Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kapotte Brander En Compatibility Lightscribe
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
eric_brok
1)
Mijn interne DVD-brander (Pioneer 106D) wil geen schijven meer 'pakken'. Zelfs als ik een voorbespeelde fabrieks-DVD er in doe, blijft de speler heel lang 'zoeken' om dan tot de conclusie te komen dat er geen schijf in zit.
Enig idee: Kan ik die speler/brander als verloren beschouwen, of kan er nog iets gedaan worden qua software? De site van Pioneer biedt alleen DOS-divers en zegt dat onder Windows XP de standaarddriver gebrukt moet worden.

2)
Als ik een nieuwe moet kopen, lijkt een LightScribe me heel nuttig. Maar ik heb hier ergens gelezen dat VDL niet compatible is met LightScribe. Kan iemand dat voor de huidige stand van zaken bevestigen/ontkennen? Ik heb VDL 2006+

Alvast bedankt,

Eric
http://www.ericbrok.com
landrover
Hoi Eric,

Je zou kunnen proberen om met een cleaning CD de lens te reinigen. Heeft dat geen resultaat en je durft het risico te nemen, dan kun je de drive openmaken en de geleiderails van de laserkop smeren met naaimachineolie (heel spaarzaam!). Als dat ook niet helpt zal de drive wel overleden zijn. Een Pioneer 106D is volgens mij niet al te nieuw meer. Qua software valt er zoiezo niets te bereiken.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met Lightscribe, maar het is inmiddels wel gebleken dat de Lightscribe software en VdL elkaar bijten. Als ik jou was zou ik dus geen Lightscribe brander in een met VdL uitgeruste pc plaatsen. Misschien heb je nóg een pc: dan zou je daarin een Lightscribe brander kunnen plaatsen.
Lightscribe compatibele schijfjes zijn ook nogal prijzig vergeleken met normale schijfjes.
Xtream2
QUOTE(eric_brok @ 01.04.2006 10:09:08) [snapback]128778[/snapback]
1)
Mijn interne DVD-brander (Pioneer 106D) wil geen schijven meer 'pakken'. Zelfs als ik een voorbespeelde fabrieks-DVD er in doe, blijft de speler heel lang 'zoeken' om dan tot de conclusie te komen dat er geen schijf in zit.
Enig idee: Kan ik die speler/brander als verloren beschouwen, of kan er nog iets gedaan worden qua software? De site van Pioneer biedt alleen DOS-divers en zegt dat onder Windows XP de standaarddriver gebrukt moet worden.

2)
Als ik een nieuwe moet kopen, lijkt een LightScribe me heel nuttig. Maar ik heb hier ergens gelezen dat VDL niet compatible is met LightScribe. Kan iemand dat voor de huidige stand van zaken bevestigen/ontkennen? Ik heb VDL 2006+

Alvast bedankt,

Eric
http://www.ericbrok.com

Ik heb ook een philips lightscribe brander erin maar mvd 2006 (plus) herkent 'm niet.
Lightscribe gaat via nero maar ziet er behoorlijk slecht uit, zelfs in beste kwaliteit wat een halfuur duurt.
FransS
Hoi Eric,

Ik heb een LG externe Ligt-Scribe DVD duallayer en heb geen problemen met VdL 2006 + hij doet gewoon alles alleen heb ik nog niet geprobeerd om een dual er in te branden die vind ik nog te duur en heb er nog geen film voor die dat nodig heeft .
En voor Xtream2 na 2x branden heb ik een goed resultaat .

Groet Frans S. user.gif
eric_brok
QUOTE(FransS @ 03.04.2006 17:32:01) [snapback]129022[/snapback]
Ik heb een LG externe Ligt-Scribe DVD duallayer en heb geen problemen met VdL 2006 + hij doet gewoon alles alleen heb ik nog niet geprobeerd om een dual er in te branden die vind ik nog te duur en heb er nog geen film voor die dat nodig heeft .
En voor Xtream2 na 2x branden heb ik een goed resultaat .

Goed nieuws.

Met gekruisde vingers heb ik een interne PHILIPS SPD6000FD gekocht en de eerste testen laten zien dat het Lightscribe printen en VDL geen last van elkaar hebben.

Wel was er gedonder omdat na installeren mijn drive niet als Lightscribe drive werd herkend. In Nero verscheen dus helemaal geen lightscribe-optie. Via de Philips supportpagina's op internet kwam ik er achter dat dit gelukkig een bekend probleem was: een waarde wijzigen in de registry loste het op en toen erkte het zaakje.

Frans, begrijp ik goed dat je hetzelfde label twee keer print om een sterker contrast te krijgen? Goeie tip, ook al moet je met Lightscribe wel veel geduld hebben :-)
FransS
Ja Eric dat heb je goed begrepen 2x branden en het ziet er dan gelikt uit, ga ook eens naar de site toe er staan hele mooie afdrukken op . o ja wat ik vergeten was maar dat zal je inmiddels wel weten ,ligt-scribe werk onder Nero Express 6.0 en dan via Nero Smart dan staat er bij de De EHBO functie een label met Ligt-Scribe dat werkt het beste de andere functie van normaal nero drukt alleen af op papier .

