Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Titel; Preset Veranderen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
de laatste vanavond, het is wel weer mooi geweest zo.
Momenteel staat alles arial 20 pnt. vreselijk.
ik bedoel niet de knop "op alles toepassen" want dat moet je per keer doen. erg lastig.
Ik wil vooraf lettertype, grootte, kleur etc. v astleggen en incidenteel misschien aanpassen.
iemand die weet hoe dat moet? De helpfunctie geeft zoals gewoonlijk bij lastiger dingen weer niet thuis.
Wat een open deuren daar zeg.
bvd!
FransS
Beste Bruce47,

Zou het niet verstandig zijn Bruce om eerst eens de hanleiding te lezen voor je verder gaat want wat ik nu begrijp ben je enorm gefrustreed in het programma,dat komt denk ik dat je direct begonnen bent met je films te monteren zoals velen die hier aan beginnen,en niet eerst de moeite nemen om alles door te lezen.
Ik monteer al zo'n 20 jaar met verschilende programma's geef les in bepaalde programma's en ik ben tot de conclusie gekomen dat men a een computer gebruikt waar alles op moet kunnen en ook alles mee gedaan word.En dat gaat niet als je met videobewerking begint op 'n computer,eigenlijk moet je niets anders doen met zo'n computer als alleen videobewerken.
Maar er is een maar als het niet werkt is het altijd HET PROGRAMMA en nooit de gebruiker zegt men .
Maar meestal is het de configuratie waar men mee werkt en de gebruiker die te snel aan de gang wil zonder alles in de handleiding te hebben gelezen en uit geprobeerd met klein stukjes te monteren om te kijken wat het kan en doet met zijn of haar configuratie.

Nu nog wat over je tekst die op 20 pnt staat .
Als je,je tekst menu voor je hebt in je beeld dan kun je zien dat er aan de rechter kan een tekst in beeld staat daar kun je ook een andere tekst en grote in stellen .ik zal er een voorbeeld bij voegen en dan wens ik je veel suc6 Frans S. user.gif

Click to view attachment
Duiker
Ik heb misschien nog een aanvulling op FransS,

Als je gedurende je film steeds de zelfde instellingen voor je
lettertype wilt hebben kun je gewoon de eerste titel kopiëren.
Hoef je alleen nog te slepen naar de plaats van bestemming en de tekst in
te vullen die je wil.
Een andere optie is om de knop "opslaan als preset" te gebruiken als je je
lettertype instellingen hebt gemaakt.
Je geeft je instellingen een naam, opslaan, en je hebt altijd beschikking over de zelfde instellingen.

Sander
FransS
hoi Bruce47

ik had een file geiporteerd maar naar ik zie is het waarschijnlijk niet mee gekomen nog een keer .

Click to view attachment

Groet Frans S. user.gif

Hoi Sander, Bruce47,Paul Lemmens

Ik heb nu 3 x een file toe gevoegd maar kan het niet terug vinden op de normale manier, terwijl er toch een paperclip aan hangt ra ra hoe kan dit .

Wellicht Paul L als je dit leest ?

Frans S. user.gif Click to view attachment
Rijk
QUOTE(FransS @ 15.01.2006 13:56:24) [snapback]120063[/snapback]
Ik heb nu 3 x een file toe gevoegd maar kan het niet terug vinden op de normale manier, terwijl er toch een paperclip aan hangt ra ra hoe kan dit .

Hoi Frans,
je moet op het paperclipje klikken
groet
Rijk
FransS
QUOTE(Rijk @ 15.01.2006 14:13:40) [snapback]120069[/snapback]
Hoi Frans,
je moet op het paperclipje klikken
groet
Rijk

tja Rijk normaal zit het hier in verwerkt ,althans voorhhen is er wat veranderd sinds ik weg ben geweest ?
Want iedere keer als ik het antwoord wat ik geef terug haal zie ik het file te staan en als ik het dan weer inporteer is het verdwenen ?ik zal het hier weer een keer in zetten en dan met een screan print van de vorige en hoop dan datj het wel kan zien want ik krijg het niet voor elkaar.

