Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dv-opname
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Femmie
Wie kan mij helpen? Mezelf Video de Luxe 2006 Plus kado gedaan. Fotoshows gaan prima. Met het binnenhalen van film gaat het ook goed alleen zie ik maar 1 voorbeeld in het storyboard en in de mediapool waar dan welliswaar de hele film achterzit. De 2e film (ook 60 minuten) verdeelde zichzelf in 3 gedeeltes, ik zag dit nadat het klaar was en bij deze staan dan ook 3 voorbeelden in het storyboard en in de mediapool. In de tijdlijn kun je uiteraard wel de hele film zien. Wat doe ik verkeerd of wat vergeet ik misschien te doen? Ik zou graag alle scenes als voorbeeld op het storyboard willen zien Nu kan ik alleen maar in de modus tijdlijn klikken op een scene om beeldeffecten o.i.d. toe te passen. Ik heb precies gedaan wat in de handleiding stond bij Dv-opname.
twijfelaar
Hallo Femmie,

Allereerst: prima cadeau voor jezelf!
En dan je probleem. Als ik het zo lees, dan zou je "DV-opnamescherm" al wel eens direkt de oplossing kunnen bieden. Onder hoofdstuk 3 wordt gevraagd of je automatisch scenes wil herkennen. Staat dat aangevinkt?
En dan, na de opname, vergeet in je "mediapool" niet het tabblad "takes" te openen.
Lukt het dan nog niet om de takes alle in beeld te krijgen, dan rest nog het volgende.
Ga naar menu bewerken, klik aan "Alle objecten markeren" en vervolgens "objecten als takes opslaan".
Dan moet het toch lukken, hoop ik.

Succes!

Jan
Femmie
QUOTE(twijfelaar @ 05.01.2006 17:47:24) [snapback]118776[/snapback]
Hallo Femmie,

Allereerst: prima cadeau voor jezelf!
En dan je probleem. Als ik het zo lees, dan zou je "DV-opnamescherm" al wel eens direkt de oplossing kunnen bieden. Onder hoofdstuk 3 wordt gevraagd of je automatisch scenes wil herkennen. Staat dat aangevinkt?
En dan, na de opname, vergeet in je "mediapool" niet het tabblad "takes" te openen.
Lukt het dan nog niet om de takes alle in beeld te krijgen, dan rest nog het volgende.
Ga naar menu bewerken, klik aan "Alle objecten markeren" en vervolgens "objecten als takes opslaan".
Dan moet het toch lukken, hoop ik.

Succes!

Jan

Hallo Jan,
Dank voor je snelle reaktie op mijn probleem. Ik kan het op dit moment niet uitproberen want mijn filmcamera vertoont niet zulke beste beelden, zullen de videokoppen zijn denk ik. Ik heb geen probleem met de takes. De automatische sceneherkenning had ik ook aangevinkt staan, dat heeft hij dus ook wel gedaan. Het enige is dat hij de scenes niet weergeeft met voorbeelden in de modus storyboard. Hierdoor wordt alles wat ik aanbreng aan effect o.d. op de hele film toegepast omdat de hele film schuilgaat achter een voorbeeld het heeft dus vlgs mij niet met takes of objecten te maken, het zal hem in een kleinigheidje zitten waarschijnlijk alleen kom ik er niet achter wat, dus heb je misschien nog een ander idee?
Rijk
QUOTE(Femmie @ 06.01.2006 13:38:25) [snapback]118875[/snapback]
Hallo Jan,
Dank voor je snelle reaktie op mijn probleem. Ik kan het op dit moment niet uitproberen want mijn filmcamera vertoont niet zulke beste beelden, zullen de videokoppen zijn denk ik. Ik heb geen probleem met de takes. De automatische sceneherkenning had ik ook aangevinkt staan, dat heeft hij dus ook wel gedaan. Het enige is dat hij de scenes niet weergeeft met voorbeelden in de modus storyboard. Hierdoor wordt alles wat ik aanbreng aan effect o.d. op de hele film toegepast omdat de hele film schuilgaat achter een voorbeeld het heeft dus vlgs mij niet met takes of objecten te maken, het zal hem in een kleinigheidje zitten waarschijnlijk alleen kom ik er niet achter wat, dus heb je misschien nog een ander idee?

