Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bibberende Overgangen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
peke
Hallo,

Eerst had ik een probleem dat de "snel bewegende" videobeelden al bibberend op de TV verschijnen NA het branden met VDL 2005 plus naar een DVD. Dit probleem is opgelost door in de geavenceerde opties bij " DVD- branden" te kiezen voor "Topic Field first". Prachtig dat prbleem is perfect opgelost. MAAR ..... nu merk ik tijdens het kijken naar de video dat de OVERGANGEN (stuntelig, haperend, schokkend, ... ) overkomen. Is dit alweer een instelling die moet aangepast worden ofzo?

Wie kan me hierbij helpen?

groetjes Peke
landrover
Als het hapert tijdens het afspelen in de timeline is er geen probleem. Dat komt gewoon doordat de processorbelasting te hoog wordt om de overgangen realtime vloeiend weer te geven. Als je de boel gerenderd hebt en de overgangen zijn dan nóg niet goed, dan is er een ander probleem.
Duiker
Lijkt op een bekend probleem,
Heb eens zo iets gehad met een slow-motion scene.
heb toen de "transparante pleister" gebruikt.
Kijk eens bij de onderstaande link.

http://support.magix.net/boards/magix/inde...pic=19321&st=45

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 12.01.2006 15:12:41) [snapback]119663[/snapback]
Lijkt op een bekend probleem,
Heb eens zo iets gehad met een slow-motion scene.
heb toen de "transparante pleister" gebruikt.
Kijk eens bij de onderstaande link.

http://support.magix.net/boards/magix/inde...pic=19321&st=45

Sander

Misschien mag ik aan het (overigens briljante) idee van de transparante pleister nog een "versimpeling" toe voegen, waar ik zelf goede ervaringen mee heb.
Waar Sander adviseert (ik citeer uit de hierboven genoemde link):
"Ik heb op dit probleem bij toeval nog een andere (eenvoudige) oplossing gevonden.
Onder de scene die ik in slow motion heb gezet, zet ik nog een videovragment of foto met één kleur (wit, blauw, of zwart o.i.d.) precies op dezelfde plaats.
In het videoeffecten menu kies ik nu de Wit, blauw of zwartbox effect.
Het beeld "verdwijnt" dan dus zeg maar op het scherm." (einde citaat),
kun je ook werken met een willekeurig videofragment (zonder geluid) of een foto, waarvan je alleen het video-niveau naar nul sleept: zet de muis op het ankertje midden boven in het fragment en sleep dit naar niveau nul. Dit werkt ook als transparante pleister en je hoeft niks met video-effecten in te stellen.
groet,
Rijk
peke
De overgangen haperen tijdens het afspelen op de DVD op TV ! Dus 'nadat' hij gebrand is. En inderdaad de slow-motion beelden zijn ook van slechte kwaliteit.

Misschien stomme vraag, maar wat bedoeld men met als het probleem "NA HET RENDEREN" zich nog voordoet, is er een ander probleem. ?
Rijk
QUOTE(peke @ 13.01.2006 20:24:54) [snapback]119819[/snapback]
De overgangen haperen tijdens het afspelen op de DVD op TV ! Dus 'nadat' hij gebrand is. En inderdaad de slow-motion beelden zijn ook van slechte kwaliteit.

Misschien stomme vraag, maar wat bedoeld men met als het probleem "NA HET RENDEREN" zich nog voordoet, is er een ander probleem. ?

Hallo Peke,
Om te beginnen: wat mij betreft is een vraag niet gauw stom, de een weet meer, of andere dingen, dan de ander. Dit forum is er om elkaar daarmee te helpen en zelf heb ik hier al heel wat mogen leren.
Ik zal proberen e.e.a. toe te lichten:
1) het kan zijn dat het haperen alleen optreedt tijdens het afspelen in de tijdlijn in Magix, zoals Landrover aangeeft. Soms kan de processor het niet bijbenen, vooral als je tegelijkertijd in een stukje film veel effecten, correcties, toevoegingen (b.v. muziek) hebt toegepast. Dat is misschien hinderlijk tijdens het montagetraject, maar het komt allemaal goed als de film wordt gerenderd (zeg maar: uitgerekend, op basis van jouw montage aanwijzingen). De processor doet dat in zijn eigen ritme, bij veel aanpassingen / toevoegingen duurt het renderen langer dan wanneer je weinig aan je film verandert.
2) als het haperen ook nog optreedt nadat de film is gerenderd (zoals kennelijk bij jou), dan is er dus iets anders aan de hand. En het kan zijn dat dat het inmiddels bekende effect is wat we helaas in Magix tegenkomen bij bepaalde overgangen en slow motions (zie het antwoord van Duiker), waarvoor we nu de "pleister methode" kennen.
3) om er achter te komen of het onder 2) genoemde effect aan de hand is, kun je een eenvoudige proef doen, waarvoor je niet eerst een DVD hoeft te branden:
selecteer een stukje film van b.v 5 seconden met daarin een overgang of een slowmotion die in jouw DVD hapert. Markeer het begin door links te klikken in de tijdschaal en markeer het eind door rechts te klikken in de tijdschaal. Nu geef je het commando: "Film exporteren als dv-avi"(AltB) en vergeet niet om daarbij aan te vinken: "Alleen het bereik tussen start en eind markering exporteren". Het stukje film wordt nu gerenderd en als dv-avi opgeslagen. Omdat het maar 5 seconden film is, duurt het renderen maar kort.
Open nu je Verkenner en zoek de file op die je zojuist hebt geexporteerd. Dubbelklik en het stukje film wordt afgespeeld op je scherm (b.v. met Win Media Player, afhankelijk van jouw instellingen). Treedt de hapering op? Zie dan de oplossing van Duiker (en eventueel de vereenvoudigde van mij). Treedt het nu niet op? Dan is er iets anders aan de hand, b.v tijdens het DVD maken. Maar doe eerst dit proefje maar eens.
groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.