Dank je Rijk ,het werkt . Groet Frans S.
Rijk
QUOTE(FransS @ 15.01.2006 14:21:58) [snapback]120070[/snapback]
tja Rijk normaal zit het hier in verwerkt ,althans voorhhen is er wat veranderd sinds ik weg ben geweest ?

er schijnt inderdaad iets veranderd te zijn, ook Sander had er laatst last van
groet
Rijk
GerardR
QUOTE(Rijk @ 15.01.2006 15:35:52) [snapback]120075[/snapback]
er schijnt inderdaad iets veranderd te zijn, ook Sander had er laatst last van
groet
Rijk

Inderdaad, het paperclipje staat niet bij de eigen tekst maar voor de betreffende regel in de index (forum onerwerpen).
Gerard
Bruce 47
Beste Frans,
dank voor je antwoord maar ten onrechte ga je ervanuit dat ik zo maar begin. Niet dus!! ik heb de gebruiksaanwijzing en allerlei instructies (dit helpforum dus ook) diepgaand bestudeerd en met kkleine stukjes film geprobeerd de magix filosofie te doorgronden voor ik besluit het te kopen. vandaag weer de nodige frustraties gehad met het capturen van alleen geluid. na plaatsing van 5 files die allemaal werkten en na afsluiten en opnieuw starten van computer: alles weg. Na sucsesvol installeren van Magix cleaning lab en darana voor de 3e keer VdL 2006 was cleaning lab compleet verdwenen!!
Dit gelooft niemand maar het is echt zo.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb een snelle en lege computer met veel geheugen. het programma is schoon geinstalleerd en verdomd het te werken op C..\ program files\... Moet direct in C. belachelijk.
Ja, na alle moeite krijg ik echt de pest in de onoverzichtelijke gang van zaken mbt extensies van video én audio; er is geen touw aan vast te knopen, het programma crashed periodiek en dan ben je mooi het laatste kwijt. O.K., het is een goedkooppakket dus wat wil je.... daarom ik geef nog steeds niet op.

Nog even je antwoord op de presets. Wat je noemt en mailde dat wist ik wel te vinden. Ik heb echter te laat gezien dat bij de keuze van een bepaalde tekstbeweging ook de lettergrootte wordt aangepast. Toevallig start het steeds op arial 20 pnt en dacht ik dat dat altijd zo was. Opslaan als preset is me duidelijk en werkt.
dank voor reactie!
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 16.01.2006 00:19:48) [snapback]120180[/snapback]
Ik heb een snelle en lege computer met veel geheugen.

QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 16.01.2006 00:19:48) [snapback]120180[/snapback]
het programma crashed periodiek

Kun je wat details geven van je systeem? (type processor, harde schijven, geheugen etc)
Rijk
FransS
Beste Bruce47,

Sorry dat ik wellicht ten onrechte heb gereageerd maar 9 van de tien gebruikers gaan direct aan de gang.
Oké,nu vraagt Rijk en ik ook met wat voor configuratie werk je en hoeveel schijfruimte heb je ,heb je 1 of meerdere partitie's afijn alles wat er maar me te maken heeft en met welk systeem ,Win 98 2editie, ME,NT,2000,of Win XP met SP 2 want de Sp 2 kan ook roet in je eten gooien,laat nog wat van je horen ,je woont net effen te ver om je te komen helpen anders had ik dat graag gedaan .
Groet Frans S. user.gif
Bruce 47
QUOTE(FransS @ 16.01.2006 13:56:19) [snapback]120245[/snapback]
Beste Bruce47,

Sorry dat ik wellicht ten onrechte heb gereageerd maar 9 van de tien gebruikers gaan direct aan de gang.
Oké,nu vraagt Rijk en ik ook met wat voor configuratie werk je en hoeveel schijfruimte heb je ,heb je 1 of meerdere partitie's afijn alles wat er maar me te maken heeft en met welk systeem ,Win 98 2editie, ME,NT,2000,of Win XP met SP 2 want de Sp 2 kan ook roet in je eten gooien,laat nog wat van je horen ,je woont net effen te ver om je te komen helpen anders had ik dat graag gedaan .
Groet Frans S. user.gif

Hoi mannen, op specs kom ik nog terug. VdL werkt nu weer. Ga nu eerst uitzoeken waar de aparte audio-captures zijn want die zijn mooi pleite na afsluiten....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.