Hallo Femmie,
Ik vermoed dat je film nog niet daadwerkelijk in takes is onderverdeeld. Schakel eens over naar de modus Tijdlijn en kijk of de sceneherkenning gedaan is: in dat geval staat er boven het begin van elke scene een vlaggetje met een s er in. Je kunt de film nu alsnog in scenes knippen door met de rechter muisknop te klikken op het videodeel van de film. Kies dan voor Sceneherkenning. Je ziet nu in het volgende scherm links een opsomming van de gevonden scenes (*).
Vink nu in het scherm aan: - Bij alle scenemarkeringen knippen, en: - Scenes als takes opslaan. Klik tenslotte OK. Als het goed is, is je film nu verdeeld in de gevonden scenes en vindt je de takes onder het tabblad Takes.
(*) Is er geen lijst met scenes, dan heeft de sceneherkenning om een of andere reden niet plaats gevonden en kun je dit achteraf doen door in het scherm Sceneherkenning eerst op Start te klikken. De scenes worden dan alsnog gezocht en gepresenteerd in de lijst, dit kan enige tijd duren.
Succes,
Rijk

PS: zo gaat het in VdL 2005 (ik heb 2006 niet) maar ik vermoed dat dat in 2006 net zo gaat.
Femmie
QUOTE(Rijk @ 06.01.2006 15:24:16) [snapback]118888[/snapback]
Hallo Femmie,
Ik vermoed dat je film nog niet daadwerkelijk in takes is onderverdeeld. Schakel eens over naar de modus Tijdlijn en kijk of de sceneherkenning gedaan is: in dat geval staat er boven het begin van elke scene een vlaggetje met een s er in. Je kunt de film nu alsnog in scenes knippen door met de rechter muisknop te klikken op het videodeel van de film. Kies dan voor Sceneherkenning. Je ziet nu in het volgende scherm links een opsomming van de gevonden scenes (*).
Vink nu in het scherm aan: - Bij alle scenemarkeringen knippen, en: - Scenes als takes opslaan. Klik tenslotte OK. Als het goed is, is je film nu verdeeld in de gevonden scenes en vindt je de takes onder het tabblad Takes.
(*) Is er geen lijst met scenes, dan heeft de sceneherkenning om een of andere reden niet plaats gevonden en kun je dit achteraf doen door in het scherm Sceneherkenning eerst op Start te klikken. De scenes worden dan alsnog gezocht en gepresenteerd in de lijst, dit kan enige tijd duren.
Succes,
Rijk
PS: zo gaat het in VdL 2005 (ik heb 2006 niet) maar ik vermoed dat dat in 2006 net zo gaat.

Ik dacht dat het gelukt was: ik had de sceneherkenning al maar heb nu dan de scenes als takes opgeslagen alleen nu komt het: ze komen inderdaad in de mediapool te staan en kan ik ze naar de modus storyboard slepen, dat gaat goed maar als ik dan over ga op de tijdlijn blijft de film als een onderdeel gemarkeerd en staan de takes aan het eind van de film. Geprobeerd met film nieuw en tot mijn verbazing blijf in de tijdlijn de film als een geheel. Vlgs mij zijn takes ook bedoelt om naderhand in een film in te voegen en zit mijn probleem in het begin bij het captureren. De software moet automatisch de scenevoorbeelden tevoorschijn laten komen zoals ze zo netjes beschrijven in het boekje. Kan nu even alleen maar experimenteren met de film die al op de pc staat, de videokoppen van mijn camera moeten eerst schoongemaakt worden. Begrijp er nog steeds niets van maar toch evengoed bedankt voor je reaktie met vr.gr.
Rijk
Heb je geprobeerd de scenes (takes) achteraf nog te maken zoals ik beschrijf achter (*) in mijn vorige reactie? Dus via de Start knop in het Sceneherkenningsmenu?

