Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Capturen En Opslaan Als Wav
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
Ik heb nu van alles wel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar alleen audio te nemen van cassetteband (dat lukt prima) maar bij sluiten programma vraagt VdL 2006: opslaan? Ik kan ingeven wat ik wil maar er wordt naast het WAV bestand ook een .MVD gemaakt.
1e vraag: het lijkt me niet nodig omdat het beeld suggereert terwijl het alleen audio is. graag jullie visie
2e vraag: de audiolijn komt tijdens capturen in diverse kleuren in de tijdlijn; dan weer paars, wit, violet. Ik kan er geen patroon in ontdekken. Heeft elk een andere betekenis?
3e vraag: elke capture levert 4 extensies op mar welke ext. moet je nu eigenlijk gebruiken in de film; een HO. HDP, WAV of MVD? (en waar zijn die andere dan voor?)
Dank maar weer voor alle meedenkers!
(ps. mijn 'handleiding' menu maken voor de DVD is inmiddels 21 keer gedownload. (sinds plaatsing dec)
landrover
Dat .mvd bestand is alleen maar een meta-data bestand. Er zitten dus geen audio- of video-data in verwerkt. Blijkbaar is VdL niet in staat de opnamemodule af te sluiten zonder daarbij ook een project aan te maken. Dat kun je gewoon weggooien als je het niet nodig hebt.
Wees blij dat de opname in ieder geval goed gaat. Bij mij wordt iedere opname afgesloten met de melding dat het bestand niet bestaat waarna de opgenomen stream direct weer van de harde schijf verdwijnt. Waarschijnlijk zit de fout in het register: bij een nieuwe VdL installatie werkt het goed, maar zodra ik een registry cleaner draai gaat het mis. Een nieuwe VdL installatie schrijft blijkbaar registersleutels die door diverse cleaners als ongeldig gezien worden. Ik heb het nu trouwens over de videorecorder van VdL 2006 Plus. De gewone opnamemodule werkt wel goed.
Duiker
""2e vraag: de audiolijn komt tijdens capturen in diverse kleuren in de tijdlijn; dan weer paars, wit, violet. Ik kan er geen patroon in ontdekken. Heeft elk een andere betekenis?""

Hallo,

Volgens mij zijn die verschillende kleuren gewoon bedoeld om het onderscheid te maken tussen de verschillende opnames.
Ik vind het zelf erg makkelijk, je hoeft alleen te onthouden in welk fragment in welke kleur stond, en zo vind je dingen snel terug.

Sander
FransS
Hoi Bruce & Rijk,

Als je via de audio pool (Audio Archief) muziek bij de film aan brengt krijg je inderdaad allerlei kleuren in de audio track, als je dan daarna dit muziekstuk bij de film wil hebben door op toevoegen te drukken dan maakt de media pool er een geheel van en heeft het een kleur als het is bij gevoegd.

Groet Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.