Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wiebelend Beeld Bij Inzoomen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
hpost
VdL kent een heel mooie optie, met name voor stilstaande beelden met voldoende resolutie: inzoomen, waarbij je zelf de plaats kunt bepalen waarop je inzoomt. Helaas is het resultaat niet om (goed) aan te zien. Tijdens de inzoombeweging wiebelt het beeld, met name details zoals takken van bomen, stenen in een muur etc. Ik heb qua instellingen zo ongeveer alle mogelijkheden uitgeprobeerd, interlacing, bottom first, top first, zo hoog mogelijke kwaliteit etc. Kennelijk ligt het niet aan de kwaliteit van het wegschrijven naar DVD, ook terugschrijven naar miniDV-tape (avi) geeft hetzelfde resultaat.
Iemand een idee of dit te verhelpen is?
Bruce 47
QUOTE(hpost @ 16.03.2006 13:12:30) [snapback]126977[/snapback]
VdL kent een heel mooie optie, met name voor stilstaande beelden met voldoende resolutie: inzoomen, waarbij je zelf de plaats kunt bepalen waarop je inzoomt. Helaas is het resultaat niet om (goed) aan te zien. Tijdens de inzoombeweging wiebelt het beeld, met name details zoals takken van bomen, stenen in een muur etc. Ik heb qua instellingen zo ongeveer alle mogelijkheden uitgeprobeerd, interlacing, bottom first, top first, zo hoog mogelijke kwaliteit etc. Kennelijk ligt het niet aan de kwaliteit van het wegschrijven naar DVD, ook terugschrijven naar miniDV-tape (avi) geeft hetzelfde resultaat.
Iemand een idee of dit te verhelpen is?

ik probeer het nog één keer (te vaak worden reracties en vragen van mij niet geplaatst, ik weet niet wie of wat het tegenhoudt....)
ik kan je niet helpen met een oplossing alleen dat het bij mij wél werkt (en goed ook) dus het moet kunnen...
ik heb net een film met 40 foto's 'bewegend' gemaakt op die manier. Maar ook bij bewegend beeld gaat het prima. (op aldi medion laptop)
succes !
Duiker
Ik ken het probleem, en er zijn misschien een paar oplossingen voor.
Beide zijn al eens eerder besproken op dit forum.
kijk maar eens op deze link voor een stukje over het apart exporteren van de probleem scene(s): http://support.magix.net/boards/magix/inde...opic=19321&st=0

En dan is er nog de "transparate pleister". die komt in de zelfde topic voor, maar is ook nog even de link: http://support.magix.net/boards/magix/inde...pic=19321&st=45

Suc-6

Sander
hpost
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 16.03.2006 17:46:46) [snapback]126999[/snapback]
ik probeer het nog één keer (te vaak worden reracties en vragen van mij niet geplaatst, ik weet niet wie of wat het tegenhoudt....)
ik kan je niet helpen met een oplossing alleen dat het bij mij wél werkt (en goed ook) dus het moet kunnen...
ik heb net een film met 40 foto's 'bewegend' gemaakt op die manier. Maar ook bij bewegend beeld gaat het prima. (op aldi medion laptop)
succes !

Dank voor je reactie, ik zou het dus eens op een andere computer moeten proberen. Eerst maar eens iemand zoeken bij wie dat kan.

QUOTE(Duiker @ 16.03.2006 23:10:28) [snapback]127025[/snapback]
Ik ken het probleem, en er zijn misschien een paar oplossingen voor.
Beide zijn al eens eerder besproken op dit forum.
kijk maar eens op deze link voor een stukje over het apart exporteren van de probleem scene(s): http://support.magix.net/boards/magix/inde...opic=19321&st=0

En dan is er nog de "transparate pleister". die komt in de zelfde topic voor, maar is ook nog even de link: http://support.magix.net/boards/magix/inde...pic=19321&st=45

