Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Rw
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
siebren
Heb sinds kort het programma video de luxe 2006 plus geinstalleerd maar liep tegen een vervelend probleem aan. Wanneer ik de computer na de installatie weer opstartte kende windows mijn dvd rw branders niet meer. Hij noemt ze nu cd speler en ik kan dus onde windows geen gebruik maken van mijn branders. In het programma VDL kan ik wel gewoon branden. Ook in Nero lukt dit wel.
Met video de luxe 2005 plus had ik dit probleem helemaal niet.
Ik moet een herstelpunt gebruiken om alles weer goed te krijgen.
Heb de burn routines gebruikt en de patch ook maar niets hielp.
Wat kan ik doen om toch mijn VDL 2006 te gebruiken?

siebren
FransS
Hoi Siebren,

Als de brabder nog gewoon alles doet wil dat niet zeggen dat hij niet herkend word ,ik denk alleen de extencie verandert is in Cd ,kijk eens in je eigenschappen of het werkelijk zo is ,als het alleen om een naams verandering gaat .
Maar als alles het gewoon doet zou ik me niet zo druk daar over maken .

Groet Frans S. user.gif
siebren
Beste frans,

Het probleem is dus dat hij ook niet werkt als brander onder windows dus ook niet in windows mediaplayer om muziek op cd te zetten en kan ik ook niet bestanden op een cd zetten.

siebren
landrover
Volgens mij wil je de in XP ingebouwde brandfunctionaliteit weer terughebben. Dat doe je als volgt:
Dubbelklik op "deze computer"
Klik met de rechtermuisknop op de bewuste drive en selecteer "eigenschappen".
Ga naar het tabblad "opnemen" en zet een vinkje bij "op dit station mogen opnames op CD worden gemaakt".

NB: Misschien ten overvloede maar WinXP heeft alleen ingebouwde brandmogelijkheden voor CD; niet voor DVD.
siebren
QUOTE(landrover @ 19.04.2006 16:56:22) [snapback]130534[/snapback]
Volgens mij wil je de in XP ingebouwde brandfunctionaliteit weer terughebben. Dat doe je als volgt:
Dubbelklik op "deze computer"
Klik met de rechtermuisknop op de bewuste drive en selecteer "eigenschappen".
Ga naar het tabblad "opnemen" en zet een vinkje bij "op dit station mogen opnames op CD worden gemaakt".

NB: Misschien ten overvloede maar WinXP heeft alleen ingebouwde brandmogelijkheden voor CD; niet voor DVD.

Ik heb dit ook al geprobeerd, maar na de installatie van VDL 2006 is de tab opnemen" verdwenen bij de opties. Dus ik kan er niets mee beginnen.
FransS
Hoi Siebren,

Wat je nu nog kan doen is de DVD ontkoppelen en dan opnieuw opstarten zodat de confieguratie weer was voor dat je de DVD er inzetten.

Dan ga je als volgd tewerk ,kijk op de DVD waar het dipswithsje staat en zet deze op MASTER,
Haal even je Cd los en zet deze op SLAVE sluit alles weer aan ,en dan moet het goed zijn .ik had namelijk deze week ook zo'n probleem en deze word nu wel herkend.
Anders zou ik het ook niet meer weten.
Mocht het nog zo blijven zet dan de DVD eens alleen er in en kijk wat er dan gebeurd.
Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.