliteiten ná, nu een opname moeten kunnen maken.
Als je dat allemaal niet hebt dan zijn er verschillende oplossingen mogelijk.
Er zijn in de handel div. kastjes te koop die het analoge video signaal om zetten naar digitaal, die zijn dan op een USB poort aan te sluiten, ook zijn er div. IDE kaarten te koop die dat doen.
Maar als je iets moet aan schaffen moet je er wel op letten dat dat stukje hardware wel VFW comportable is, anders kan je er waarschijnlijk weer niets mee in VDL.
Groeten Teun.
FransS
23.04.2006 19:46:01
Hoi Marisca,
In grote trekken ben ik het met teun eens,maar wat je niet moet kopen is een USB aansluiting voor VdL 2006 want deze is niet conpitable met dit programma,
Het beste is een converter wat Teun bedoeld en een fire-wire kaartje voor je digitale ingang want die heb je ook nodig als je zo'n box koopt van analoog naar digitaal .En laat je zeker niets door een verkoper aansmeren want waar je nu die kabels gekocht hebt heeft hier zeker geen verstand van .
Suc6 Frans S