QUOTE(Antoon @ 31.03.2006 18:24:56) [snapback]128708[/snapback]
Maar hoe kan ik nu inzoenen, uh...

inzoomen op bijv. die mooie blauwe ogen van mijn geliefde? Die staan natuurlijk nooit precies in het midden of precies rechtsboven en het is zo raar als de camera net naast die ogen door blijft staren naar iets heel anders?
Ik heb versie 2005 (niet de plusversie) kan het daar eigenlijk wel mee?
Alvast bedankt
Antoon
Hallo Antoon,
Voor inzoenen heb je VdL niet nodig, denk ik zo, maar inzoomen naar een willekeurige plek gaat heel goed, ook met VdL 2005 (heb ik zelf ook). Gebruik hiervoor de Objectcurve-effecten (shift P). Werk als volgt:
Zet in de tijdlijn de startmarker op het beginpunt waar je wilt inzoomen. Druk nu Shift P (of klik rechts en kies Objectcurve-effecten). Kies in het linker schermepje voor Grootte/Positie. Vink dan in het middelste scherm aan: X-pos, Y-pos. en Zoomen. In het rechter schermpje kun je deze nu met aanklikken beurtelings activeren. In je scene zie je dat er een rode lijn is ontstaan: de effectcurve. Activeer nu b.v. X-Pos en klik even op de schuifregelaar uiterst rechts: er is nu een marker op je effectcurve ontstaan. Doe hetzelfde met Y-pos en Zoomen.
Zet nu de startmarker in de tijdlijn op het eindpunt van je zoombeweging. Nu activeer je weer X-pos en zet met de schuifregelaar het oog van je geliefde exact in het midden. Doe dat daarna ook met Y-pos en stel tenslotte de gewenste zoom in met Zoomen.
succes,
groet,
Rijk
QUOTE(GerardR @ 31.03.2006 20:18:29) [snapback]128728[/snapback]
Ik hoop voor je dat ook de gewone versie deze optie heeft.
Hallo Gerard,
Je was net iets sneller met je antwoord dan ik. De gewone (niet-Plus) versie heeft niet de keyframe animatie, maar je kunt wel de effectcurves maken op de manier die ik net heb beschreven. Het effect komt denk ik op het zelfde neer.
groet,
Rijk