Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Analoog Capturen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
Digitaal (fire wire) capturen is geen probleem maar analoog lukt niet. ik gebruik uit de S-VHS recorder de S-kabel die ik in de S-aansluiting doe van mijn recente medion laptop maar krijg in VDL 2006 de melding: mis stuurprogramma. de laptop is geinstalleerd volgens aanwijzingen want fire wire werkt wel. (maar de S is wel uitgang volgens boekje dus kan het niet) Naast fire wire is er geen andere ingang dan TV kabel.
Het leek me nu juist zo makkelijk om direct de oude video banden te bewerken met deze snelle route ipv eerst alles op dig tape te zetten en dan wwer te capturen want ik massa's S-VHS banden.....
Staat er ergens iets verkeerd of mis ik ergens nog iets?
bvd maar weer!
landrover
Die S-VHS aansluiting op de laptop is de TV-out van de videokaart dus dat gaat niet lukken. Als je laptop als ingang alleen maar een coax-aansluiting heeft kun je twee dingen doen:
a) je sluit de VHS-recorder aan op de laptop door de coax-uitgang van de VCR te verbinden met de coax-ingang van de laptop.
cool.gif je koopt een AD/firewire convertor kastje van b.v. Canopus of Terratec. Zulke kastjes hebben analoog (zowel cinch als S-video) ingangen en een FireWire uitgang en zetten het analoge videosignaal intern om naar FireWire. Deze optie vergt wel een investering maar de signaaloverdracht d.m.v. S-video aansluitingen is wel een stuk beter.
Bruce 47
QUOTE(landrover @ 19.01.2006 14:07:26) [snapback]120653[/snapback]
Die S-VHS aansluiting op de laptop is de TV-out van de videokaart dus dat gaat niet lukken. Als je laptop als ingang alleen maar een coax-aansluiting heeft kun je twee dingen doen:
a) je sluit de VHS-recorder aan op de laptop door de coax-uitgang van de VCR te verbinden met de coax-ingang van de laptop.
cool.gif je koopt een AD/firewire convertor kastje van b.v. Canopus of Terratec. Zulke kastjes hebben analoog (zowel cinch als S-video) ingangen en een FireWire uitgang en zetten het analoge videosignaal intern om naar FireWire. Deze optie vergt wel een investering maar de signaaloverdracht d.m.v. S-video aansluitingen is wel een stuk beter.

Dank! Hierdoor bedenk ik dat ik het kastje niet hoef te kopen want het kan ook via mijn sony 2000 VX camera kan die een omzetter heeft.
Maar ik heb ook een desktop medion met een analoge en S-video ingang. Ik denk dan; die conversie zit dus ook al in de PC maar VdL herkent het aanstuurapparaat niet. Het menu om te zoeken is niet te openen... toch ergens nog een instelling vergeten?
landrover
Kun je met die desktop pc met een ander programma wel analoog materiaal capturen? Zo niet, dan is de capture driver niet (juist) geinstalleerd. Zo ja, dan moet de driver misschien worden geupdate.
plemmens
Maar ik heb ook een desktop medion met een analoge en S-video ingang.
Mijn ervaring hiermee is dat de kwaliteit maar zus en zo is.
...want het kan ook via mijn sony 2000 VX camera kan die een omzetter heeft.
Als je dv camera analoog/digitaalomvormer aan boord heeft en doorvoer (passtrough) ondersteunt dan is dat veruit de beste manier van werken.
Je sluit daartoe de analoge uitgang (video en audio) van je VHS recorder aan op de analoge ingang van je camera en vervolgens de digitale firewire (i-link noemt Sony dat) van je camera op de firewire van je pc.
Neem er voor de camera-instelling even je handleiding van het toestel bij.
Voor VdL betekent deze situatie dan wel dat je digitale dv opneemt.
landrover
QUOTE(plemmens @ 20.01.2006 22:23:49) [snapback]120914[/snapback]
Als je dv camera analoog/digitaalomvormer aan boord heeft en doorvoer (passtrough) ondersteunt dan is dat veruit de beste manier van werken.

Het gebeurt niet vaak maar deze keer ben in het niet met Plemmens eens. excl.gif
Vooropgesteld dat de capture hardware van goede kwaliteit is (en daar schort het inderdaad nog wel eens aan) zou ik er altijd voor kiezen om analoge video rechtstreeks in de pc te capturen en niet via een DV-camera. De reden daarvoor is
1.) dat je bij de interne A/D convertors in camera's ook vaak gebrekkige kwaliteit aantreft
2.) dat je bij rechtstreeks capturen (gebruik dan liefst wel de S-video ingang) gebruik kunt maken van Motion JPEG of HUFFYuv compressie die vanwege de colorsampling van betere kwaliteit is dan DV-compressie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.