Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vob Importeren Van Sony Minischijf
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
via 'taken' een mini schijfje (1,2 Gb) uit sony camera geimporteerd. totale opnameduur +/- 30 min. na (te?) korte tijd 4 bestanden binnen;
...01_1.VOB 687000 KB, MPEG
...01_1._vob.AVD 66 KB AVD
...02_1.VOB 346.000 KB MPEG
...02_1._vob.AVD 66 KB AVD
...04_1.VOB 96 KB MPG
...04_1._vob.AVD 34 KB AVD
... 01.VOB 223000 KB MPEG
01_vob.AVD 66kb AVD
Icdoontje in VdL 2006: 3 blauwe erticale hokjes
in de filmlijn 4 stukken maar slechts van enkele minuten lengte totaal.
wanneer ik het project uitrekte waren beelden zichtbaar die niet werden afgespeeld op het moment dat zij zichtbaar waren in de clips; grote delen zijn dus overgeslagen. het geluid kwam wel goed door maar ook ingekort op de lengte van de clips.
Mij valt op:
ik mis een 03 volgorde in de bestanden
ik mis 90% van het materiaal
vraag:
wat doe ik verkeerd?
bvd!
landrover
Geen idee wat je verkeerd doet, maar het importeren van VOB's is in ieder geval geen pretje. Heeft die camera geen S-video uit of Firewire? Als ik jou was, zou ik die camera het lekker laten afspelen en het signaal capturen in VdL.
Of je zou een DVD-rip tool moeten gebruiken, die het geheel naar een AVI-bestand converteert.
Bruce 47
bedankt, goed idee om te proberen!
op andere forum las ik zelfde probleem met als advies de .vob om te zetten (op harddisk) naar .mpg en dan weer in te lezen in VdL.
heb dit gedaan maar geen verschil/succes.
lastig met DVD bestanden.
landrover
Die DVD-camcorders hadden nooit op de markt moeten komen. De gemiddelde consument denkt dat je daarmee net zo goed uit de voeten kunt als met een DV-camera, maar de praktijk is anders. DVD-camcorders zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor mensen die geen videobewerking willen doen, of alleen maar wat bewerkingen op de camera zelf.
GerardR
Helemaal eens met de opmerking van Landrover. En helaas wordt je in de winkel ook vaak slecht over dit soort zaken voorgelicht. Men ziet de DVD-vastlegging dan veelal als een voordeel boven een bandje en gaat vokomen voorbij aan het feit dat die DVD bij montage op de PC je dwarszit.
hafort
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 23.03.2006 15:47:34) [snapback]127639[/snapback]
via 'taken' een mini schijfje (1,2 Gb) uit sony camera geimporteerd. totale opnameduur +/- 30 min. na (te?) korte tijd 4 bestanden binnen;
...04_1.VOB 96 KB MPG
01_vob.AVD 66kb AVD
wanneer ik het project uitrekte waren beelden zichtbaar die niet werden afgespeeld op het moment dat zij zichtbaar waren in de clips; grote delen zijn dus overgeslagen. het geluid kwam wel goed door maar ook ingekort op de lengte van de clips.
Mij valt op:
vraag:
wat doe ik verkeerd?
bvd!

Als je opneemt in de video modus;

het programma VOB split downloaden en de in houd van de DVD met dit programma "splitten"

J[b]e kunt dan de complete inhoiud van de DVD openen in VdL en bewerken
Inge
Ik ben het helemaal niet eens met Landrover en GerardR! Je kan prima monteren en al het andere ermee. Alleen blijkt het dat niet bij iedereen de boel makkelijk te importeren is. Bij de 1 mist het geluid, bij de ander scènes.... Ik heb hiervan gelukkig absoluut geen last.
Je kunt eventueel nog met een omweg importeren als het echt niet wil lukken met een bepaalde PC: neem LetsEdit2 (Kazaa ofzo) en haal daar de vob's binnen. Exporteer naar AVI en hiermee kun je aan de slag in Magix.
Het scheelt dat ik de Sony DVD403 heb, die heeft 2x zoveel pixels als de voorgangers en dat scheelt heel veel in kwaliteit! Gewoon super nu biggrin.gif
En bijkomend voordeel is dat ik heel eenvoudig de laatste scene verwijder, zodat je niet ellelange onzin op je dvd hebt, of terug moeten spoelen en weer eroverheen.

blush.gif
Fred de Vries
Ik had hetzelfde probleem met de mini DVD's van mijn Sony DVD202E.
Het lijkt er op dat VdL alleen de eerste opname uit de VOB haalt (en ook bewerkt, exporteert en zo).

