Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Autoplay In Windows ?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
dbraham
Autoplay is weg na het installeren van vdl2006.

Die autoplay-functie is gewoon een Windows setting. Heeft niets met je VdL DVD te maken. Waarschijnlijk is Windows (per ongeluk) verteld om altijd de verkenner te openen als er een schijfje wordt geladen.

Waar kan ik dat vinden?
Tot nu toe kan ik dit niet oplossen.
Bij de installatie van vdl2005 heb ik dit probleem niet....

Dirk
Duiker
hallo,

klik met de rechter muisknop in "deze computer" op de dvd-drive
van jou keuze.
Kijk bij het tabblad "automatisch afspelen".
Moet goedkomen.

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 27.12.2005 16:52:25) [snapback]117521[/snapback]
hallo,

klik met de rechter muisknop in "deze computer" op de dvd-drive
van jou keuze.
Kijk bij het tabblad "automatisch afspelen".
Moet goedkomen.

Sander

Allereerst sluit ik me graag aan bij alle goede wensen die ik op dit forum heb gelezen, dank en insgelijks.
Dan:
Ik geloof dat het hier en daar toch wat ingewikkelder ligt met die autoplay functie. Ondanks links en rechts klikken waar maar mogelijk, krijg ook ik het niet aan de praat.
Bij mij was het afgelopen met de autoplay na installatie van VdL2005 (waar ik nog steeds mee werk, doorgaans met volle tevredenheid), dus weer een iets andere ervaring dan Dirk, waar het pas na VdL2006 mis was.
Het (voor mij) merkwaardige is, dat de functie wel werkt bij de andere PC gebruiker (ik deel de PC met mijn vrouw, die een eigen Windows account heeft).
Hoewel ik graag wil aannemen dat het een Windows kwestie is, eerder dan een VdL probleem, sluit ik toch niet uit dat er een interactie is met VdL, ook gezien de ervaringen van anderen.
Ik leef nu een jaar met het feit dat ik films, CD's etc op de PC moet afspelen via de Verkenner of via Deze Computer, geen grote ramp, maar een beetje lastig is het wel.

Nog een tweede fenomeen: sinds een goeie maand speelt Wind.Mediaplayer de films af zonder geluid, wat ik ook probeer. Met Power DVD gaat dat wel goed. ?????

Dus nu toch maar de vraag aan onze Experts en Goeroes: Heeft iemand een idee wat er bij ons aan de hand kan zijn?
groeten
Rijk
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(Rijk @ 28.12.2005 12:35:48) [snapback]117625[/snapback]
Allereerst sluit ik me graag aan bij alle goede wensen die ik op dit forum heb gelezen, dank en insgelijks.
Dan:
Ik geloof dat het hier en daar toch wat ingewikkelder ligt met die autoplay functie. Ondanks links en rechts klikken waar maar mogelijk, krijg ook ik het niet aan de praat.
Bij mij was het afgelopen met de autoplay na installatie van VdL2005 (waar ik nog steeds mee werk, doorgaans met volle tevredenheid), dus weer een iets andere ervaring dan Dirk, waar het pas na VdL2006 mis was.
Het (voor mij) merkwaardige is, dat de functie wel werkt bij de andere PC gebruiker (ik deel de PC met mijn vrouw, die een eigen Windows account heeft).
Hoewel ik graag wil aannemen dat het een Windows kwestie is, eerder dan een VdL probleem, sluit ik toch niet uit dat er een interactie is met VdL, ook gezien de ervaringen van anderen.
Ik leef nu een jaar met het feit dat ik films, CD's etc op de PC moet afspelen via de Verkenner of via Deze Computer, geen grote ramp, maar een beetje lastig is het wel.

Nog een tweede fenomeen: sinds een goeie maand speelt Wind.Mediaplayer de films af zonder geluid, wat ik ook probeer. Met Power DVD gaat dat wel goed. ?????

Dus nu toch maar de vraag aan onze Experts en Goeroes: Heeft iemand een idee wat er bij ons aan de hand kan zijn?
groeten
Rijk

