Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video-cleaning 2006
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
kan00123
Beste Forumleden,
Ik heb altijd met succes en veel plezier met VDL 2004 gewerkt. Nooit problemen gekregen.
Nu geupgrade naar 2006 plus. Echter bij video-cleaning, loopt het beeld schokkerig, moet dan steeds
even wachten voor verdere bewerkingen. ( een avi filmpje van 13 min., VHS naar mini DV camera en via
fireWire naar computer. Zo deed ik dat ook in VDL 2004.
Hebt het programma 2006 gede-installeerd. De lege schijf van 120 GB geformateerd en opnieuw
geinstalleerd. Helaas, het blijft schokkerig.
Is de overgang misschien te groot, van 2004 naar 2006?
Windows XP, Geheugen is voldoende 1024 MB. AMD processor 3000+ XP, Asus Radion 9600XT/TVD/128MB.
Harde schijf is alleen voor dit programma.
unsure.gif Hoe los ik dit op?
Groet, Victor.
landrover
VdL 2006 heeft nogal wat onderhuidse veranderingen ondergaan t.o.v. VdL 2004. Zo is er ondersteuning voor meerdere monitoren en weergave op een TV of PAL monitor via de TV-out van de grafische kaart. Belangrijkste gevolg daarvan is dat VdL 2006 een zwaar beroep doet op het processorvermogen. Het programma zal proberen zoveel mogelijk realtime te laten zien en als de processor dat niet meer kan bijbenen wordt de weergave schokkerig. Dit heeft overigens geen invloed op het eindresultaat.
Als je het niet nodig hebt, zou je kunnen overwegen die geavanceerde videofuncties uit te schakelen. Daardoor zal het programma soepeler gaan lopen.
Als je naar de programmainstellingen gaat, kun je op het tabblad "afspelen" in het vak "Arranger" het automatisch scrollen op "uit" of "langzaam" zetten. Daar kun je ook de vinkjes weghalen bij de weergave-opties onder "speciaal" en "weergave beeldmateriaal".
Op het tabblad "Video/Audio" kun je de DV-decoder-precisie aanpassen en op het tabblad "Weergaveopties" kun je de Videomodus aanpassen, waarbij "standaardweergave (VideoForWindows) de meeste prestatiewinst oplevert.
Probeer maar eens of het aanpassen van één of meerdere bovengenoemde functies het beoogde resultaat oplevert.
kan00123
biggrin.gif Het is gelukt.
Ik heb in 't vak arranger bij -uit- aangestipt en bij -weergave beeldmateriaal-, vinkje weggehaald.
Daarna in DV-decoder aanpassen, op kwart resolutie aangestipt.
Nu loopt het beeld gewoon door tijdens de bewerkingen.
Heel veel dank, Landrover.
Kan nu weer verder gaan met VHS banden van familie te digitaliseren.
Groet, Victor.
landrover
graag gedaan, hoor. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.