Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Dropouts
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Idontknow5572
Hallo,

Ik ben een nieuweling op het gebied van video-editing en loop tegen een probleem aan. Laat ik eerst uitleggen wat ik heb gedaan alvorens mijn resultaat op een dvd te bakken:
Ik heb opnamen gemaakt met mijn DV-camera, deze opnamen vervolgens op mijn HD-recorder geplakt (omdat die een firewire aansluiting heeft en mijn pc niet). Dvd'tje ervan gebakken en deze dvd geïmporteerd in video deluxe. Vervolgens die scene's eruit geknipt die ik niet nodig had zodat ik een stukje film overhoud. Als ik echter de film afspeel in video deluxe hapert het geluid. Aangezien hij dit alleen doet wanneer ik de cue een stuk naar rechts verschuif en midden in een stukje film begin te kijken dacht ik dat dit misschien te maken had met de kracht van het systeem (P4 3.0ghz HT, 1024mb geheugen en 200gb HD). Maar daar ligt het waarschijnlijk niet aan, want als ik het ge-edite filmpje ga branden (dus eerst afmixen en dan branden) en dit in mijn DVD speler (op de computer, of de HD recorder, maakt geen verschil) afspeel, dan hoor ik geen geluid. Ik heb het geluidspoor aangezet in video deluxe, dus dat kan het niet zijn. Als ik de film een tijdje laat lopen, hoor ik ineens wel geluid, en dat stopt ook weer even abrubt als dat ik het begon te horen. Ik vermoed dus dat ik ergens iets niet goed doe, maar ik kan niet achterhalen wat. Is er iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt en hier een oplossing voor weet?

Mijn dank is groot.
Danny
landrover
Dit proces gaat over zoveel schijven dat er op veel momenten een fout in kan sluipen. De tussenstap via een DVD is in ieder geval al vragen om moeilijkheden. Ik zou je met klem willen adviseren om te investeren in een PCI FireWire kaart voor je pc. Dat kost je hooguit een paar tientjes en in combinatie met de spullen die je al hebt, ben je dan optimaal uitgerust om complete videoproducties te maken.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.