Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kwaliteit Opgenomen Mini-dv Opnamen.
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
wouter
Hallo,

Ik zit nog niet zo lang in de video wereld dus mischien is dit een heel domme vraag.

Ik ben zelf de bezitter van VDL 2006, ik vind het echt een super programma en heb er veel plezier mee. Dat neemt niet weg dat ik het volgende probleem heb:
Als ik een stuk video van mijn camera (sony dcr-hc17e) opneem met VDL 2006 via firewire(heb ik er speciaal voor aangeschaft) dan geeft vdl in het opname venster aan dat deze bv. 37MB (10sec) is, echter als ik deze opname heb bevestigd en deze in de timeline is beland is deze nog maar 48.5KB en in MVD formaat. De beeldkwaliteit is waarschijnlijk daarom ook beroerd, mijn vraag is dus is er iets aan de beeldkwaliteit te doen?
Het maakt overigens niet uit of ik het daarna op dvd(voor tv) brand, het blijft slecht.

Ik denk zelf dat ik een instelling verkeerd heb staan maar kan nergens vinden hoe het wel moet staan.

Aanvullende info:

Pc: intel pentium 4 2.5GHZ
1.5 gb intern geheugen.
geforce4 mx 440 videokaart.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
landrover
Aan die instelling van de beeldkwaliteit is vast wel het één en ander te doen maar eerst moet je vooral weten: het formaat is niet .MVD maar gewoon DV. Wat je ziet na het capturen is dat VdL de clip op de timeline gezet heeft in een montageproject. En dat project heeft de extensie .mvd. Die 45 KB slaat dan ook niet op het videomateriaal maar op de verwijzing die naar het beeldmateriaal is gemaakt.
wouter
Ok maar waar vind ik die bestanden in DV formaat dan weer terug? Ik encode dus elke keer het project dat in de timeline gezet is, maar als het goed is moet vdl de orginele DV bestanden er bij zoeken en het dan in de juiste kwaliteit branden, dat doet vdl niet naar mijn weten. Als ik het brand zijn de bestanden nog steeds min of meer even groot.
videofred2
VDL doet helemaal niks met je DV bestanden.
Bij het branden worden er van die DV bestanden + de door jou aangebrachte wijzigingen Mpeg2 bestanden aangemaakt, en ook een 'image'. De Mpeg2 bestanden worden dan als VOB op je DVD gebrand.
En het image staat in één van de Magix systeemmappen.

De originele DV bestanden blijven echter (gelukkig maar) onaangetast.
Die staan tevens nog steeds waar ze terechtkwamen op het moment dat je ze capteerde.
Die MVD is enkel een verwijzing naar bestanden, overgangen etc.
MVD is absoluut geen filmformaat!

Als je je originele DV bronbestanden wilt verkleinen, dan kun je ze inladen in VDL en met een andere codec terug opslaan. (opslaan als AVI, en dan de codec kiezen)

Maar wat is je kwaliteitsprobleem?

Fred.
wouter
QUOTE(videofred2 @ 14.04.2006 14:06:42) [snapback]130026[/snapback]
VDL doet helemaal niks met je DV bestanden.
Bij het branden worden er van die DV bestanden + de door jou aangebrachte wijzigingen Mpeg2 bestanden aangemaakt, en ook een 'image'. De Mpeg2 bestanden worden dan als VOB op je DVD gebrand.
En het image staat in één van de Magix systeemmappen.

De originele DV bestanden blijven echter (gelukkig maar) onaangetast.
Die staan tevens nog steeds waar ze terechtkwamen op het moment dat je ze capteerde.
Die MVD is enkel een verwijzing naar bestanden, overgangen etc.
MVD is absoluut geen filmformaat!

Als je je originele DV bronbestanden wilt verkleinen, dan kun je ze inladen in VDL en met een andere codec terug opslaan. (opslaan als AVI, en dan de codec kiezen)

Maar wat is je kwaliteitsprobleem?
Fred.

bedankt voor je duidelijke antwoord, ik denk dat ik hem snap.
Het beeld is nogal korrelig (te weinig pixels), ik verwacht geen hollywood kwaliteit maar het moet echt beter kunnen.
Als test heb ik een vriend een stukje film laten opsturen wat met de zelfde cam is gemaakt en heb dit afgespeeld in windows mediaplayer; het was duidelijk beter.
Nou kun je heel wat instellen heb ik al gezien maar ik durf niet echt gezien ik het dan wel is helemaal kan verknoeien. Weet jij mischien hoe en wat?

Heb ik nog twee vragen intussen:
1 het geluid is tijdens het bewerken prima. Echter als ik het op dvd heb gebrand valt het tegen. Is hier wat aan te doen?
2 Hoe kun je 1 frame als foto omzetten zodat je die kunt uitrekken over een bepaalde tijd? Nu kan ik het ook wel door dat ene frame te vermenigvuldigen en achter elkaar te zetten maar dit lijkt mij een beetje omslachtig.

alvast bedankt,

wouter
Rijk
[color=#CCCCCC]
QUOTE(wouter @ 15.04.2006 11:30:57) [snapback]130080[/snapback]
Het beeld is nogal korrelig (te weinig pixels)

Hallo Wouter,
Heb je misschien digitale zoom gebruikt in je camera? Dat gaat ten koste van je beeldkwaliteit.
1 het geluid is tijdens het bewerken prima. Echter als ik het op dvd heb gebrand valt het tegen. Is hier wat aan te doen?

Kun je aangeven wat er tegen valt? (volume, vervorming of iets anders). Ik denk niet dat ik hier direct een oplossing voor weet, maar het brengt anderen misschien op een idee.
2 Hoe kun je 1 frame als foto omzetten zodat je die kunt uitrekken over een bepaalde tijd? Nu kan ik het ook wel door dat ene frame te vermenigvuldigen en achter elkaar te zetten maar dit lijkt mij een beetje omslachtig.

1 frame exporteer je via Bestand / film exporteren / kies dan: enkel frame als jpeg.
Het kan ook simpeler met Alt N.
Zorg wel dat de startmarker op het gewenste frame staat.
De foto kun je daarna vanuit Opnames naar de tijdlijn slepen.
groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.