Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wiebelend Beeld
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Ton v D
Hallo allemaal !

Ik heb sinds september j.l. VDL 2005+ in mijn bezit en heb het volgende probleem :
Als een film (prachtig mooi) bewerkt heb op mijn computer en ik brand hem naar een DVD en speel hem daarna af op de TV (Philips Pixel +2) dan heb ik wiebelend beeld als de camera van links naar rechts gaat of van onder naar boven
Ik heb al verschillende instellingen en andere TV's geprobeert maar het probleem blijft
Mijn videocamera is een Sony 202e DVD
Als ik de 8cm DVD rechtstreeks uit de camera in de DVD speler bij de TV bekijk is het wel mooi beeld
Kan iemand mij helpen ?????

gr.....Ton
stevendm
Ton,

ik heb een sony dvd201e, en denk hetzelfde probleem te hebben. Bij camerabeweging, of bewegende objecten in het beeld, krijg ik schokkende bewegingen, terwijl de originele mpeg2 (na omzetting met bijgeleverde soft Imagemixer) perfect afspeelt met bijvoorbeeld Nero Media player.
Ik heb een deeltje van het probleem kunnen oplossen met de-interlacing instellingen aan te passen voor elk video-fragment (en met die mini dvd-tjes heb je er snel een paar bij mekaar sad.gif ), maar dit lost niet het schokken beeld probleem op. Wat mij is opgevallen : als je de film beeltje per beeldje afspeelt, dan gaat de timer met 0,01 sec vooruit, tot je op x,24 uitkomt, dan spring je naar de volgende seconde. Aangezien de framerate op 25 fps staat, is dit misschien normaal, maar ik vraag mij dan wel af wat er de rest van de 0,75 seconden getoond wordt? Ik heb om de seconde een 'sprong' in het beeld.
Ik heb deze vraag ook aan de support gesteld, maar deze blijven naast de kwestie antwoorden, sturen mij een vob-splitter, en sturen mij door naar dit forum, waarop dus ook mijn laatste hoop gevestigd is.
mschagen
Als eerste opmerking, het laatste element van de counter zijn geen hondertsten van seconden, maar frames, dus dat telt van 0 tot 24.

Ik heb geen ervaring met deze camera maar wat ik eerst zou nagaan is het volgende:
Zat er bij de camera nog speciale software waarmee je de opgenomen bestanden naar een 'standaard' formaat kunt/moet converteren? stevendm lijkt zoiets aan te geven. Wellicht dat je hiermee het naar iets kunt converteren wat vdl beter lust.
Als je de film naar mpeg exporteert, ziet het er dan ook al raar uit of gebeurt dit pas bij het branden naar dvd? Dit kan ook een hint geven waar je het moet zoeken.
Als je de film weer rendert, wordt er dan smart rendering gebruikt door vdl of niet? Smart rendering is alleen mogelijk op die delen waar je geen speciale bewerkingen hebt toegepast, anders dan knippen en plakken. Als vdl smart rendering gebruikt, probeer dan eens dit uit te zetten, (of andersom). Op het moment dat je in mpeg exporteert en het bron materiaal is ook mpeg, kan vdl je gaan vragen of hij smart rendering moet gebruiken.

Desnoods kun je nog proberen eerst de film naar dv-avi om te zetten (bij voorkeur voordat je gaat monteren), en daarna weer als mpeg uit te voeren/branden.
Ton v D
Bedankt voor jullie reacties !!
Er zat bij mijn Camera Sony 202e geen software en ook geen kabel voor naar de computer
Dus ik moet mijn 8 cm dvd uit de camera via de dvd speler van mijn computer copieeren
dat gaat prima trouwens
Maar volgens mij ligt het niet aan de camera omdat als ik de dvd uit de camera direct afspeel via de dvdspeler bij mijn TV Prachtig beeld heb
Alleen als ik de film via VDL (ook onbewerkt)brand en daarna afspeel op mijn TV een Wiebelend beeld heb
Ik heb al zoveel geprobeerd zonder succes

gr....Ton
Klem
Zie ook mijn bovenstaand topic "Schokkerige beelden"
Ton v D
Als je het scherm '' DVD branden'' hebt geopent krijg je het scherm met 3 opties
1 Brandapparaat -Snelheid
2 Diskformaat
3 Branden starten / video encoden

neem bij stap 2 diskformaat de knop encode
klik dan op geavanceerd
in het volgende scherm (video format)
de interlace instellen
kies voor TOP FIELD
en het probleem is verholpen !!!!!!!!!!!
zeker weten !!

Iedereen bedankt voor de reacties en oplossingen !!!!!!!!

gr........Ton
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.