Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eigen Video Bevat Geen Geluid
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
marjon
Beste mensen,

Ik ben geheel nieuw in de wereld van video en heb een probleem wat ik niet opgelost krijg. Ik heb alle topics over geluid in dit forum al doorgelezen, maar daar word ik niet wijzer van. Mijn probleem:
Als ik in videodeluxe mijn eigen video's open en afspeel als voorbeeld of wil gaan bewerken bevatten ze geen geluid. Terwijl als ik ze afspeel met windows media player de video wel geluid bevat. Is er iets verkeerd ingesteld of mis ik iets?

Alvast bedankt voor jullie medewerking
Marjon
Rijk
Hallo Marjon,
Welkom in ons wereldje.
Als je in de modus Tijdlijn (Timeline) kijkt, zie je dan een geluidsspoor?
Het Videosignaal zit in de regel op track (spoor) 1 en het geluid vlak er onder op track 2, daarin zie je dan ook het geluidssignaal afgebeeld (allemaal trillingkjes).
groet
Rijk
marjon
Hoi Rijk,

Nee dat vind ik dus ook zo raar, maar in de modus Tijdlijn staat inderdaad geen geluidsspoor. sad.gif
Alleen de video staat op spoor 1. Als ik ze dus vanuit mijn eigen map in mijn video afspeel met de windows media player klinkt gewoon het geluid wat is opgenomen, maar zodra ik het in VdL afspeel bevat het uitsluitend beeldmateriaal.
Een oplossig? In had het materiaal al op de computer staan vanuit een digitale videocamera.

Bedankt voor iedereen die een antwoord weet, en ja leuk om zo te beginnen in het wereldje van de videohobby wacko.gif

Alvast bedankt,
Marjon
Rijk
QUOTE(marjon @ 17.01.2006 21:49:27) [snapback]120479[/snapback]
In had het materiaal al op de computer staan vanuit een digitale videocamera.

Ik begrijp dat je het niet rechtstreeks vanuit de digitale camera in VdL hebt geimporteerd? Dat zou je eens kunnen proberen. Dan moet het lukken.
Ik vermoed dat het geluid nu in een aparte file zit die misschien niet door VdL als zodanig wordt herkend.
groet
Rijk
marjon
Nou Rijk ik denk dat het helemaal niet gaat lukken. Ik heb nl. de demo-versie (eerst maar eens uitproberen voordat ik weer een miskoop bega) en het importeren vanuit een camera wil VdL niet pakken. Hij zegt dan steeds demo versie. Tja dan zal ik er nog eens over na gaan denken of ik het wel wil kopen?????

Toch bedankt voor je moeite en mocht ik het kopen dan hoor je het wel

Marjon
Rijk
QUOTE(marjon @ 18.01.2006 18:26:50) [snapback]120567[/snapback]
Nou Rijk ik denk dat het helemaal niet gaat lukken. Ik heb nl. de demo-versie (eerst maar eens uitproberen voordat ik weer een miskoop bega) en het importeren vanuit een camera wil VdL niet pakken. Hij zegt dan steeds demo versie. Tja dan zal ik er nog eens over na gaan denken of ik het wel wil kopen?????

Toch bedankt voor je moeite en mocht ik het kopen dan hoor je het wel

Marjon

Heb je Windows Movie Maker al eens geprobeerd? Dat is gratis. Je moet dan wel de laatste versie downloaden, anders is het wel erg beperkt (afhankelijk van je Windows versie). Ik ben er indertijd zelf mee begonnen, maar het had voor mij toch wat te weinig mogelijkheden.
Magix VdL biedt heel veel mogelijkheden voor relatief weinig geld, maar het programma heeft zo zijn nukjes, maar daar kom je dan o.a. via dit forum wel weer uit.
Mocht je serieus overwegen om VdL aan te schaffen, geef dan nog even op dit forum door wat voor PC je precies hebt (vooral: type processor en: hoeveel geheugen, grootte van harde schijven) om eventueel teleurstelling te voorkomen.
succes met je beslissing.
groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.