Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schokkerige Beelden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Klem
Hallo mensen,

Ik ben duidelijk nog een groentje met het programma Video Deluxe 2006.
Ik heb namelijk een klein (mwah...) probleempje.

Ik begin er langzaam achter te komen wat de mogelijkheden van het programma zijn, en ik heb dus nu eens wat van mijn films proberen te bewerken. Ik zal even in het kort mijn manier van werken uitleggen:

* Ik neem beelden op met mijn digitale Sony DCR-DVD203E videocamera (nieuw gekocht in zomer 2005)
* Vervolgens zet ik deze beelden in een map op mijn pc
* De beelden worden dan als .mpg opgeslagen

* Vervolgens importeer ik deze beelden in VdL en bewerk ik deze. TOT ZOVER ALLES PRIMA
* Daarna brand ik de beelden op DVD

Bij het bekijken van de DVD zijn de beelden heel erg schokkerig, met nam wanneer er met de camera bewogen wordt of wanneer er bijvoorbeeld iets door het beeld beweegt (lopend persoon bv.)

Ik had zelf eens gedacht dat dit mogelijk op te lossen is middels BEELDSTABILISERING.
Echter.....ik snap niet zo goed hoe dit werkt en in de gebruikershandleiding staat dit ook niet echt duidelijk.

Klopt mijn idee en iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?????????????????

Alvast bedankt,

Dave unsure.gif
landrover
Ik denk niet dat je dit met beeldstabilisatie kunt verhelpen. Probeer maar eens om dezelfde film te renderen met de field order andersom: MPEG encoder settings - Advanced. Goede kans dat het dan opgelost is.
Klem
Mmmmm....klinkt als Chinees!!!!!

Hoe ga ik dat doen?
Duiker
QUOTE(Klem @ 29.12.2005 20:41:04) [snapback]117821[/snapback]
Mmmmm....klinkt als Chinees!!!!!

Hoe ga ik dat doen?

Hallo,

Als je het scherm "dvd branden" hebt geopent krijg je een scherm met
daarop de nummers 1 t/m 3. het brandscherm bestaat namelijk uit 3 stappen.
1. Brand-Apparaat & snelheid.
2. Diskformaat
3. Branden starten/video encoden.

Klik bij stap 2, diskformaat op de knop "ecode"
Klik in het volgende scherm op geavanceerd.
In het volgende scherm kun je bij het tabblad "video format"
de interlacing instellen.
je kan kiezen voor top field first of bottom field first.
Er is in dit forum al vaker uitgebreid over deze instellingen geproken.
Als u meer informatie over deze instellingen wilt kunt u hiervoor de zoekfunktie gebruiken.

Suc-6

Sander
Klem
Bedankt.
Ik zal eens gaan proberen en zal jullie berichten over mijn vorderingen.

Dave

Ik zag trouwens net, dat de beelden ook schokkerig zijn als ik ze in het programma bekijk en wel voordat ze gebrand zijn, dus als ik gewoon in de timeline de beelden bekijk op groot scherm.
Duiker
Het realtime tonen van de beelden vanaf de timeline kost
voor de computer heel veel rekenwerk.
Dit kan tijdens het bekijken ook voor schokkerige beelden zorgen.
met name bij de special effects en overgangen.
Dit zegt dus eigenlijk niets over het uiteindelijke resultaat.

Sander
Klem
Aha, ok!
Ik ben nu eens aan het proberen te branden en heb de bitrate op de hoogste kwaliteit gezet, mogelijk dat dit iets helpt.
Ghostrider
QUOTE(Klem @ 30.12.2005 15:02:55) [snapback]117940[/snapback]
Aha, ok!
Ik ben nu eens aan het proberen te branden en heb de bitrate op de hoogste kwaliteit gezet, mogelijk dat dit iets helpt.

He hallo, ik heb ook sony DVD camcorder en heb hetzelfde probleem, ik heb inmiddels al "tig" dvd gebrand op allerlei verschillende settings en het beeld blijft schokkerig in bewegende passages.
Ik wordt er gek van, ik zit er zelfs over te denken om de camcorder te verkopen.
Sony bedankt.
Dus mocht je vooruitgang boeken dan hoor ik dat graag, als het mij uiteindelijk lukt een perfect exemplaar te branden, dan post ik hier gelijk.
Good luck, André
Klem
QUOTE(Ghostrider @ 30.12.2005 15:26:16) [snapback]117941[/snapback]
He hallo, ik heb ook sony DVD camcorder en heb hetzelfde probleem, ik heb inmiddels al "tig" dvd gebrand op allerlei verschillende settings en het beeld blijft schokkerig in bewegende passages.
Ik wordt er gek van, ik zit er zelfs over te denken om de camcorder te verkopen.
Sony bedankt.
Dus mocht je vooruitgang boeken dan hoor ik dat graag, als het mij uiteindelijk lukt een perfect exemplaar te branden, dan post ik hier gelijk.
Good luck, André

