Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2006 Avi Import Ook Een Drama!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Tilter
Sinds kort gebruik ik Vdl 2006. Hiervoor gebruikte ik, zonder problemen, een eenvoudige versie van WinDVD Creator voor het bewerken van mijn avi video clips (Canon A80 foto camera).

Windows XP speelt de Canon en de WinDVD avi clips zonder problemen af. Het enige wat ik tot nu toe met kostbare Vdl 2006 heb kunnen bekijken waren de demo's die bij dit programma geleverd zijn. Ik heb verder niets anders kunnen importeren en/of afspelen!

Ik wil graag snel een eenvoudige oplossing zonder dat ik uren op het net moet zoeken naar een oplossing, MAGIX!!!
FransS
QUOTE(Tilter @ 26.02.2006 15:59:06) [snapback]125289[/snapback]
Sinds kort gebruik ik Vdl 2006. Hiervoor gebruikte ik, zonder problemen, een eenvoudige versie van WinDVD Creator voor het bewerken van mijn avi video clips (Canon A80 foto camera).

Windows XP speelt de Canon en de WinDVD avi clips zonder problemen af. Het enige wat ik tot nu toe met kostbare Vdl 2006 heb kunnen bekijken waren de demo's die bij dit programma geleverd zijn. Ik heb verder niets anders kunnen importeren en/of afspelen!

Ik wil graag snel een eenvoudige oplossing zonder dat ik uren op het net moet zoeken naar een oplossing, MAGIX!!!

Tja nu moet ik je toch even mede delen dat V.d.Lux 2006 een video programma is en geen foto programma,maar als ik het goed begrijp maak je met een digitalfotocamera een filmpje wat je in VdL 2006 wil inporteren nu kan ik je op voorhand al vertellen dat dit niet zonder slag of stoot gaat ,want VdL 2006 neemt alleen 25 frame's tot zich met capture van video Pal.
Nu weet ik dat elke Digital-Fotocamera met 30 frame's werkt en dat niet zonder een converteer prog.in VdL kan geinporteerd worden,een hele snelle oplossing koop een digitale videocamera en anders word het een converteerprogramma die dit probleem voor je omzet zodat je het wel kan inporteren.
Suc6 Frans S. user.gif
Tilter
QUOTE(FransS @ 26.02.2006 16:27:46) [snapback]125292[/snapback]
Tja nu moet ik je toch even mede delen dat V.d.Lux 2006 een video programma is en geen foto programma,maar als ik het goed begrijp maak je met een digitalfotocamera een filmpje wat je in VdL 2006 wil inporteren nu kan ik je op voorhand al vertellen dat dit niet zonder slag of stoot gaat ,want VdL 2006 neemt alleen 25 frame's tot zich met capture van video Pal.
Nu weet ik dat elke Digital-Fotocamera met 30 frame's werkt en dat niet zonder een converteer prog.in VdL kan geinporteerd worden,een hele snelle oplossing koop een digitale videocamera en anders word het een converteerprogramma die dit probleem voor je omzet zodat je het wel kan inporteren.
Suc6 Frans S. user.gif

Ok, dank voor je snelle reactie Frans. Met WinDVD Creator kan ik mijn video clips omzetten/converteren naar:

1) PAL DVD - /HQ/GQ/SP/LP/EP en PAL mini DVD.

2) Video-CD - PAL VCD

3) Super Video-CD - PAL DVD SVCD

4) DV AVI - PAL DVI/DVII

5) Windows Media - WMA WMV ASF

Naar welk van de hierboven aangegeven opties kan ik mijn clips het beste met WinDVD Creator omzetten, om deze vervolgens in Magix Vdl 2006 te kunnen importeren/openen?

(Windows WMV en DV AVI - PAL DVI/DVII lukt niet!)

Bob...
FransS
nu kan ik WInDVD Creator niet dus ik zou het niet weten ik gebruik schringk dvd of met nero of je moet het op tape zetten en dan vdl binnen halen.

Suc6 Frans S. user.gif
Jan van der Zwan
QUOTE(Tilter @ 26.02.2006 16:59:06) [snapback]125289[/snapback]

hpost
QUOTE(FransS @ 26.02.2006 16:27:46) [snapback]125292[/snapback]
Suc6 Frans S. user.gif

Dat VdL is toch wel een curieus programma. Ik worstel zelf met het probleem van "wiebelende beelden bij inzoomen" (zie bij die topic). Je zou een minderwaardigheidscomplex krijgen van een aantal reacties die aangeven dat het bij hun wel goed werkt. Overigens blijkt dan soms dat ze het over iets anders hebben.
Bij dit onderwerp is het omgekeerd: bij mij werkt het inlezen van de filmpje van een Sony T9 fotocamera (ook 30 fps) probleemloos, ik heb niets aan instellingen hoeven veranderen, VdL las het gewoon in één keer in, ik kan monteren, branden etc. Standaard geïnstalleerd, niks converteerprogramma o.i.d. Ook combineren met film van videocamera, foto's etc.
Tijdens zo'n drie jaar gebruik van VdL kom ik dit (zelf en op het forum) te vaak tegen: bij de één werkt iets niet, vervolgens bij diverse anderen wel.
Op zich heb je hier natuurlijk niet veel aan, want dan werkt het bij jou nog steeds niet. Doordat het bij mij wel wwerkt heb ik ook geen idee waarom in een ander geval niet. Maar misschien toch goed te weten dat het wel kan. Misschien ook eens even op een andere computer proberen? Als het dan wel werkt is het: zoek de verschillen.

Vr. gr., H. Post.
landrover
Windows WMV en DV AVI - PAL DVI/DVII lukt niet!

Hallo Bob,

Waarom lukt dat niet? Krijg je een foutmelding of een mededeling van WinDVD creator dat het niet ondersteund wordt?
Aangezien je de avi's opneemt met een fotocamera, neem ik aan dat dit in een lage resolutie gebeurt: vermoedelijk 320x240. Als je het al voorelkaar zou krijgen om dat naar PAL DV te converteren, denk ik dat je niet echt blij zult worden van het resultaat. Frans heeft in die zin wel gelijk: het lijkt wel aardig dat je filmpjes kunt opnemen met een fototoestel, maar verwacht er niet teveel van. Vergelijk het maar met foto's maken met een mobieltje...

Converteren naar één van de Windows Media formaten moet je zoiezo niet aan beginnen, want dat is totaal ongeschikt voor videobewerking. PAL-DV is dé optie, maar als dat echt niet gaat zou je kunnen proberen of VCD wel succes heeft.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.