Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl Dvd Kopieëren
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Duiker
Hallo,

Ik heb met vdl 2005+ een dvd gemaakt.
Hierop staan twee films, filmkeuze en scene keuze menu's.
Als ik nou meerdere kopieën van deze dvd wil maken, ben ik
dan voor het behoud van de menu's gebonden aan de brand funktie
van vdl?
Of worden de menu's ook gewoon gebrand als ik bijv. Nero gebruik
om de dvd te kopieëren?
(Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar ik bespaar me liever een schijfje)

Sander
kan00123
Met dvd Shrink kan je de dvd met alles erbij, meermalen kopieeren en branden met Nero.
Gratis te downloaden hier: http://www.eikonline.info/
FransS
Hoi Duiker,

Als je het niet zeker weet waarom probeer je het dan niet op een RWtje die kun jaltijd weer wisen .
Maar als je de dvd kopierrt met welk programma ook neemt het altijd alles wat op de dvd staat ook het menutje.

Probeer maar op een DVD-RW ,dat raad ik je aan omdat trouwens altijd te doen voor je een defenitieve dvd maakt want als deze dan goed is kun je altijd een kopie maken op een dvd-R.

Suc6 Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 20.01.2006 10:23:05) [snapback]120786[/snapback]
Hoi Duiker,

Als je het niet zeker weet waarom probeer je het dan niet op een RWtje die kun jaltijd weer wisen .
Maar als je de dvd kopierrt met welk programma ook neemt het altijd alles wat op de dvd staat ook het menutje.

Probeer maar op een DVD-RW ,dat raad ik je aan omdat trouwens altijd te doen voor je een defenitieve dvd maakt want als deze dan goed is kun je altijd een kopie maken op een dvd-R.

Suc6 Frans S. user.gif

Helemaal mee eens. Ik begin altijd standaard met een RW schijf. Pas als die helemaal naar m'n zin is, maak ik daarvan een kopie op dvd R. Dat gaat altijd goed als je gewoon de kopieer functie van je brandprogramma gebruikt. Ook bij meerdere kopieen.
Deze werkwijze heeft me al veel schijfjes (en ergernis) bespaard.
Vergeet niet om de RW bij hergebruik eerst leeg te maken. Ik doe dat zelf met CloneCD omdat dat lekker snel gaat. Leegmaken / opnieuw formatteren via VdL(2005) ging bij mij tenminste niet goed, maar misschien hebben anderen betere ervaringen.
groet
Rijk
landrover
Hoi Sander,

Bij mijn weten zijn non-protected DVD's met Nero gewoon één op één te kopieren. Mocht er een probleem zijn, dan komt Nero wel met een melding.
Duiker
Ik heb al de ervaring dat het met gewone films, zonder menu goed werkt,
Het gaat mij met name om het behoud van de keuzemenu's.

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 20.01.2006 17:14:19) [snapback]120864[/snapback]
Ik heb al de ervaring dat het met gewone films, zonder menu goed werkt,
Het gaat mij met name om het behoud van de keuzemenu's.

Sander

Die worden gewoon meegecopieerd.
Probeer het zonder risico met een DVD-RW en je weet het zeker....
groet
Rijk
Duiker
Oké,
ik ga het even proberen met een rw-tje.
die moet ik eerst alleen ff kopen.

Bedankt voor de reacties,

Sander
FransS
Hoi video fanate,

Wat Rijk aan haalt user.gif met het wissen en formateren van een RWtje hoeft niet als je alleen wist is voldoende,die ervaring heb ik en ik heb nog nooit een rwtje geformateerd,dat doe je alleeen als je InCd gebruikt, maar die moet je er niet op installeren als je op die computer ook video bewerkt want dat werkt niet samen .

Groet Frans S.
Rijk
QUOTE(FransS @ 20.01.2006 19:23:17) [snapback]120888[/snapback]
Hoi video fanate,

Wat Rijk aan haalt user.gif met het wissen en formateren van een RWtje hoeft niet als je alleen wist is voldoende,die ervaring heb ik en ik heb nog nooit een rwtje geformateerd,dat doe je alleeen als je InCd gebruikt, maar die moet je er niet op installeren als je op die computer ook video bewerkt want dat werkt niet samen .

Groet Frans S.

ook mee eens, ik denk dat je me niet helemaal goed had begrepen. Als je goed kijkt staat er ergens een punt (.) in de zin waarin ik het over leeg maken van de CD had. Het formatteren sloeg op een actie die VdL wel eens wilde doen. Kern van de zaak is: zorg dat je steeds een lege DVD-RW gebruikt, anders wil VdL wel eens moeilijk doen, bij mij althans.
groet en prettig weekend
Rijk
plemmens
Een niet beveiligde DVD (en dat zijn je Magix gemaakte schijven) kan je zonder meer, op zoveel exemplaren als je wil, copieren met Nero.
Dat is exact wat ik altijd doe. Branden met Magix op RW, controleren op DVD speler en dan het gewenste aantal copieen op R.
hansnet
Ik het met dvdshrink ook mogelijk om een met VDL gemaakte dvd, waar 2 films op staan die via het menu geselecteerd kunnen worden, mogelijk om 1 film te selecteren en te branden ?
landrover
Ja, met DVD-shrink kun je zelf kiezen welke delen van de originele DVD je op je kopie wilt overnemen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.