Zoals eerder vermeld heb ik een dvd gebrand op de hoogste bitrate instellingen of zoiets.
Ik snap er nog geen snars van, maar het heeft wel gewerkt. De dvd is goed gelukt en de beelden zijn goed.
Ik heb ergens gelezen, dat je deze bitrates ook verschillend in kunt stellen, maar ik moet nog gaan uitvinden hoe dat werkt.

Als iemand mij dit (eenvoudig) uit kan leggen , graag!
Ton v D
ik zit er zelfs over te denken om de camcorder te verkopen.
Sony bedankt.

Niet doen !!!!!!!!!!!!

Als je het scherm '' DVD branden'' hebt geopent krijg je het scherm met 3 opties
1 Brandapparaat -Snelheid
2 Diskformaat
3 Branden starten / video encoden

neem bij stap 2 diskformaat de knop encode
klik dan op geavanceerd
in het volgende scherm (video format)
de interlace instellen
kies voor TOP FIELD
en het probleem is verholpen !!!!!!!!!!!
zeker weten !!

gr........Ton
landrover
Dat zei ik toch... wink.gif
Klem
Wat is dan het verschil tussen TOP FIELD en BOTTOM FIELD??????

En op mijn film staan videobeelden en foto's. Kan ik dan ook de bitrate van de videobeelden verhogen en die van de (toch stilstaande) foto's verlagen??????

MEt alleen de videobeelden is het nu wel gelukt, al had ik wel BOTTOM FIELD aangevinkt.
Duiker
QUOTE(Klem @ 31.12.2005 09:54:26) [snapback]118022[/snapback]
Wat is dan het verschil tussen TOP FIELD en BOTTOM FIELD??????

Kijk even op deze uitleg van Landrover over de field-order.

http://support.magix.net/boards/magix/inde...&hl=field+order

.2
volgens mij is het niet mogelijk om de bitrate in te stellen voor verschillende onderdelen van een film.
Foto bestanden worden namelijk ook omgezet naar video materiaal.
Er is op de uiteindelijke dvd geen verschil tussen de videobeelden en
de fotobeelden. alles wordt één film op een dvd.

sander
Ghostrider
QUOTE(Klem @ 29.12.2005 20:26:11) [snapback]117818[/snapback]
* Ik neem beelden op met mijn digitale Sony DCR-DVD203E videocamera (nieuw gekocht in zomer 2005)
* Vervolgens zet ik deze beelden in een map op mijn pc
* De beelden worden dan als .mpg opgeslagen

Dave

Dave ik neem aan dat je de beelden vanaf je camcorder op je pc importeerd via het bij de camcorder geleverde programma imagemixer?
Of heb jij een andere methode, zo ja daar ben ik dan zeer benieuwd naar.

Mvg André
eric_brok
QUOTE(Duiker @ 31.12.2005 11:04:31) [snapback]118026[/snapback]
volgens mij is het niet mogelijk om de bitrate in te stellen voor verschillende onderdelen van een film.
Foto bestanden worden namelijk ook omgezet naar video materiaal.
Er is op de uiteindelijke dvd geen verschil tussen de videobeelden en
de fotobeelden. alles wordt één film op een dvd.

sander

En mocht je denken 'wat zonde', zo'n hoge bitrate voor stilstaand beeld, bedenk dan dat de MPEG encoder zelf wel zorgt dat stilstaand beeld plaatselijk met minder bits worden gecodeerd. Je stelt dan ook een gemiddelde of maximum bitrate in. Tenzij je met de encoder-instellingen een constante bitrate afdwingt. Bij een diashows is dat laatste dus niet aan te bevelen.

Verder kun je er ook niet zondermeer vanuit gaan dat de hoogste bitrate altijd het beste is; sommige DVD-spelers kunnen die hoge bitrate niet verwerken. Dus altijd even uitproberen.
Fred de Vries
QUOTE(Ghostrider @ 03.01.2006 12:49:42) [snapback]118420[/snapback]
Dave ik neem aan dat je de beelden vanaf je camcorder op je pc importeerd via het bij de camcorder geleverde programma imagemixer?
Of heb jij een andere methode, zo ja daar ben ik dan zeer benieuwd naar.

