QUOTE(Rijk @ 25.03.2006 22:06:16) [snapback]127871[/snapback]
Hallo HPost,
Ik begrijp dat je probleem niet te maken heeft met het wegschrijven naar DVD, omdat je het ook signaleert bij uitvoeren als AVI file. Omdat het tot nu toe niet wordt herkend door de reagerende forumgenoten, is het misschien nuttig om wat aanvullende info te geven over je systeem, zoals: processor type e.d. (we weten dat AMD soms wat afwijkende resultaten geeft), maar ook: welke (soorten) software heb je nog meer geinstalleerd naast VDL. Met name FransS heeft in zijn uitgebreide ervaringen met andere hobbyisten nogal eens gezien dat je niet altijd ongestraft alle mogelijke soorten software kunt combineren met video bewerkingssoftware.
Aan mij heb je verder niet veel, vrees ik, ook ik heb wel eens dergelijke zoombewerkingen toegepast zonder probleem (zowel naar avi als dvd). En ik heb net nog even een kort proefje gedaan met een kort stukje film, waarin ik de door jou beschreven condities zo goed mogelijk heb gevolgd: resultaat was goed (export als avi file, VDL 2005).
Maar misschien zet jouw aanvullende informatie anderen aan het denken. Wat dat betreft zit er kennis en ervaring genoeg op dit forum. Soms moet er wel even wat worden gekieteld om het los te weken...
groet,
Rijk
Dank voor je antwoord. Om systeemoorzaken uit te sluiten heb ik het ook op een ander systeem (zware desktop met zware graphics kaart, zoals in voorgaande aangegeven) geprobeerd. Zelfde resultaat. De beide systemen overigens met Intel processor (waarvan mijn laptop Centrino 1.7).
Je bracht me wel op een idee met je opmerking dat je het met een stukje film hebt geprobeerd. Ik gebruik het nooit voor film, dat wordt me vanwege de lage resolutie te blokkerig. Toch nu maar even geprobeerd: met film gaat het bij mij ook goed.
Het probleem doet zich voor bij foto's met hogere resoluties dan film (zie omschrijving diverse gebruikte resoluties in het voorgaande). Daarbij valt wel op het het wiebelen / trillen afneemt naarmate de inzoombeweging verder vordert. Dan zou je denken dat het iets met resolutie te maken heeft, maar als ik een foto eerst afzonderlijk verklein, en daarna als verkleind jpeg-bestand inlees, geeft het inzoomen wel weer het wiebelende effect tijdens de inzoombeweging. Blijft me een raadsel. Dit temeer omdat Proshow van Photodex het volledig goed doet, ook met foto's met heel hoge resolutie (camera 8 megapixel).
Vr. gr., H. Post.