Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wat Doet Magix Met De Versienummering?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
twijfelaar
Misschien is het al eerder ter sprake geweest, maar dan in elk geval nog een keer omdat ik me wel een beetje mad.gif voel.

Ik was in het gelukkige bezit van VdL2005+, en kocht er het Duitstalige boek van Databecker bij (versie 2005, natuurlijk). Toen zag ik al wat verschillen tussen mijn VdL en details in het boek.
Nu ben ik ook in het bezit van VdL 2006+, en heb het Databeckerboek versie 2006 zojuist ontvangen. Nu zijn de verschillen nog groter geworden. Het lijkt wel of de NL-versie 2006 een tussenversie is. En ja hoor, dat kon wel eens kloppen als je kijkt op de Duitse supportsite van Magix!
Daar waar ik een patch 5.0.5.2. voor "2006" heb gedownload, komen de oosterburen met een patch 5.5.2.3. voor "hun 2006". De eerdergenoemde patch 5.0.5.2 hoort daar bij een versie 2005/2006.

Mag ik concluderen dat we in NL door Magix worden opgezadeld met een "nieuwe" versie die al weer verouderd is? Als ik in het nieuwe Beckerboek kijk dan zijn een aantal zaken, zeker in de overzichtelijkheid van de menu's, behoorlijk aangepakt (zie screendump in bijlage).
Ik blijf een fan van VdL, maar Magix knaagt op deze manier wel aan mijn vertrouwen, zeker als ik ook nog eens probeer een fatsoenlijke (want daarin schiet Magix echt te kort) actuele handleiding aan te schaffen die telkenmale niet (helemaal) klopt.

Jan
Click to view attachment
landrover
Ik denk dat je gelijk hebt. Aan het screenshot te zien heeft het programma inmiddels een forse facelift ondergaan en daar is bij de Nederlandse versie nog geen sprake van. Het zal inderdaad wel zo zijn dat de Nederlandse actuele versie flink achterloopt op die in Duitsland. Blijkbaar begint Magix met vertalen van de GUI op het moment dat het programma in de oorspronkelijke taal al op de markt is. Daar kan ook een voordeel aan zitten: de kans op bugs is het grootst bij hele nieuwe releases, dus tegen de tijd dat het programma klaar is voor de Nederlandse (en Vlaamse) markt zouden de ergste fouten er al uit moeten zijn.
Maar wil je echt het nieuwste van het nieuwste, dan zul je de Duitse versie op de kop moeten tikken. Nou ben ik persoonlijk wel gewend aan Engelse interfaces, maar Duitse... wink.gif
mschagen
De nederlandse versie (en min of meer alle niet-Duitstalige versies. voorzover ik kan nagaan), lopen 1 release, dus ongeveer een half jaar achter op de Duitse. Onze 2006 release is de Duitse 2005/2006 release. Bij andere software is de engelse versie doorgaans ook wat eerder beschikbaar dan de anderstaligen, zij het dat het verschil meestal wat minder groot is en men in ieder geval de naamgeving gelijk houdt. Aan de andere kant, de duitsers beklagen zich er wel eens over dat ze een soort beta-testers zijn die alle bugs in de release mogen vinden.
twijfelaar
Het is natuurlijk prachtig als de bugs door een andere gebruiker zijn ontdekt voordat je het programma aanschaft.
Wat mij verbaast (en meer dan dat) is dat Magix er niet voor kiest om niet-Duitse (dus voor hen vreemdtalige) releases in een vertraagd tempo uit te brengen met de zelfde specificaties.
Het zou mij een stuk plezieriger en klantvriendelijker overkomen als men de Duitse versie 2006 uitbrengt in bijvoorbeerd oktober 2005 en in ons land DEZELFDE versie in februari 2006, en dat dan in plaats van het ook in oktober 2005 onder valse naamgeving uitbrengen van een achterhaalde Duitse versie 2005/2006.

Als Magix een commercieel argument voor zijn handelen heeft, dan kan ik dat begrijpen. Het gaat tenslotte om omzet en winst. Maar trouwe klanten afschepen met een verouderd produkt werkt uiteindelijk altijd negatief uit. Wie koopt er in Nederland een "nieuwe" VW Golf die op de Duitse markt inmiddels is vervangen door een nieuw model? Alleen degene die zich dat realiseert en het accepteert, bijvoorbeeld omdat hij een forse korting krijgt wegens "overjarigheid". Maar daarvan is bij Magix-NL geen sprake.

Sorry, hoor, maar dit moest er even uit! Nu weer prettig verder met het nog altijd uitstekende VdL!

Jan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.