Suc-6

Sander

Dank voor je reactie, ook deze opties had ik al gelezen / geprobeerd. Geen oplossing. Het lijkt of het niet niet goed verwerkbaar is, doordat het hele beeld tegelijk in beweging komt. Eén van de andere reacties geeft aan dat het op een andere computer wel zou werken. Ik zal dus eens proberen of het op een andere computer wel goed / beter werkt. Misschien wijst ook in die richting dat bij mij met Fotoshop Elements bij bewegend inzoomen hetzelfde beeld ontstaat. Ik heb een vergelijkbaar effect ook al eens gezien bij JVC filmcamera die direct op schijf vastlegt in MPEG bij horinzontaal bewegen van de camera (pannen).
hpost
Naar aanleiding van enkele suggesties heb ik nog wat dingen uitgeprobeerd. Van de resultaten word ik niet vrolijk.
Op een andere computer (zware desktop, speciaal ingericht voor graphics van zware spellen) precies hetzelfde effect. Dat bevestigt me in de opvatting dat het in de software van Magix zit. Ook al zou het in een instelling zitten (wat ik me niet goed meer kan voorstellen gezien alle opties die ik inmiddels heb uitgeprobeer), dan verbaast het me dat Magix zich in deze discussies voorzover ik kan waarnemen zo afzijdig houdt. Ik heb die ervaring door de jaren heen (achtereenvolgens met VdL 2004, 2005 en nu 2006). Met veel tijd en doorzettingsvermogen los je zelf een aantal zaken wel op, maar niet dankzij de support van Magix, en ook niet dankzij de (on)duidelijkheid van de handleiding, die meer ingaat op wat je allemaal kunt, dan op hoe je dat doet. In nieuwe versies vaak wel mooie nieuwe opties, maar wezenlijke problemen, die met de kwaliteit van de encoder te maken hebben, blijven bestaan.

Op mijn computer kan het wel goed, met een ander programma, waar ik achter kwam via het forum Magix Foto op CD en DVD: Proshow Gold version 2.6 van Photodex: gebruik van de trial-versie levert me zonder enig geknoei met instellingen e.d. in no time een perfect stabiel beeld tijdens de inzoombeweging. Het kan dus wel. Magix is daar een tijd geleden door een deelnemer op dat forum als voorbeeld op gewezen, heeft (nog?) niets uitgehaald.
Dan maar voor dat programma kiezen? Zou jammer zijn: qua mogelijkheden ken ik geen betere dan VdL, maar ik loop (met verschillende computers) al drie jaar vast op allerlei problemen met de beeldkwaliteit (zoals velen met mij), en om die kwaliteit gaat het toch uiteindelijk. Wellicht gaat dat bij mij toch een keer de doorslag geven.
FransS
Hoi HPost ,

Zou ik dan een uitzondeling zijn want ik heb Video de Lux al vanaf het begin 1.0 en nu 2006 Plus en op 3 computers en het draaid probleemloos waarvan zelfs een Pen 2 500Mhz .

Maar heb je niet te veel op je computer dat het programma kan verstoren ,want wat ik al zo tegen kom bij kennisen en vriende die er ook mee willen beginne is schrikbarend .

Groet Frans S. user.gif
hpost
QUOTE(FransS @ 21.03.2006 17:39:47) [snapback]127446[/snapback]
Hoi HPost ,

Zou ik dan een uitzondeling zijn want ik heb Video de Lux al vanaf het begin 1.0 en nu 2006 Plus en op 3 computers en het draaid probleemloos waarvan zelfs een Pen 2 500Mhz .

Maar heb je niet te veel op je computer dat het programma kan verstoren ,want wat ik al zo tegen kom bij kennisen en vriende die er ook mee willen beginne is schrikbarend .

Groet Frans S. user.gif

Het blijft vreemd, ik heb het ook op een andere computer geprobeerd, zware desktop met goede graphics voor zware videospellen, en heel andere software dan op mijn laptop. Bij inzoombeweging exact hetzelfde effect als op mijn laptop. Ook vreemd dat Proshow van Photodex dezelfde inzoombeweging op dezelfde foto's wel perfect weergeeft op mijn laptop. Dat wijst m.i. niet in de richting dat het aan mijn configuratie ligt. Bovendien is het probleem al eerder op magix-forums gesignaleerd. Hebben we het wel over dezelfde bewerking? Ik neem een foto met de originele resolutie (meestal 6 megapixel, maar ook al van diverse andere toestelen geprobeerd met verschillende resoluties) op in de film, en kies daarna voor inzoomen tot ca. 1/3, met start inzoomen ca. 2 seconden na begin, en eind inzoomen ca. 2 seconden voor eind, totale vertoningsduur ca. 10 seconden, tijd inzoombeweging dus ca. 6 seconden. Verschillende tijdsduren geprobeerd, allemaal zelfde effect.
Vr. gr., HPost.
FransS
Hoi Hpost,