Groet Frans S. user.gif
eric_brok
QUOTE(FransS @ 04.04.2006 23:11:23) [snapback]129171[/snapback]
Ja Eric dat heb je goed begrepen 2x branden en het ziet er dan gelikt uit, ga ook eens naar de site toe er staan hele mooie afdrukken op . o ja wat ik vergeten was maar dat zal je inmiddels wel weten ,ligt-scribe werk onder Nero Express 6.0 en dan via Nero Smart dan staat er bij de De EHBO functie een label met Ligt-Scribe dat werkt het beste de andere functie van normaal nero drukt alleen af op papier .

Groet Frans S. user.gif

Frans (en andere LS gebruikers),

Op www.lightscribe.com las ik ook van een hulpprogramma waarmee je zelf kan instellen of je meer contras (en dus langer branden) wil. Dan hoeft het dus niet in twee slagen. Zelf nog geen ervaring mee.

Extended label contrast utility:
http://www.lightscribe.com/support/index.aspx?id=306

Eric
eric_brok
Nog een aanvulling/waarschuwing:
Toen ik het lightscribe-label een tweede keer printte, kwam het helemaal verdraaid tov de eerste print. Ik dacht dat zo'n schijfje absolute positionering had op basis van al die markeringstreepjes rond het gat. Kennelijk is dat niet zo of werkt het niet goed.
FransS
user.gif
QUOTE(eric_brok @ 05.04.2006 21:16:29) [snapback]129292[/snapback]
Nog een aanvulling/waarschuwing:
Toen ik het lightscribe-label een tweede keer printte, kwam het helemaal verdraaid tov de eerste print. Ik dacht dat zo'n schijfje absolute positionering had op basis van al die markeringstreepjes rond het gat. Kennelijk is dat niet zo of werkt het niet goed.

Hoi Eric,

Nu denk ik toch dat er iets niet goed is ,want ik doe niets anders.
Het brand programma heeft een referentiepunt dat iedere keer bij het zelfde punt start met branden.
Ik heb inmiddels ook het programma van Ligt-scribe ook geinstalleerd en dat werk ook prima en er zitten prachtige dingen in die je kunt gebruiken om een mooie layout tekrijgen .

laat je wel je print staan als je voor de 2e keer je label print of begin je opnieuw,als de cd klaar is dan komt de la er uit ,als je dan de la weer dicht doet en weer op printen drukt dan moet het goed gaan ,anders is er iets niet goed ,bij mij werkt het wel goed ,en ik doe het ook wel 3x maar ik heb nog geen misser gehad .
Groet Frans S. user.gif
eric_brok
QUOTE(FransS @ 05.04.2006 23:32:52) [snapback]129308[/snapback]
user.gif
...
laat je wel je print staan als je voor de 2e keer je label print of begin je opnieuw,
...

Ik had de DVD eruit gehaald en later weer opnieuw erin gedaan. Het labelprogramma (Nero) had ik ook gestopt en later weer opnieuw geopend. Wel hetzelfde bestand gebruikt.
Probeer later nog wel een keer zonder de dvd eruit te halen, maar neem voorlopig even geen risico.

Eric
eric_brok
QUOTE(eric_brok @ 06.04.2006 17:53:02) [snapback]129381[/snapback]
Ik had de DVD eruit gehaald en later weer opnieuw erin gedaan. Het labelprogramma (Nero) had ik ook gestopt en later weer opnieuw geopend. Wel hetzelfde bestand gebruikt.
Probeer later nog wel een keer zonder de dvd eruit te halen, maar neem voorlopig even geen risico.

Eric

Als ik de DVD laat liggen gaat het wel goed in twee keer.
FransS
QUOTE(eric_brok @ 06.04.2006 20:48:45) [snapback]129395[/snapback]
Als ik de DVD laat liggen gaat het wel goed in twee keer.

Hoi Eric ,

Heb vanavond toevallig ook weer een DVD gebrand en er uit gehaald ,weer terug gelegd en weer gebrand maar alles is goed door gekomen .Dus wat er nu bij je verkeerd gegaan is weet ik niet of was het wellicht dat je het programma hebt afgesloten ,en later weer opgestart ?
Bij mij gaat het wel goed .Ik print nu voortaan met het programma van Hp dat ik gedownlaod heb daar zitten hele leuke dingen in en gaat iets sneller,en niet meer met Nero.
Groet Frans S. user.gif
eric_brok
QUOTE(FransS @ 06.04.2006 22:12:29) [snapback]129401[/snapback]
... Ik print nu voortaan met het programma van Hp dat ik gedownlaod heb daar zitten hele leuke dingen in en gaat iets sneller,en niet meer met Nero.

Welk programma bedoel je preceis en weet je nog waar je het hebt opgehaald (de HP site is nogal uitgebreid)? Of bedoelde je die utility* die ik al noemde?

* (heb ik niet geprobeerd, maar ik meen dat dat geen vervanging voor Nero labeleditor is)
FransS
Hoi Eric,

Ik wwet niet of het dat is wat je bedoelde want ik weet ook niet 1,2,3, waar ik het van daan heb .
Maar het programma heet Sure Thing SE Light Scribe Edition en het is van Micro Vision Development en ik dacht dat het van Hp was want ik heb er ook een upgrade bij en die is van Hp. Je kan proberen om dit in te tikken bij een zoek functie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt anders moet je maar je E-mail geven dan ga ik proberen het programma te sturen in een ZIP file.

Groet Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.