Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audiovolume
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
JPi Jacquet
[size=5]
Het maken van een film gaf mij geen problemen in Video deLuxe. De weergave op pc was ok. Na het branden van de film op dvd-r of +r of rw was de weergave op pc perfect. Wanneer ik echter de dvd op een dvd speler
op tv afspeelde, gat het mis met de klank. Na 2min begint de volume langzaam te dalen gedurende +- 45sec.
en blijft op dat niveau tot het einde van mijn film. (22min) . Deze audiodropping is enkel op dvd-spelers via tv's (2 verschillende merken uitgetest) merkbaar. Op pc is de film perfect, evenals de gebrande dvd.
Het geluid dat verzwakt is een live opname op een analoge sony-recorder. Aan het geluidsspoor in Magix is niets abnormaals te zien. Wat kan de oorzaak zijn?
GerardR
Is de geluidssterkte op de DVD-speler in het begin soms iets te hard? En later veel minder?
Het instellen van het geluidsniveau in Magix op de PC is soms een probleem. Je moet het niveau op de boxen instellen en de weergave door de PC zelf (volumeregeling) om een goed idee te krijgen van de gewenste geluidssterkte van het geluid van de film. Ik doe dat zelf door eerst een CD weer te geven, waarbij ik allereerst de volumeregeling op de PC instel en let op de uitslag van de geluidssterkte-balk. Daarna zet ik de boxen op de gewenste sterkte.
JPi Jacquet
QUOTE(GerardR @ 08.04.2006 12:21:59) [snapback]129473[/snapback]
Is de geluidssterkte op de DVD-speler in het begin soms iets te hard? En later veel minder?
Het instellen van het geluidsniveau in Magix op de PC is soms een probleem. Je moet het niveau op de boxen instellen en de weergave door de PC zelf (volumeregeling) om een goed idee te krijgen van de gewenste geluidssterkte van het geluid van de film. Ik doe dat zelf door eerst een CD weer te geven, waarbij ik allereerst de volumeregeling op de PC instel en let op de uitslag van de geluidssterkte-balk. Daarna zet ik de boxen op de gewenste sterkte.

U bedoeld de geluidssterkte op TV? want een dvd-speler heeft toch geen volumeregelaar?
Neen, als ik een gewone dvd film laat spelen op de dvd-speler, is de volume volledig normaal. Wanneer ik een eerder gemaakte dvd laat afspelen, is de volume ook normaal. Maar bij mijn laatst gemaakte dvd loopt het mis en alleen via dvd op TV. Zoals ik al zei: de volume gaat sterk achteruit na exact 2min speelduur. En dit op de volume van opgenomen muziek met mijn analoge camera. Op Mpeg3 of Wav muziek heb ik geen moeilijkheden. De dvd bevat 5 muziekstukken, en bij het verzetten van deze songs blijft het fenomeen altijd
optreden na 2 min. speelduur! Op de pc in Magix video deLuxe 2006 is het geluidsspoor ook bij vergroting volledig normaal. Bij het beluisteren via koptelefoon ook alles ok. Bij het beluisteren van de dvd op de laptop, ook alles inorde, maar via dvdspeler(s) op TV loopt het mis.
Ik dacht al om de cameramuziek eerst in Mpeg of Wav of Ogg formaat om te zetten, maar ik zie niet hoe dat kan. Voor een muziek-cd is dat geen probleem.
Hebt u nog enig idée?
Thanks. JPi Jacquet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.