Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Onduidelijke Handleiding
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jeanmi
Goede dag iedereen,

Wie kan mij even helpen als beginnend gebruiker van video deluxe 2006 plus.
Ik heb de handleiding die meegeleverd is met de software volledig doorlezen. Ik ben zelfs zover gedaan dat ik de ganse handleiding in PDF-formaat (255 blz) heb afgedrukt en doornomen en toch geraak ik er niet uit met het volgende:
Stel ik heb volgende bestanden naar mijn harde schijf gekopieerd VTS-01-1.VOB en VTS-01-2.VOB.
Het eerste heb ik naar de tijdlijn gesleept en vervolgens opgeslaan als voorbeeld1.MVD en nadien voorbeeld2.MVD
Hoe kan ik dit nu gaan bewerken:
De film wordt aanzien als een grote scène, om de film te kunnen bewerken moet hij verdeeld worden in meerdere scènes. Ok, tot hiertoe ben ik mee. Maar hoe maak je verdorie verschillende scènes aan, want dit staat nergens uitgelegd. Hoe knip je bijvoorbeeld een scène in het begin van een film en hoe zorg je dan dat de film begint waar hij is geknipt.
Hoe kan je in godsnaam twee films aan elkaar plakken, als je de ene film moet sluiten om de andere te openen.
Wat zijn objecten? Is een scène een object?

Van harte bedankt moest er iemand mij op weg kunnen helpen.
Zijn er geen plaatsen waar je eventueel in clubverband, een beknopte cursus hierover zou kunnen volgen.
Mag ook betalend zijn indien het een redelijke prijs is.
Groetjes
Jeanmi sad.gif
Bruce 47
je wilt misschien te veel ineens en met te weinig ervaring..... het vraagt even wennen en eoefenen met VdL. de gebruiksaanwijzing is matig, ga daar maar van uit.
een paar tips:
knippen doe je door met de liniaal/verticale lijn op de gewenste plaats te gaan staan en dan op T te drukken, daarna zoek je het 2e stuk op: óf dmv de verticale lijn en dan weer knippen met T en daarna het gedeelte aanklikken tot het zichtbaar ovalt (andere kleur) en daarna met delete eruit halen óf door het opschuiven van het beeldmateriaal naar rechts. je kan dan in de mionitor zien hoe ver je gaat.
ps. je bent het materiaal wat je knipt nooit echt kwijt, het is altijd weer terug te trekken.
de esxt. .MVD betekent alleen de aanwijzingen voor de PC welke stukken uit de AVI (je gecapturde film) gelesen moeten worden. (kijk maar naar de grootte -in de verkenner- van het MVD bestand; is bijna niets)

Het naar voren halen (verplaatsen) van een gedeelte doe je door dat stuk aan te klikken en met de muis te verslepen. dit kan over de andere stukken heen maar als je het laat valen kun je dat kwijt zijn omdat ze onzichtbaar worden. oppassen dus!
verbinden van enkele objecten (scenes of clips) doe je door ze te omcirkelen met de muis (pijlaanwijzer) en daarna op cntr L te drukken; ze horen nu bijelkaar.

het plakken van 2 films(delen) aan elkaar is een verhaal apart dat al eerder is beschreven, zoek maar verder maar het principe is als met een word dokument; knippen en plakken.
let op dat je met cntr F4 toch nog vaak een film die je niet meer ziet in de tijdlijn moet verwijderen. (kijk ook oncfer venster; daar zie je wat er open is ook al zie je niets. zolang daar wat staat kun je ook niets veranderen aan de naam van het bestand oid. de logica ontgaat velen en Magix schijnt er malimg aan te hebben. in de verkenner zie je van een film wel 6 extensies, in DvL soms 3, soms 2. Voor mij raadsels.
Als de tijdlijn niet zichtbaar is kun je niet capturen; doe dan eerst cntr N, er verschijnt nu een leeg werkveld.

advies:
begin niet met ingewikkelde dingen als je de principes niet voldoende kent. (het is wel verleidelijk maar je staat dan voor duizend 'hoe'-vragen...)
Daarbij ben je gestart met VOB bestanden (van een DVD/CD?) en daarvan is bekend dat dat per computer heel anders uit kan pkken; lees dit forum maar...!
begin dus met capturen van VHS of Dig.tape en oefen met korte stukjes waar van alles fout mág gaan.
veel succes!
ps. voor de handleiding "dvd menu gebruiken" (waar je natuurlijk ook vanavond al mee wil werken) moet je zoeken in dec. 2005; daar staat een beschrijving van de basics die ik heb gemaakt; kun je zo downloaden.
Rijk
QUOTE(Jeanmi @ 09.04.2006 12:35:57) [snapback]129568[/snapback]
Maar hoe maak je verdorie verschillende scènes aan, want dit staat nergens uitgelegd.

