Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avi Bestand Splitsen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jdeboer
Ik heb nu een avi bestand op de computer staan van bijna 20 gb. En het bijbehorende audiobestand is bijna 700 mb.

Ik heb namelijk een digital 8 bandje van 1,5 uur via de firewire poort overgezet naar de computer. Achteraf had ik beter niet in een keer het gehele bandje moeten overzetten naar de computer. Mijn vraag is of ik het avi bestand inclusief het audiobestand kan splitsen, zodat ik de gedeelten film die ik niet meer nodig heb kan wissen van de computer.

Ik heb de camera waarmee ik het digital 8 bandje kan omzetten niet meer in bezit, anders had ik namelijk al lang het gedeelte van het bandje dat ik nodig heb weer opnieuw opgenomen naar de computer. Maar dat is dus nu geen optie.

Dus weet iemand hoe ik met magix het videobestand en audiobestand kan splitsen?
landrover
Als ik het goed begrijp wil je een ruwe selectie maken en de overige delen weggooien.
Sleep de DV-avi naar de timeline, knip de stukken eruit die je niet nodig hebt en render vervolgens de rest naar 1 nieuwe DV-avi. Of render de losse segmenten naar aparte DV-avi's door door een in-punt te zetten aan het begin van het segment en een uit-punt aan het einde en vervolgens in de renderdialoog te kiezen voor "alleen bereik". Let in het laatste geval wel op dat je elk segment een nieuwe naam geeft.
Als dit alles klaar is kun je de oorspronkelijke DV-avi weggooien en de nieuwe gebruiken om mee te monteren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.