Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Balk Met Blokjes
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jcdollekens@wanadoo.nl
hallo allemaal ik heb vdl 2006+ en heb een 2 tal films gemaakt.
na deze films bekeken te hebben valt me op dat om de zoveel tijd (om de 4 tot 10 sec) een balkje met blokjes in beeld verschijnd.
net als wat gebeurd als de film niet goed gerendert is of met een verkeerde bitrate is gebrand.
zou dit aan mij computer liggen ? ik zet altijd alles uit aan andere progamma's (denk ik).
hiervoor gebruik ik winoptie.
dit betekend toch zeker niet dat ik mijn hele computer opniuw moet instaleren!!!!!!!!
landrover
"Een balk met blokjes" is op wel heel veel verschillende manieren te interpreteren. Kun je eens een screenshotje plaatsen? (Tip: gebruik .jpg want een .bmp wordt zo groot)
Duiker
een balk met blokjes?
Ik heb een foto bijgevoegd met blokjes op een film.
Dit kwam van slechte videokoppen en / of een
beschadigde tape.

lijkt het op jou blokjes??

Sander
landrover
QUOTE(Duiker @ 10.01.2006 19:03:16) [snapback]119483[/snapback]
Ik heb een foto bijgevoegd met blokjes op een film.
Sander

Oh ja? Waar is die foto dan? smile.gif
Duiker
Ja, dat weet ik niet,
Ik voeg hem gewoon toe, en hij komt niet op het forum.
er staat ook bij de post dat er een bijlage is, maar kzie hem ook niet.
Zal nog eens proberen.

Sander

Nou, ik snap het niet,

Heb nu twee keer een bestand toegevoegd,
en als ik op "edit" klik zie ik hem gewoon er onder staan.
Maar na posten, is hij weg.

Snap ik niet..
Rijk
QUOTE(Duiker @ 10.01.2006 19:27:48) [snapback]119486[/snapback]
Ja, dat weet ik niet,
Ik voeg hem gewoon toe, en hij komt niet op het forum.
er staat ook bij de post dat er een bijlage is, maar kzie hem ook niet.
Zal nog eens proberen.

SanderClick to view attachment

klik op het paperclipje naast het forumonderwerp (links) in het onderwerpen-overzicht.
Op het schermpje verschijnen dan de 2 files die Sander heeft toegevoegd.
Dubbelklik en geniet van de blokjes....
groetjes
Rijk
Duiker
AAHH,

De pop-up blocker deed zijn werk goed.
Maar hij is er in ieder geval.

sander,

P.s. is dat paperclipje nieuw?
normaal kwam hij toch onder in het bericht te staan?
landrover
Juist ja. Dat zijn inderdaad de blokjes die je krijgt als je een probleem met de koppen hebt.
Duiker
@jcdollekens

Zijn dit de blokjes die jij ook ziet?

Sander
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(Duiker @ 11.01.2006 11:15:44) [snapback]119544[/snapback]
@jcdollekens

Zijn dit de blokjes die jij ook ziet?

Sander

ook ik krijg de foto's niet gevonden maar die koppen dat zit wel goed het probleem met die blokjes doet zich alleen maar voor als de dvd gebrand is.
en dat is dan niet continu maar met REGELMATIGE tussen poses van ongeveer 9 sec .
Rijk
QUOTE(jcdollekens@wanadoo.nl @ 11.01.2006 11:49:28) [snapback]119547[/snapback]
ook ik krijg de foto's niet gevonden

Als je dit onderwerp verlaat en terugkeert naar het overzicht Forum Topics, dan staat pal links naast de titel "Balk met blokjes" een klein paperclipje. Klik daar maar eens op...
Rijk
landrover
het probleem met die blokjes doet zich alleen maar voor als de dvd gebrand is

Heb je ook geprobeerd om de DVD ergens anders op af te spelen en zo ja, wat is dan het resultaat?
De regelmaat van ong. 9 seconden kan ik zo niet verklaren maar het zou kunnen zijn dat de speler zich verslikt als de bitrate te hoog is.
Duiker
QUOTE(Rijk @ 11.01.2006 14:17:01) [snapback]119558[/snapback]
staat pal links naast de titel "Balk met blokjes" een klein paperclipje. Klik daar maar eens op...
Rijk

op sommige layout opties van het forum (verschillend uiterlijk) staat ook wel de letter i i.p.v. een paperclip

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 11.01.2006 21:19:45) [snapback]119593[/snapback]
op sommige layout opties van het forum (verschillend uiterlijk) staat ook wel de letter i i.p.v. een paperclip

