Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sceneherkenning
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
engeb00
Geachte medegebruikers,

Heb 1,5 uur film geladen met per abuis automatische sceneherkenning. Dat had niet gemoeten. Kan ik dit weer ongedaan maken of moet ik dan de film opnieuw laden met andere instellingen?

met vr. groeten
ben engelen
FransS
Hoi Ben ,

je kunt gewoon je film weer van het storybord in je tijdlijn slepen wnat de film die je hebt binnen gehaald staat daar nog geheel in .
Als je kijkt bij mijn opname of mijn project dan staat daar de film en sleep deze of klik dubbel en je zal zien dat de hele film er weer staat . en sceneherkenning is wel makkelijk als je er b.v. stukken wil weg laten die niet scherp of goed gelukt zijn dan kun je per stukje film inporteren of niet .
Suc6 Frans S. user.gif
engeb00
Hallo Frans,

Eigenlijk heel simpel dus. Sceneherkenning is heel gemakkelijk maar ik had een dikke blunder gemaakt. Bij het onder water opnemen van de koraalwereld stond de camera op nightshot. Zonder oranjefilter was alles volledig onherkenbaar. Met oranjefilter erg groen. Ik wil proberen er nog wat van te maken zonder iedere scene appart te hoeven doen.

Bedankt
Ben
Duiker
Aaii, dat gaat nog lastig worden.
Volgens mij is het niet mogelijk om alle scene's in één keer
qua kleur etc. te bererken.
en moet je als nog alle stukjes apart doen. (ja, of het moet je lukken om alles als één fragment op de tijdlijn de zetten).

Sander
FransS
QUOTE(engeb00 @ 21.03.2006 16:14:38) [snapback]127436[/snapback]
Hallo Frans,

Eigenlijk heel simpel dus. Sceneherkenning is heel gemakkelijk maar ik had een dikke blunder gemaakt. Bij het onder water opnemen van de koraalwereld stond de camera op nightshot. Zonder oranjefilter was alles volledig onherkenbaar. Met oranjefilter erg groen. Ik wil proberen er nog wat van te maken zonder iedere scene appart te hoeven doen.

Bedankt
Ben

Hoi Ben ,
Kan je met videoeffecten wellicht met het oranje wat bewerken het is het proberen waard.
Suc6 Frans S. user.gif
eric_brok
QUOTE(Duiker @ 22.03.2006 10:49:58) [snapback]127510[/snapback]
Aaii, dat gaat nog lastig worden.
Volgens mij is het niet mogelijk om alle scene's in één keer
qua kleur etc. te bererken.
en moet je als nog alle stukjes apart doen. (ja, of het moet je lukken om alles als één fragment op de tijdlijn de zetten).

Sander

Bij VDL 2006 kun je beeldinstellingen ook op meerdere scene's tegelijk toepassen. Eerst selecteer je ze en in het dialoogvenster kies je voor 'toepassen op hele selectie' of zoiets.

Bij sceneherkenning kun je er trouwens ook voor kiezen om de herkenning wel te doen, maar niet te laten knippen. Er worden dan alleen markers gezet. Later kun je dan alsnog op de stukken waar je dat wil, automatisch laten knippen. (Maar dat is in dit geval dus te laat.)
Je complete opname zal na het knippen altijd nog op je computer staan, in de directory die je hebt ingesteld voor Opnamen. Dat bestand kun je dan weer op de tijdlijn zetten (importeren). Als de opname opgedeeld is in beeld en geluid moet je die allebei importeren en op de tijdlijn aan elkaar groeperen.
videofred2
QUOTE(engeb00 @ 21.03.2006 16:14:38) [snapback]127436[/snapback]
Bij het onder water opnemen van de koraalwereld stond de camera op nightshot. Zonder oranjefilter was alles volledig onherkenbaar. Met oranjefilter erg groen. Ik wil proberen er nog wat van te maken zonder iedere scene appart te hoeven doen.

Je zult echt wel de bewuste scène moeten isoleren van de rest, hoor!
Liefst opslaan als een apparte AVI.

Kijk, dit is echt iets wat je beter buiten Magix om doet.
Virtual Dub is hier geknipt voor, en gratis op de koop toe.

Ik maakte een handleiding:
http://www.videomontagefaq.nl/

Zoek links onderaan deze pagina naar 'Virtual Dub'

Er zijn een paar een paar heel goede kleurfilters beschikbaar voor Virtual Dub.

Fred.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.