Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Capture Analoog
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
JGT
Hallo,
Ik ben sinds kort lid vanwege het volgende probleem:
capturing van mijn VHS-stuff vanaf mijn video-recorder m.b.v. Pinnacle Studio 8 + Dazzle DVC80 werkte tot nog toe prima, echter het analoog capturen lukt nu niet meer.
Capturing vanaf mijn digitale-camcorder (Sony DCR-TRV 310E PAL) lukt zowel via firewire als via de DVC 80 wel.
Ook via AMCAP en via Windows Movie Maker doet zich exact het zelfde probleem voor.
Wie o wie heeft dé oplossing (bij voorbaat dank).
PolCrown
Kan je iets specifieker zijn met wat er niet lukt?
landrover
Waarschijnlijk moet je de capture drivers opnieuw installeren.
Maar moet je hiervoor niet op een Pinnacle-forum zijn?
JGT
QUOTE(PolCrown @ 15.02.2006 13:07:25) [snapback]124016[/snapback]
Kan je iets specifieker zijn met wat er niet lukt?

thanks voor je reactie, wat lukte niet: ANALOOG-capture vanaf nijn video-recorder. intussen is het probleem opgelost. wat was het geval: het analoge capture-device (Dazzle DVC80) is dmv een SCART-connector verbonden met mijn VCR en er blijken zowel scart-IN als scart-OUT connectors te bestaan (ik had daar geen idee van). De door mij gebruikte scart-connector was een IN, deze vervangen door een OUT en alles werkt weer als ooit te voren.

QUOTE(landrover @ 15.02.2006 14:18:45) [snapback]124029[/snapback]
Waarschijnlijk moet je de capture drivers opnieuw installeren.
Maar moet je hiervoor niet op een Pinnacle-forum zijn?

Bedankt voor je reactie. Het feit dat ik naast het Pinnacle forum ook hier de vraag gesteld hebt kwam voort uit mijn mening dat het niet een specifiek Pinnacle-probleem was, maar een algemeen probleem tav verbindingen van capture-devices en apparatuur.
E.e.a. werkt nu weer zie mijn reactie aan "PolCrown".
PolCrown
Hallo JGT

hoe herken je het verschil tussen een scart-in en scart-out connector? Ook ik heb het probleem en gebruik een scart connector die ik op 'in' en 'out' stand kan zetten.
Maar zou het ook kunnen dat op de VCR in en out scarts zijn? Want ik heb 2 scart aansluit mogelijkheden op de VCR en gebruik een willekeurige.
Overigens heb ik bij studio 9 geen enkel probleem en treedt het alleen op bij VDL. Dus hoe doe ik het nu: capture via studio9; opslaan als avi film op schijf en importeren in VDL. Een beetje omslachtig, maar het werkt wel.

Ik zal me toch eens in gaan verdiepen in scart-in/out.
landrover
Als er verschil zou zijn, staat het er wel bij. Meestal zijn alleen die pinnetjes aangesloten, die voor het desbetreffende apparaat benodigd zijn om te werken. Met andere woorden: bij een apparaat wat via scart alleen een signaal hoeft af te geven, zijn de pinnetjes voor de ingang gewoon niet aangesloten.
Bij een schakelbare scart connector worden de aansluitingen door de schakelaar verzorgd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.