Sander

OK, dank voor de aanvulling
Rijk
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(landrover @ 11.01.2006 20:45:40) [snapback]119584[/snapback]
Heb je ook geprobeerd om de DVD ergens anders op af te spelen en zo ja, wat is dan het resultaat?
De regelmaat van ong. 9 seconden kan ik zo niet verklaren maar het zou kunnen zijn dat de speler zich verslikt als de bitrate te hoog is.

heb ik geprobeerd maar dat is het zelvde ik denk zelf dat het wel een ander proses moet zijn maar ik weet niet wat ik zal hem eers eens herinstaleeren
landrover
Lukt het niet om een screenshotje van je blokjesbalkje op het forum te zetten? Of nog beter: render een kort stukje waar zo'n balk in zit naar een mpg of wmv-file en zet die even online. Dan kunnen we het met eigen ogen zien.
FransS
QUOTE(jcdollekens@wanadoo.nl @ 09.01.2006 20:31:36) [snapback]119350[/snapback]
hallo allemaal ik heb vdl 2006+ en heb een 2 tal films gemaakt.
na deze films bekeken te hebben valt me op dat om de zoveel tijd (om de 4 tot 10 sec) een balkje met blokjes in beeld verschijnd.
net als wat gebeurd als de film niet goed gerendert is of met een verkeerde bitrate is gebrand.
zou dit aan mij computer liggen ? ik zet altijd alles uit aan andere progamma's (denk ik).
hiervoor gebruik ik winoptie.
dit betekend toch zeker niet dat ik mijn hele computer opniuw moet instaleren!!!!!!!!

Hoi J.C.Dollekens,

Wat ik op je foto gezien heb is wat ik hier onder beschrijf.

Wat jij nu hebt is bij mij al een paar keer voor gekomen,ik zal proberen het zelfde weer te geven wat jij ook ziet "je ziet balken in beeld van 2 verschilende opname,
als dat het geval is dan moet je even kijken naar het begin waar dit gebeurd,goed kijken en het punt op zoeken onder een goed verlichten plaats,als je de juiste plaats gevonden hebt dan loopt er een diagonale kras of streep over je bandje van ongeveer 5 a 6 cm..dat gebeurd dan met inrijgen van de band met het inschakelen van je opname, dat wil zeggen dat er iets is met je mechanisme,waarschijnlijk zie je dan ook in de zoeker wanneer dit gebeurd of tijdens de opname een rondje met een kruisje er in ,dat is een aanduiding dat je videokoppen vuil zijn maar dat is het niet het zit in de rollen die de band om de koppen heen trekt .Dit kan een dure grap worden omdat het hele mechanisme vervangen moet worden.

Ik wens je sterkte en veel suc6 met het zoeken naar een reperateur die het kan maken en niet te duur is .
Suc6 Frans S. user.gif
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(landrover @ 13.01.2006 13:31:30) [snapback]119785[/snapback]
Lukt het niet om een screenshotje van je blokjesbalkje op het forum te zetten? Of nog beter: render een kort stukje waar zo'n balk in zit naar een mpg of wmv-file en zet die even online. Dan kunnen we het met eigen ogen zien.

ik heb geprobeerd om te doen wat je zij even een stukje renderen en laten zie maar wat zchetst mijn verbazing GEEN BALK MET BLOKJES ,dus de film weer opneuw gerendert en gebrand.
En toen en let op de balkjes met blokjes zijn er weer!!!!
Maar op andere plaatsen dan bij de eerste dvd.
ook heb ik gekeken naar de tape of er inderdaad een beschadeging te zien was , maar dat is niet zo.
Eindconclusie ik denk dat een een of andere fout in de computer is gekropen (hij draaid al 2 jaar goed) welke deze probleemen veroorzaakt.
Dus dan de computer toch maar eens opneuw instaleeren,ik laat nog weeten of het heeft geholpen.
Wel even een vraagje , ik heb 2 schijven en vdl staat op een andere schijf als windows.
Als ik xp opnieuw instaleer moet ik dit ook met vdl doen.
Mag ik vdl dan gewoon over de andere heen zetten en ja zeggen tegen oversrijven(ik heb er nog belangrijke films op staan), of mag dit niet.
In ieders geval al bedankt voor al jullie hulp
FransS
hoi dollekens,

Als je op de C:schijf XP opnieuw installeerd, en op je andere schijf waar video de lux staat, dan denk ik dat de fout op die schijf staat en niet op de C: waar je systeem staat maar oké het kan geen kwaad als je het op nieuw installeerd de frachmenten blijven onaangetast en kun je gewoon weer bewerken.
Wat die balken betreft daar heb je mazzel mee maar bij mij zat er echt een kras over de band ik zal een jpeg maken en het je laten zien hoe het er bij mij uit ziet als ik met de film bezig ga dus even geduld want hij is nog niet aan de beurt.

Groet Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.