Als je nu een annologefoto neemt en die ga je uit vergroten dan krijg je een hele groffe korrel en de foto word er niet scherper op sterker nog hij word wazig en onscherp .
Welnu zo moet je dat ook met je digitalfoto zien of je nu 6 /8 megapixels hebt zo gauw je gaat in zoomen krijg je een onscherp en blokkerig beeld en terwijl je inzoomt krijg je een blokvormige opbouw van je foto en dat is wellicht dat je ziet in je film.
Neem nu eens een digitale camera met 120 x zoom en zoom deze is in tot 100x en kijk dan eens als je beweegt naar je beeld dan heb je het zelde als wat je nu met je foto doet.

Groet Frans S. user.gif
hpost
QUOTE(FransS @ 23.03.2006 18:12:31) [snapback]127660[/snapback]
Hoi Hpost,
Als je nu een annologefoto neemt en die ga je uit vergroten dan krijg je een hele groffe korrel en de foto word er niet scherper op sterker nog hij word wazig en onscherp .
Welnu zo moet je dat ook met je digitalfoto zien of je nu 6 /8 megapixels hebt zo gauw je gaat in zoomen krijg je een onscherp en blokkerig beeld en terwijl je inzoomt krijg je een blokvormige opbouw van je foto en dat is wellicht dat je ziet in je film.
Neem nu eens een digitale camera met 120 x zoom en zoom deze is in tot 100x en kijk dan eens als je beweegt naar je beeld dan heb je het zelde als wat je nu met je foto doet.

Groet Frans S. user.gif

Dank voor je antwoord, dit is echter het probleem niet. De foto's hebben voldoende resolutie, en zijn na het inzoomen nog uitstekend scherp. Ik weet ook dat er grenzen zijn aan de mogelijke mate van inzoomen. Het probleem zit in de inzoombeweging: tijdens die beweging wiebelt / trilt het beeld, het wordt niet blokkerig, geen kwestie van resolutie. Het kan wel goed, het enige programma waarmee dat zonder enig probleem direct goed ging is Proshow van Photodex. Maar dat is weer een minder uitgebreid / volledig programma dan VdL, en vind ik om die reden geen goede vervanging. Als het met een ander programma kan, zou het met Magix toch ook moeten kunnen.

Vr. gr., H. Post.
Rijk
QUOTE(hpost @ 16.03.2006 13:12:30) [snapback]126977[/snapback]
Ik heb qua instellingen zo ongeveer alle mogelijkheden uitgeprobeerd, interlacing, bottom first, top first, zo hoog mogelijke kwaliteit etc. Kennelijk ligt het niet aan de kwaliteit van het wegschrijven naar DVD, ook terugschrijven naar miniDV-tape (avi) geeft hetzelfde resultaat.