Hallo Jeanmi,
Je kunt scenes automatisch laten detecteren door VdL: klik rechts in het videodeel op de Tijdlijn en kies dan Sceneherkenning. Klik vervolgens op de knop Start en wacht tot alle scenes zijn gevonden (bij een lange film kan dat even duren). Vink nu aan: Bij alle scenemarkeringen knippen, en eventueel ook: Scenes als Takes opslaan. Klik OK.
In de Helpfunctie staat dit overigens beschreven onder Gebruik/Sceneherkenning.
groet
Rijk
Jeanmi
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 09.04.2006 16:31:18) [snapback]129575[/snapback]
je wilt misschien te veel ineens en met te weinig ervaring..... het vraagt even wennen en eoefenen met VdL. de gebruiksaanwijzing is matig, ga daar maar van uit.
een paar tips:
knippen doe je door met de liniaal/verticale lijn op de gewenste plaats te gaan staan en dan op T te drukken, daarna zoek je het 2e stuk op: óf dmv de verticale lijn en dan weer knippen met T en daarna het gedeelte aanklikken tot het zichtbaar ovalt (andere kleur) en daarna met delete eruit halen óf door het opschuiven van het beeldmateriaal naar rechts. je kan dan in de mionitor zien hoe ver je gaat.
ps. je bent het materiaal wat je knipt nooit echt kwijt, het is altijd weer terug te trekken.
de esxt. .MVD betekent alleen de aanwijzingen voor de PC welke stukken uit de AVI (je gecapturde film) gelesen moeten worden. (kijk maar naar de grootte -in de verkenner- van het MVD bestand; is bijna niets)

Het naar voren halen (verplaatsen) van een gedeelte doe je door dat stuk aan te klikken en met de muis te verslepen. dit kan over de andere stukken heen maar als je het laat valen kun je dat kwijt zijn omdat ze onzichtbaar worden. oppassen dus!
verbinden van enkele objecten (scenes of clips) doe je door ze te omcirkelen met de muis (pijlaanwijzer) en daarna op cntr L te drukken; ze horen nu bijelkaar.

het plakken van 2 films(delen) aan elkaar is een verhaal apart dat al eerder is beschreven, zoek maar verder maar het principe is als met een word dokument; knippen en plakken.
let op dat je met cntr F4 toch nog vaak een film die je niet meer ziet in de tijdlijn moet verwijderen. (kijk ook oncfer venster; daar zie je wat er open is ook al zie je niets. zolang daar wat staat kun je ook niets veranderen aan de naam van het bestand oid. de logica ontgaat velen en Magix schijnt er malimg aan te hebben. in de verkenner zie je van een film wel 6 extensies, in DvL soms 3, soms 2. Voor mij raadsels.
Als de tijdlijn niet zichtbaar is kun je niet capturen; doe dan eerst cntr N, er verschijnt nu een leeg werkveld.

advies:
begin niet met ingewikkelde dingen als je de principes niet voldoende kent. (het is wel verleidelijk maar je staat dan voor duizend 'hoe'-vragen...)
Daarbij ben je gestart met VOB bestanden (van een DVD/CD?) en daarvan is bekend dat dat per computer heel anders uit kan pkken; lees dit forum maar...!
begin dus met capturen van VHS of Dig.tape en oefen met korte stukjes waar van alles fout mág gaan.
veel succes!
ps. voor de handleiding "dvd menu gebruiken" (waar je natuurlijk ook vanavond al mee wil werken) moet je zoeken in dec. 2005; daar staat een beschrijving van de basics die ik heb gemaakt; kun je zo downloaden.

Alleszins al bedankt voor de positieve reacties.
Ik zal dan nog even moeten zoeken met vallen en opstaan.
Na wat gepruts aan een film, kreeg ik nu een volgende foutmelding:
object is langer dan fysieke sample ...
God wat mag dat nu weer betekenen
Mvg
Jeanmi
Bruce 47
heel misschien betekent het dat de lengte van beeld en geluid niet overeenkomen; controleer dit door ze goed tegelijk te laten beginnen en kijk dan aan het eind. om zeker te zijn moet je wel de film maximaliseren in de tijdijn om per (paar) frames te kunen vergelijken.
ik hoop dat dit het is...
succes!
eric_brok
QUOTE(Jeanmi @ 09.04.2006 17:18:11) [snapback]129585[/snapback]
Alleszins al bedankt voor de positieve reacties.
Ik zal dan nog even moeten zoeken met vallen en opstaan.
Na wat gepruts aan een film, kreeg ik nu een volgende foutmelding:
God wat mag dat nu weer betekenen
Mvg
Jeanmi

Deze foutmelding betekent dat het montage-object (de scene) op je tijdlijn langer is dan dat het bijbehorende stuk bronmateriaal is. Dat kan gebeuren als je bronbestand buiten VDL om inmiddels gewijzigd (verkort) is.

Ik heb dat wel eens meegemaakt, en dan is deze melding correct. Maar ik heb ook wel eens het idee dat deze melding optreedt als bij-effect van andere foutsituaties.

Eric
landrover

Deze foutmelding betekent dat het montage-object (de scene) op je tijdlijn langer is dan dat het bijbehorende stuk bronmateriaal is. Dat kan gebeuren als je bronbestand buiten VDL om inmiddels gewijzigd (verkort) is.

Ik heb dat wel eens meegemaakt, en dan is deze melding correct. Maar ik heb ook wel eens het idee dat deze melding optreedt als bij-effect van andere foutsituaties.

Dit verschijnsel treedt op als een mediabestand corrupt is geraakt als gevolg van een fout. De daadwerkelijke lengte van de clip komt dan niet meer overeen met de informatie die het programma over deze clip heeft.

Als de clip nog benaderbaar is kun je dit oplossen door de bewuste clip te selecteren, een stukje van het eind te knippen en de clip naar een nieuwe file te renderen. Zo ontstaat een nieuwe clip die weer in het programma te gebruiken is. Gooi daarna wel de oude, corrupte, clip weg, om verwarring of kruis-referenties te voorkomen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.