Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Graag Uitleg Over... En Een Probleempje. Bvd!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
1. afmixen; waarom, wanneer, waarvoor, en...hoe?
2. verschillen tussen de opties in exporteren en veiligheidskopie
3. hie zie je of een selectie van objecten aan elkaar gelinkt is? (met uitrpoberen loop je risico van wijziging)
4. in VDL prima film; alles 100%. na branden bij gedeelte met foto's + beweging en overvloeiers ontstaat aan de rechterkant een verticale strook van 5 cm waar ander beeldmateriaal zit. (hoort bij de overlap) na enige seconden verdwijnt dit spontaan. Dus; afspelen van de film in de PC met het programma: 100% goed.
5. na knippen en plakken met cntr V wordt het stuk wat je wil inplakken altijd vooraan de film geplaatst en nooit waar ik met de aanwijzer ben dus op de plaats waar ik het wil. vooral met een lange film is het erg lastig.
bvd!
Duiker
1.) Afmixen; de fragmenten die je op de timeline hebt staan zijn niet
echte stukken video, ze zijn slechts verwijzingen naar het stukje origineel materiaal dat je hiermee hebt geselecteerd,
Voordat je dus een dvd kan maken moet eerst vanuit het originele materiaal de fragmenten gezocht worden, en samengevoegd worden met alle andere zaken zoals titels, muziek etc. Dit alles wordt dan "omgerekend" of ook wel "gerenderd" naar weer bruikbaar videomateriaal.

2.)Verschillen in export;
-Als avi-> zet een video bestand op je pc in het avi formaat (vergelijkbaar met dv kwaliteit.
- Als dv-avi-> voor als je een film terug wil schrijven naar een dv tape via je camera of dv recorder.
- de rest, voor andere computer doeleinden, in verschillende formaten.

3.) Als je klikt op een framgment gaan alle "gelinkte" objecten oplichten met een gele kleur. en hoef je niet te schuiven. En mocht je per ongeluk toch schuiven, dan klik je op de knop "ongedaan maken" en het is weer oké.

4.) kijk even bij deze post naar mijn stukje over de "transparante pleister"
http://support.magix.net/boards/magix/inde...pic=19321&st=45

5.)Probeer het eens, en zorg dan dat de afspeel marker (die rode verticale lijn die vooruit beweegt bij afspelen) precies op de plaats staat waar je de ctrl.v selectie wilt hebben.

Sander
Bruce 47
[quote name='Duiker' date='16.03.2006 22:59:57' post='127024']
1.) Afmixen; de fragmenten die je op de timeline hebt staan zijn niet
echte stukken video, ze zijn slechts verwijzingen naar het stukje origineel materiaal dat je hiermee hebt geselecteerd,
Voordat je dus een dvd kan maken moet eerst vanuit het originele materiaal de fragmenten gezocht worden, en samengevoegd worden met alle andere zaken zoals titels, muziek etc. Dit alles wordt dan "omgerekend" of ook wel "gerenderd" naar weer bruikbaar videomateriaal.

2.)Verschillen in export;
-Als avi-> zet een video bestand op je pc in het avi formaat (vergelijkbaar met dv kwaliteit.
- Als dv-avi-> voor als je een film terug wil schrijven naar een dv tape via je camera of dv recorder.
- de rest, voor andere computer doeleinden, in verschillende formaten.

3.) Als je klikt op een framgment gaan alle "gelinkte" objecten oplichten met een gele kleur. en hoef je niet te schuiven. En mocht je per ongeluk toch schuiven, dan klik je op de knop "ongedaan maken" en het is weer oké.

4.) kijk even bij deze post naar mijn stukje over de "transparante pleister"
http://support.magix.net/boards/magix/inde...pic=19321&st=45

5.)Probeer het eens, en zorg dan dat de afspeel marker (die rode verticale lijn die vooruit beweegt bij afspelen) precies op de plaats staat waar je de ctrl.v selectie wilt hebben.

Sander

duidelijke uitleg! maar toch vervolgvraag: (afmixen) je kunt dit apart aankruisen in bestand. vraag: waarom/wanneer, gaat het niet automatisch na opslaan of branden filmopdracht?
Duiker
Nou, ik maak nooit gebruik van deze optie,
omdat het inderdaad automatisch gebeurt voor het branden en
voor het exporteren op elke andere manier.
Ik denk, maar weet niet zeker, dat de optie die jij bedoeld is om tussentijds een deel alvast af te mixen.
Misschien kunnen andere foremgenoten hier iets meer over vertellen?!

Sander
FransS
Sander het is net wat jij schrijft ,maar ik denk dat Bruce47 het zich moeilijker wil maken dan het is.
Bij iedere verandering in je tijdlijn maak het programma een backup en het gaat pas afmixen als jij wil en de film klaar is voor vertrek naar een ander format,dus ik ben van menning dat je het je eigen heel moeilijk maakt als je tussen door gaat afmixen daar heb niets aan het is alleen een hoop moeite voor niet en verloren tijd want in die tijd is je film af .
Ik wens je veel Suc6.

Frans S. user.gif
eric_brok
Misschien is de optie 'tussendoor afmixen' bedoeld voor trage computers die de montage niet goed 'realtime' kunnen laten zien tijdens het editen.
landrover
Afmixen doe je om:

-het de computer wat makkelijker te maken om de montage realtime af te spelen (zoals Eric suggereerde)
-eventuele delen van de montage waarvan je zeker bent dat ze klaar zijn, veilig te stellen
-de timeline in een omvangrijk project overzichtelijker te maken
-sporen vrij te maken op het moment dat er geen lege sporen meer over zijn (maar dat zal in de praktijk niet snel voorkomen).
eric_brok
QUOTE(landrover @ 20.03.2006 12:05:56) [snapback]127297[/snapback]
Afmixen doe je om:

-het de computer wat makkelijker te maken om de montage realtime af te spelen (zoals Eric suggereerde)
-eventuele delen van de montage waarvan je zeker bent dat ze klaar zijn, veilig te stellen
-de timeline in een omvangrijk project overzichtelijker te maken
-sporen vrij te maken op het moment dat er geen lege sporen meer over zijn (maar dat zal in de praktijk niet snel voorkomen).

Dat geldt voor afmixen in het algemeen. Maar ik dacht dat het ging om een specifieke aankruisoptie om VDL automatisch tussentijds te laten afmixen. Met die optie ben ik niet bekend maar ik stel me voor dat dan de eerste reden van toepassing kan zijn.
Bruce 47
ik heb wat losgemaakt met mijn vraag over afmixen... dank voor alle aandacht en antwoorden! maar ik ben echt niet op zoek naar meer werk, vond het alleen vreemd dat er aparte actie mogelijk is en was eigenlijk bang dat ik die ten onrechte oversloeg.

Ik werk nu al geruiime tijd met DvL 2006+ en waardeer het prgramma steeds meer maar ben het ook eens met reacties van mensen als "onduidelijk", niet intuitief, onvoldoende beschreven etc. Jammer want het roept ergernis op. dat ze er niets van willen leren in duitsland is ook niet echt klantvriendelijk. net zoals het opneiuw aanbeden tegen 50% van de winkelprijs van VdL 2006 als je het net nieuw gekocht hebt. dan vraag je om kraken... zeker als de winkelversie niets meer biedt dan een gedrukt ex. van de handleiding op internet...
verkeerd beleid. puur op omzet gericht.
zo verspil je je sympathie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.