Hallo HPost,
Ik begrijp dat je probleem niet te maken heeft met het wegschrijven naar DVD, omdat je het ook signaleert bij uitvoeren als AVI file. Omdat het tot nu toe niet wordt herkend door de reagerende forumgenoten, is het misschien nuttig om wat aanvullende info te geven over je systeem, zoals: processor type e.d. (we weten dat AMD soms wat afwijkende resultaten geeft), maar ook: welke (soorten) software heb je nog meer geinstalleerd naast VDL. Met name FransS heeft in zijn uitgebreide ervaringen met andere hobbyisten nogal eens gezien dat je niet altijd ongestraft alle mogelijke soorten software kunt combineren met video bewerkingssoftware.
Aan mij heb je verder niet veel, vrees ik, ook ik heb wel eens dergelijke zoombewerkingen toegepast zonder probleem (zowel naar avi als dvd). En ik heb net nog even een kort proefje gedaan met een kort stukje film, waarin ik de door jou beschreven condities zo goed mogelijk heb gevolgd: resultaat was goed (export als avi file, VDL 2005).
Maar misschien zet jouw aanvullende informatie anderen aan het denken. Wat dat betreft zit er kennis en ervaring genoeg op dit forum. Soms moet er wel even wat worden gekieteld om het los te weken...
groet,
Rijk
hpost
QUOTE(Rijk @ 25.03.2006 22:06:16) [snapback]127871[/snapback]
Hallo HPost,
Ik begrijp dat je probleem niet te maken heeft met het wegschrijven naar DVD, omdat je het ook signaleert bij uitvoeren als AVI file. Omdat het tot nu toe niet wordt herkend door de reagerende forumgenoten, is het misschien nuttig om wat aanvullende info te geven over je systeem, zoals: processor type e.d. (we weten dat AMD soms wat afwijkende resultaten geeft), maar ook: welke (soorten) software heb je nog meer geinstalleerd naast VDL. Met name FransS heeft in zijn uitgebreide ervaringen met andere hobbyisten nogal eens gezien dat je niet altijd ongestraft alle mogelijke soorten software kunt combineren met video bewerkingssoftware.
Aan mij heb je verder niet veel, vrees ik, ook ik heb wel eens dergelijke zoombewerkingen toegepast zonder probleem (zowel naar avi als dvd). En ik heb net nog even een kort proefje gedaan met een kort stukje film, waarin ik de door jou beschreven condities zo goed mogelijk heb gevolgd: resultaat was goed (export als avi file, VDL 2005).
Maar misschien zet jouw aanvullende informatie anderen aan het denken. Wat dat betreft zit er kennis en ervaring genoeg op dit forum. Soms moet er wel even wat worden gekieteld om het los te weken...
groet,
Rijk

Dank voor je antwoord. Om systeemoorzaken uit te sluiten heb ik het ook op een ander systeem (zware desktop met zware graphics kaart, zoals in voorgaande aangegeven) geprobeerd. Zelfde resultaat. De beide systemen overigens met Intel processor (waarvan mijn laptop Centrino 1.7).
Je bracht me wel op een idee met je opmerking dat je het met een stukje film hebt geprobeerd. Ik gebruik het nooit voor film, dat wordt me vanwege de lage resolutie te blokkerig. Toch nu maar even geprobeerd: met film gaat het bij mij ook goed.
Het probleem doet zich voor bij foto's met hogere resoluties dan film (zie omschrijving diverse gebruikte resoluties in het voorgaande). Daarbij valt wel op het het wiebelen / trillen afneemt naarmate de inzoombeweging verder vordert. Dan zou je denken dat het iets met resolutie te maken heeft, maar als ik een foto eerst afzonderlijk verklein, en daarna als verkleind jpeg-bestand inlees, geeft het inzoomen wel weer het wiebelende effect tijdens de inzoombeweging. Blijft me een raadsel. Dit temeer omdat Proshow van Photodex het volledig goed doet, ook met foto's met heel hoge resolutie (camera 8 megapixel).

Vr. gr., H. Post.
Rijk
QUOTE(hpost @ 26.03.2006 19:54:14) [snapback]127959[/snapback]
Het probleem doet zich voor bij foto's met hogere resoluties dan film (zie omschrijving diverse gebruikte resoluties in het voorgaande). Daarbij valt wel op het het wiebelen / trillen afneemt naarmate de inzoombeweging verder vordert.

Even voor alle duidelijkheid: Ik had mijn proefje gedaan met een stukje film, waarin ik een foto met hogere resolutie had geimporteerd (in dit geval ongeveer 2200x1700 pixels) en daar gelijktijdig de door jou beschreven zoombewerking, alsmede een horiz. en vert. beweging op los heb gelaten, dit alles via de optie Objectcurve-effecten, ik neem aan dat jij dat ook zo hebt gedaan.
En dat ging dus goed, ook bij export naar avi.
Ik realiseer me dat dit je probleem nog steeds niet oplost, hopelijk komt iemand anders met een idee...
groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.