QUOTE(Femmie @ 06.01.2006 13:38:25) [snapback]118875[/snapback]
Hallo Jan,
Dank voor je snelle reaktie op mijn probleem. Ik kan het op dit moment niet uitproberen want mijn filmcamera vertoont niet zulke beste beelden, zullen de videokoppen zijn denk ik. Ik heb geen probleem met de takes. De automatische sceneherkenning had ik ook aangevinkt staan, dat heeft hij dus ook wel gedaan. Het enige is dat hij de scenes niet weergeeft met voorbeelden in de modus storyboard. Hierdoor wordt alles wat ik aanbreng aan effect o.d. op de hele film toegepast omdat de hele film schuilgaat achter een voorbeeld het heeft dus vlgs mij niet met takes of objecten te maken, het zal hem in een kleinigheidje zitten waarschijnlijk alleen kom ik er niet achter wat, dus heb je misschien nog een ander idee?
Hallo Femmie,
Ik vermoed dat je film nog niet daadwerkelijk in takes is onderverdeeld. Schakel eens over naar de modus Tijdlijn en kijk of de sceneherkenning gedaan is: in dat geval staat er boven het begin van elke scene een vlaggetje met een s er in. Je kunt de film nu alsnog in scenes knippen door met de rechter muisknop te klikken op het videodeel van de film. Kies dan voor Sceneherkenning. Je ziet nu in het volgende scherm links een opsomming van de gevonden scenes (*).
Vink nu in het scherm aan: - Bij alle scenemarkeringen knippen, en: - Scenes als takes opslaan. Klik tenslotte OK. Als het goed is, is je film nu verdeeld in de gevonden scenes en vindt je de takes onder het tabblad Takes.
(*) Is er geen lijst met scenes, dan heeft de sceneherkenning om een of andere reden niet plaats gevonden en kun je dit achteraf doen door in het scherm Sceneherkenning eerst op Start te klikken. De scenes worden dan alsnog gezocht en gepresenteerd in de lijst, dit kan enige tijd duren.
Succes,
Rijk
PS: zo gaat het in VdL 2005 (ik heb 2006 niet) maar ik vermoed dat dat in 2006 net zo gaat.