Mvg André

Ik vermoed dat hij gewoon het DVD-tje in de PC doet. Het enige verschil met met mijn DVD202E is dat_ie een USB2 aansluiting heeft en video/audio in.
Het dvd-tje in de PC stoppen is voor mij de enige manier :-(

Helaas is de indeling van de VOB's niet standaard, en levert Sony geen bewerkings programmatuur mee (terwijl dat nog steeds op de site staat), maar dat is een heel ander verhaal!!!
Flip Hilckmann
Beste mensen, ik ben (ook) nieuw hier. Heb de Sony DVD203E camcorder in bezit. Dit is inderdaad een DVD camcorder met USB 2.0 aansluiting naar computer toe. De software die door Sony wordt meegeleverd Pickture Package schiet niet echt op. Ik ben op zoek naar een programma waarmee je leuk video kunt bewerken. Ik hoop dat DVD Camcorder via USB aan te sluiten en te gebruiken is. In demo versie lukt het niet. In de 2007 variant zou het wel moeten werken. Heeft iemand hier al ervaring mee? Met Pinnacle lukt het volgens mij niet. Volgens de specificaties zou het wel met Magix moeten lukken. Benieuwd ben ik naar jullie ervaringen. Dan weet ik of ik het met een gerust hart aan kan schaffen. BVD. Gr. Flip Hilckmann
FransS
Beste Flip
Er is hier al veel over geschreven en het is algemeen bekend dat V.d.Lux niet geschikt is voor USB,ik raad je dan ook aan om als er DV.in/uit op zit er een fire-wire kaartje te kopen en die in je computer te zetten dan is de zaak opgelost en werkt het prima.
dat kaartje word ook wel 1394 iLink genoemd.

Suc6 Frans S. user.gif
Dutchman
QUOTE(FransS @ 16.02.2007 12:00:08) [snapback]163100[/snapback]
Beste Flip
Er is hier al veel over geschreven en het is algemeen bekend dat V.d.Lux niet geschikt is voor USB,ik raad je dan ook aan om als er DV.in/uit op zit er een fire-wire kaartje te kopen en die in je computer te zetten dan is de zaak opgelost en werkt het prima.
dat kaartje word ook wel 1394 iLink genoemd.

Suc6 Frans S. user.gif

Ook al heeft hij Firewire zal het niet lukken omdat het een DVD Camcorder is en geen DV Camera.
Zoveel ik weet worden alleen DV Camera's aangesproken via Firewire.
Bij DVD Camcorders moet je het schrijfje eruit halen. (Of niet... blink.gif )
FransS
Bedankt Dutchman,

Ik heb het schijnbaar niet goed gelezen in het begin,ik heb het nu door,bedankt voor het bericht,ik had het kunnen weten want kennissen zitten hier ook mee te knoeien,maar ja die blijven knoeien wat ik ook aanbeveel .

Frans S user.gif
Flip Hilckmann
Nou, ik ben benieuwd... ik word niet zo vrolijk van deze berichten. Denk je een iets luxere camcorder, nota bene DVD gekocht te hebben is het een hoop gekloot om de beelden te kunnen bewerken... Ik heb gister Magix Video Deluxe 2007 besteld. Volgens de specs zou nu oa het volgende moeten kunnen:

NIEUW! Leest video-DVD's uit DVD-camcorders en -recorders

Als ik dat lees dan lijkt het mij toch mogelijk te moeten zijn??

Ik houd jullie op de hoogte...
Gr. Flip
proximus
Je kan de camera inderdaad niet bedienen via UBS.
Zelf heb ik er 1 met een hardeschijf, hier komen losje filmpjes op.
Deze kopieer ik dan naar de hardeschijf op de computer en vervolgens kun je bij bewerken in Magix de losse films toevoegen aan de film.
Mijn ervaring is dat dit veel sneller gaat dan de camera's met DV-tapes. Deze moet je namelijk eerst inlezen.

Misschien kan het bij jouw op dezelfde manier?
landrover
Denk je een iets luxere camcorder, nota bene DVD gekocht te hebben is het een hoop gekloot om de beelden te kunnen bewerken...

Ja, vervelend is dat. Bovendien denken veel mensen dat ze met DVD als opnamemedium de beste kwaliteit hebben, terwijl DV kwalitatief veel beter is (minder compressie). Allemaal misleiding door de industrie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.