Ik was in het gelukkige bezit van VdL2005+, en kocht er het Duitstalige boek van Databecker bij (versie 2005, natuurlijk). Toen zag ik al wat verschillen tussen mijn VdL en details in het boek.
Nu ben ik ook in het bezit van VdL 2006+, en heb het Databeckerboek versie 2006 zojuist ontvangen. Nu zijn de verschillen nog groter geworden. Het lijkt wel of de NL-versie 2006 een tussenversie is. En ja hoor, dat kon wel eens kloppen als je kijkt op de Duitse supportsite van Magix!
Daar waar ik een patch 5.0.5.2. voor "2006" heb gedownload, komen de oosterburen met een patch 5.5.2.3. voor "hun 2006". De eerdergenoemde patch 5.0.5.2 hoort daar bij een versie 2005/2006.
Mag ik concluderen dat we in NL door Magix worden opgezadeld met een "nieuwe" versie die al weer verouderd is? Als ik in het nieuwe Beckerboek kijk dan zijn een aantal zaken, zeker in de overzichtelijkheid van de menu's, behoorlijk aangepakt (zie screendump in bijlage).
Ik blijf een fan van VdL, maar Magix knaagt op deze manier wel aan mijn vertrouwen, zeker als ik ook nog eens probeer een fatsoenlijke (want daarin schiet Magix echt te kort) actuele handleiding aan te schaffen die telkenmale niet (helemaal) klopt.
Jan
Click to view attachment