Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hd Video?!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Martin777
[font=Comic Sans Ms]Wie heeft er ervaring met opnemen en bewerken van HD video met 2005 plus en wat zijn de verschillen met DV (in de verwerking bijv. langzamer door meer gegevens?!) blush.gif [font=Arial Narrow]

(zit te denken over aanschaf nwe (HD?) camcorder, maar weet niet of het de moeite loont?!) Tips?

T
hnx
Duiker
Hallo,

Voor zover ik weet wordt hdv pas vanaf versie 2006 (beperkt) ondersteunt.
Ik meende gehoord te hebben dat er nog niet een informatiedrager voor consumenten is die met het hdv signaal kan omgaan.
Dus als je het één en ander kan bewerken op je pc (al of niet met magix) kun je het dan nog nergens op zetten.
Dan is er ook nog het feit dat je er alleen iets aan hebt als je het kan afspelen op een tv (flatscreen) die HD ready is.

Tot dat je dit alles hebt, is je hdv camera min of meer niets anders dan een goede dv-camera.
En dus is het eigenlijk afhankelijk van wat je doel is met de camera die je wilt kopen. Hdv staat nog in de kinderschoenen. Wacht je nog een jaartje (of misschien kun je twee jaartjes wachten) en dan zal de huidige hdv techniek al veel meer verbeterd en goedkoper zijn, en zijn er wellicht al een aantal opvolgers van HDV die staan te wachten om de portemonee van de fabrikanten te spekken.
Mijn mening is,,,als je nog even kan wachten met de aankoop van een hdv camera, doe dat dan.

Sander
Martin777
Bedankt voor je advies. Volgens het boekje onderst. 2005 plus het HD gebeuren wel, maar daar heb je weinig aan als ik het vervolgens nergens neer kan zetten (wel op de band/camcorder zelf neem ik aan?!)
Ik wacht waarsch. nog even.

Wat mij ook heeft bevreemd is het aanbieden van camera's opSpeurders, Marktplaats enz. Nieuw en volgens zeggen met garantie van de fabrikant?! Prijs is wel aantrekkelijk, maar heeft iemand ervaring?! En dan natuurlijk the US. Dat lijkt (mij de leek) ook erg interessant qua prijzen?!

Martin

QUOTE(Duiker @ 22.03.2006 21:25:51) [snapback]127565[/snapback]
Hallo,

Voor zover ik weet wordt hdv pas vanaf versie 2006 (beperkt) ondersteunt.
Ik meende gehoord te hebben dat er nog niet een informatiedrager voor consumenten is die met het hdv signaal kan omgaan.
Dus als je het één en ander kan bewerken op je pc (al of niet met magix) kun je het dan nog nergens op zetten.
Dan is er ook nog het feit dat je er alleen iets aan hebt als je het kan afspelen op een tv (flatscreen) die HD ready is.

Tot dat je dit alles hebt, is je hdv camera min of meer niets anders dan een goede dv-camera.
En dus is het eigenlijk afhankelijk van wat je doel is met de camera die je wilt kopen. Hdv staat nog in de kinderschoenen. Wacht je nog een jaartje (of misschien kun je twee jaartjes wachten) en dan zal de huidige hdv techniek al veel meer verbeterd en goedkoper zijn, en zijn er wellicht al een aantal opvolgers van HDV die staan te wachten om de portemonee van de fabrikanten te spekken.
Mijn mening is,,,als je nog even kan wachten met de aankoop van een hdv camera, doe dat dan.

Sander
landrover
Volgens het boekje onderst. 2005 plus het HD gebeuren wel,

Weet je dat zeker? VdL ondersteunt namelijk wel 16:9 breedbeeldformaat, maar geen HD. Helaas denken veel mensen dat dat hetzelfde is en Magix maakt daar handig (ge)(mis)bruik van.
Martin777
QUOTE(landrover @ 27.03.2006 13:03:45) [snapback]128002[/snapback]
Weet je dat zeker? VdL ondersteunt namelijk wel 16:9 breedbeeldformaat, maar geen HD. Helaas denken veel mensen dat dat hetzelfde is en Magix maakt daar handig (ge)(mis)bruik van.

Staat duidelijk in het boekje van VdL 2005 +

(nwe functies: HDV en HDTV streams en Windows Media Video HD, importeren,bewerken, converteren en exporteren, incl. WMVHD exporteren en branden. 16:9 wordt apart genoemd)
Duiker
Ik heb het boekje ook even erbij gepakt.
Zie bijlage;

Sander
landrover
Jullie hebben gelijk. Ik zal onderzoeken of Magix die beloften ook echt waarmaakt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.