Nu je trouwens de takes blijkbaar toch al in je mediapool hebt staan, kun je ook overwegen om het stuk film-zonder-scenes te negeren door het te deleten (in de modus Tijdlijn: activeer het filmstuk met een muisklik en druk op Delete op je toetsenbord). Daarna kun je als het ware opnieuw beginnen met de takes vanuit de mediapool naar de tijdlijn (dan wel het storyboard) te slepen en zo je film naar wens op te bouwen.
Let wel: met het deleten gooi je geen gecapturede film (avi file) weg, maar alleen een stukje montage. Zo lang je de Takes in je Mediapool niet weggooit kun je zo vaak je maar wilt takes in je film zetten, ze aanpassen, eventueel weer deleten, enz. enz.
succes en prettig weekend
Rijk
FransS
Hoi Femmie,

Als je V.d.Lux hebt op gestart,dan ga je naar de medipool TAKES daar kun je dan net wat Rijk ook aan geeft de takes in de tijdlijn op storybord zetten het makkelijkst en overzichtelijkste is de tijd lijn dar kun je alles goed op orde zetten en monteren ,als je het goed begrijot wil ik de volgende door gang er wel een voorbeeld bij voegen .

Begin de film met een stukje zwart of een foto waar de film over moet gaan ,maar experimenteer voor je echt een film gaat maken anders is achteraf al het werk voor niets geweest,en erg belangrijk is als je de film op DVD gaat zetten doe dat dan met een RWtje want deze kan je vele keren gebruiken ,en als je de fil mgoed vind na dat je het hebt gekontroleerd kan je de DVD altijd kopieren op een Retje.
Suc6 Frans S. user.gif
Femmie
QUOTE(FransS @ 06.01.2006 22:34:08) [snapback]118980[/snapback]
Hoi Femmie,

Als je V.d.Lux hebt op gestart,dan ga je naar de medipool TAKES daar kun je dan net wat Rijk ook aan geeft de takes in de tijdlijn op storybord zetten het makkelijkst en overzichtelijkste is de tijd lijn dar kun je alles goed op orde zetten en monteren ,als je het goed begrijot wil ik de volgende door gang er wel een voorbeeld bij voegen .

Begin de film met een stukje zwart of een foto waar de film over moet gaan ,maar experimenteer voor je echt een film gaat maken anders is achteraf al het werk voor niets geweest,en erg belangrijk is als je de film op DVD gaat zetten doe dat dan met een RWtje want deze kan je vele keren gebruiken ,en als je de fil mgoed vind na dat je het hebt gekontroleerd kan je de DVD altijd kopieren op een Retje.
Suc6 Frans S. user.gif

Hallo goede tipgevers,
Het is me gelukt met de takes. Mijn film is oké nu. Het is wel niet de gebruikelijke weg om het zo te doen maar goed ik kon er mee verder en daar gaat het toch om. Wil er wel nog eens achterkomen waarom de film niet meteen in secenevoorbeelden op het storyboard en mediapool verschijnt bij het binnenhalen van de film op de pc. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat het steeds op zo'n omslachtige manier moet gebeuren, hoop daar nog achter te komen, dus als er nog iemand is die mij daar een antwoord op kan geven graag, een goed weekend en alweer bedankt, Femmie
twijfelaar
Femmie,

Prima, dat het opgelost is. Ook ik ben benieuwd naar de oorspronkelijke oorzaak. Ik ben niet zo'n kenner als sommige anderen in dit forum, maar toch een poging.
Ik geloof dat de oorspronkelijke sceneherkenning (als je de film captured) wordt gebaseerd op de timecode die de camera op de tape meegeeft. Als je camera fratsen vertoont, zou dan die timecode ook kunnen zijn beschadigd of zo iets?

Jan
FransS
De film word in 1 keer gecapture ,vandaar dat hij in een of 2 keer op het storiebord verschijnt als je het op de tijdlijn zou zien is het 1 film .en niet zoals jullie denken dat het programma elke takes appart binnen haald want sceneherkenning dus takes van maken doe je pas als je de film binnen hebt .

Suc6 Frans S. user.gif
Bruce 47
QUOTE(Rijk @ 06.01.2006 15:24:16) [snapback]118888[/snapback]
Hallo Femmie,
Succes,
Rijk

Klopt! alleen gaan ze niet automatisch in "take", die moet je wel eerst geactiverd hebben is mijn ervaring. (bruce)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.