Help - Search - Members - Calendar
Full Version: A-synschroniteit
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
ik heb ik VDL 2006 een tien min. film gemaakt van DV materiaal. Beeld en geluid lopen NA HET BRANDEN compleet uiteen en niet zo'n beetje ook; vele seconden! Dus echt goed fout, onbruikbaar.
In de filmlijn loopt alles perfect.
Ik heb een paar scenes versneld en een enkele vertraagd.
Dit moet natuurlijk kunnen. Het topic wat hier ook al over gaat gaat er (lijkt mij) vanuit dat er a-synchroniteit in de film is. Maar ik heb het alleen over het eindresultaat op DVD met een menu.
Iemand enig idee? Ik werk met aldi laptop op aparte partities.
Duiker
Hallo,

Ik heb zelf zoortgelijk probleem gehad met vdl2005+.
Maar dat was slechts bij één film.
Bij andere projecten heb ik er weer geen last van gehad.
Ik weet nog steeds niet wat er mis was.

Je hebt wellicht niets aan dit antwoord, maar ik moest het toch even kwijt.

Sander
landrover
Ik heb het met een film in VdL 2005 een keer kunnen verhelpen door voor het renderen smart-rendering uit te schakelen. Niet dat er überhaupt mpeg-materiaal in het origineel zat, maar toch was het probleem daarna voorbij.
Bruce 47
QUOTE(landrover @ 31.12.2005 15:27:56) [snapback]118058[/snapback]
Ik heb het met een film in VdL 2005 een keer kunnen verhelpen door voor het renderen smart-rendering uit te schakelen. Niet dat er überhaupt mpeg-materiaal in het origineel zat, maar toch was het probleem daarna voorbij.

Hallo, bedankt voor de reacties!
Ik kon natuurlijk niet wachten en heb de film opnieuw gedaan en nu is ie perfect. De enige reden die ik kan bedenken is dat tijdens het branden de PC op spaarstand ging.
Nu is alles in prima kwaliteit; beeld, geluid en menu. Klasse.

QUOTE(landrover @ 31.12.2005 15:27:56) [snapback]118058[/snapback]

Geen idee hoe dat moet maar het is al goed gegaan (zie hiervoor) Maar toch een vraag; ik ben gewend van AP dat er altijd gerenderd moet worden voor je de film gaat branden. (Rendert continue, ook tijdens editten) Dat kost nogal tijd. ik zie nooit enige renderactie bij VDL. sla ik die per ongeluk over als je zegt dat je zoiets uit kan schakelen vóór het renderen?
Duiker
Vdl speelt de beelden vanaf de timeline realtime af.
Dit vergt de nodige rekenkracht van de pc (cpu), maar het is nog geen renderen.
Dit renderen gebeurt pas wanneer je een bepaalde uitvoeroptie hebt gekozen.
Bijv. het branden tot dvd, of als avi. terug sturen naar de camera via de firewire/dv-in funktie. of gewoon als een ander formaat exporteren naar de pc.

Sander
landrover
Smart Rendering zorgt ervoor dat delen van een film die al gecomprimeerd zijn in het formaat voor je DVD of VCD niet opnieuw worden gerenderd. Dat scheelt rendertijd en kwaliteit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.