Ik had al eerder met NeroVision de VOB's omgezet naar MPEG, maar binnen nerovision kraakte de audio. De resulterende mpeg bestanden had ik nog niet weggegooid.
Deze mpeg bestanden kan ik wel volledig importeren in VdL, en zonder het hinderlijke gekraak!!

Alleen heb ik nu geen scenes meer en kan er dus ook geen stukje uit knippen.
Alles behalve kompleet dus (VdL bedoel ik dus). sad.gif

Ben een newbie, en experimenteer dus maar een beetje raak. Ga inderdaad ook maar eens op ziek naar die VOB splitter.
Fred de Vries
Click to view attachmentVolgend antwoord ontvangen van magix support:

Het van uw aangeven probleem is ons bekend.
Spijtig genoeg is de betreffende vob-bestand niet standaardconform, maar er
zijn merdere vob-bestanden in één bestand.
Wij hebben een programma ontwikkelt, dat zulke bestanden in afzonderlijke
bestandsdelen uit elkaar haalt (split).
A.u.b. volgende zip-bestand ergens op u harde schijf gaan uitpakken.
Gaat u vervolgens het vobsplitter.exe uitvoeren met een dubbelklik en dan de
aanwijzingen op het beeldscherm opvolgen.

Ze hebben een eigen VOB splitter geleverd welke de VOB niet in diverse opnames spitst, maar in afzonderlijke cells.
Zo krijg je wel een heleboel VOB files (bij mij elk zo'n 15 Mb groot), die je in 1 keer allemaal kunt importeren in VdL.
Aangezien er niet geknipt kan worden binnen 1 geimporteerde VOB (of mpeg) bestand (dat is mij tenminste nog niet gelukt sad.gif ), is dit bovendien handig om slechte opnamen makkelijk te verwijderen (mischien wel iets te veel, maar dat heb ik liever dan die slechte opname in het eindresultaat.
hafort
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 23.03.2006 15:47:34) [snapback]127639[/snapback]
...04_1.VOB 96 KB MPG
01_vob.AVD 66kb AVD
Mij valt op:
vraag:
wat doe ik verkeerd?
bvd!

Ik capture de videoframes met het door Sony bij de camera gelaverde programma -Image mixer-
Van uit dit programma kun je ze opslaan waar je dat wilt ,en kun je ze binnen halen in Vdl deluxe
Mocht het geluid dan zijn weggevallen, dan moet je AC3 filter installeren
landrover
Je kan prima monteren en al het andere ermee. Alleen blijkt het dat niet bij iedereen de boel makkelijk te importeren is. Bij de 1 mist het geluid, bij de ander scènes.... Ik heb hiervan gelukkig absoluut geen last.

@ Inge:
Je zegt het zelf al: bij jou gaat het goed, bij heel veel anderen niet. Ik zeg ook nergens dat het onmogelijk zou zijn, maar het is niet de geijkte weg om ruw materiaal over te zetten naar een pc om daarmee te monteren. Al was het alleen maar omdat mpeg-materiaal niet uit losse frames is opgebouwd maar uit GOP's.
Om er écht soepel mee te kunnen monteren zal er dus altijd een conversie plaats moeten vinden naar AVI of I-frame mpeg.
Mijn betoog was ook niet om de gebruikers van DVD-recorders en DVD-camcorders voor het hoofd te stoten, maar om aan te geven dat de industrie doet alsof ze je het ei van Columbus presenteren terwijl het product niet primair bedoeld is voor het overzetten van het materiaal naar een montagesysteem.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.