Bedankt voor je advies. Volgens het boekje onderst. 2005 plus het HD gebeuren wel, maar daar heb je weinig aan als ik het vervolgens nergens neer kan zetten (wel op de band/camcorder zelf neem ik aan?!)
Ik wacht waarsch. nog even.
Wat mij ook heeft bevreemd is het aanbieden van camera's opSpeurders, Marktplaats enz. Nieuw en volgens zeggen met garantie van de fabrikant?! Prijs is wel aantrekkelijk, maar heeft iemand ervaring?! En dan natuurlijk the US. Dat lijkt (mij de leek) ook erg interessant qua prijzen?!
Martin
QUOTE(Duiker @ 22.03.2006 21:25:51) [snapback]127565[/snapback]
Hallo,
Voor zover ik weet wordt hdv pas vanaf versie 2006 (beperkt) ondersteunt.
Ik meende gehoord te hebben dat er nog niet een informatiedrager voor consumenten is die met het hdv signaal kan omgaan.
Dus als je het één en ander kan bewerken op je pc (al of niet met magix) kun je het dan nog nergens op zetten.
Dan is er ook nog het feit dat je er alleen iets aan hebt als je het kan afspelen op een tv (flatscreen) die HD ready is.
Tot dat je dit alles hebt, is je hdv camera min of meer niets anders dan een goede dv-camera.
En dus is het eigenlijk afhankelijk van wat je doel is met de camera die je wilt kopen. Hdv staat nog in de kinderschoenen. Wacht je nog een jaartje (of misschien kun je twee jaartjes wachten) en dan zal de huidige hdv techniek al veel meer verbeterd en goedkoper zijn, en zijn er wellicht al een aantal opvolgers van HDV die staan te wachten om de portemonee van de fabrikanten te spekken.
Mijn mening is,,,als je nog even kan wachten met de aankoop van een hdv camera, doe dat dan.
Sander