pfffffff en ik maar denken dat het aan mij lag.
Bij mij is er inderdaad het zelvde aan de hand, geen van de automatiche processen werken meer.
Ook power dvd doet het niet meer automatich.
henkh
Ook ik heb hetzelfde probleem. Installeer ik vdl2006 dan werkt autorun niet meer. Ga ik daarna weer terug tot een herstelpunt dat ik gemaakt heb voor de installatie van vdl2006 dan werkt alles weer normaal. Naast vdl2006 heb ik foto'sop CD &DVD de luxe. Ik krijg met dit programma dvd's van een veel betere kwaliteit dan met vdl2006.(geen trillingen van vaste voorwerpen, als ik de camera van links naar rechts beweeg). Ik denk dat ik vdl2006 maar niet meer zal gebruiken.
Rijk
Welkom bij de club, Henk.
We hebben nu: DB(raham), JCD(ollekens), HenkH, ik zelf, en ik meen ook Eric Brok, allemaal met ongeveer het zelfde probleem: na installatie van VdL (2006, soms 2005) werkt autoplay niet meer.
Dat kan geen toeval zijn.
Wat hebben wij niet (of wel) wat anderen wel (of niet) hebben?
Kom op Computer Experts: Wie heeft het gouden idee?
Rijk
landrover
Om autoplay weer in te schakelen kun je Tweak UI gebruiken. Dit is een onderdeel van Windows Powertools en kun je downloaden bij Microsoft. Na de installatie start je het programma, navigeert naar "My computer", vervolgens naar "Autoplay" en dan naar "Types". Hier zet je een vinkje bij "enable autoplay for CD and DVD drives".
Ik denk trouwens dat Magix bij de installatie van VdL opzettelijk de autoplay-functie uitschakelt, het gaat namelijk enigszins ten koste van de systeemprestaties. Het was alleen wel zo netjes geweest als de keus aan de gebruiker was gelaten.
Rijk
QUOTE(landrover @ 30.12.2005 19:37:55) [snapback]117972[/snapback]
Om autoplay weer in te schakelen kun je Tweak UI gebruiken. Dit is een onderdeel van Windows Powertools en kun je downloaden bij Microsoft. Na de installatie start je het programma, navigeert naar "My computer", vervolgens naar "Autoplay" en dan naar "Types". Hier zet je een vinkje bij "enable autoplay for CD and DVD drives".
Ik denk trouwens dat Magix bij de installatie van VdL opzettelijk de autoplay-functie uitschakelt, het gaat namelijk enigszins ten koste van de systeemprestaties. Het was alleen wel zo netjes geweest als de keus aan de gebruiker was gelaten.

In Friesland begint de Victorie: Na het uitvoeren van jouw tips doet autoplay het weer! Landrover: je bent geweldig (maar dat we wisten we al). Bedankt!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je misschien ook een idee waarom Windows Media Player geen geluid meer afspeelt bij mijn DVD's (en Power DVD wel)? Opnieuw downloaden en installeren van WindMedPl 10 heeft niet geholpen.
groet
Rijk
henkh
Als het zo eenvoudig was door het aanvinken van een paar opties in Tweak UI dan was er deze discussie er niet. Bij mij was en is dit aangevinkt. Ook de vinken verwijderen en weer toevoegen heeft geen effect. Tot nu toe heb ik alle suggesties die ik op internet gevonden heb gecontroleerd. Maar helaas geen resultaat.
landrover
Als het zo eenvoudig was door het aanvinken van een paar opties in Tweak UI dan was er deze discussie er niet.

Dat is niet helemaal terecht omdat niet iedereen weet wat Tweak UI is en omdat het probleem bij een aantal gebruikers hiermee is opgelost.

Als je Nero op je pc hebt staan, start dan eens de Nero Info-tool. Die maakt een snelle analyse van je systeem en geeft ook aan of autoplay (en DMA) ingeschakeld zijn. Misschien is er wel een ander programma op je pc wat de functie blokkeert.
dbraham
QUOTE(landrover @ 31.12.2005 08:47:40) [snapback]118019[/snapback]
Dat is niet helemaal terecht omdat niet iedereen weet wat Tweak UI is en omdat het probleem bij een aantal gebruikers hiermee is opgelost.

Als je Nero op je pc hebt staan, start dan eens de Nero Info-tool. Die maakt een snelle analyse van je systeem en geeft ook aan of autoplay (en DMA) ingeschakeld zijn. Misschien is er wel een ander programma op je pc wat de functie blokkeert.

Ik ben er ook nog niet uit.
Ik heb jaren ervaring op dit gebied.
Het enige wat ik kan doen is "deinstalleren van vdl 2006" en het terugzetten met systeemherstel.
Heb ook nog gekeken met en registry tracker. Maar ook daarmee kom ik er (helaas) niet.

vdl 2005 is voor mij tot nu toe de enige oplossing...... Helaas...
(tenzij iemand met een goede (en werkbare) oplossing komt. (de vdl guru's???))

Voor nu alvast een prettige jaarwisseling en een gezond 2006!

Dirk
landrover
Hoi Dirk,

Het Windows register staat vol met autoplay-verwijzingen. Daarom durf ik het ook niet aan om mensen aan te raden hiermee aan de slag te gaan. Een goede jaarwisseling toegewenst.
dbraham
QUOTE(landrover @ 31.12.2005 10:43:52) [snapback]118025[/snapback]
Hoi Dirk,

Het Windows register staat vol met autoplay-verwijzingen. Daarom durf ik het ook niet aan om mensen aan te raden hiermee aan de slag te gaan. Een goede jaarwisseling toegewenst.

De beste wensen voor 2006.....

Registry... ja ik weet het. ben er wel mee bekend.
Maar het probleem met vgl 2006 kan ik niet oplossen hiermee.

Er zal vast wel een éénvoudige oplossing / patch zijn of komen.

We wachten af.
henkh
QUOTE(landrover @ 31.12.2005 08:47:40) [snapback]118019[/snapback]

In nero staat natuurlijk ook autorun aangevinkt maar autorun werkt echter niet.
Aangezien "Foto's op CD & DVD deluxe 4" voor mij voldoende mogelijkheden biedt en dan een DVD brandt die ik van een beter kwaliteit vind dan die gebrand door vdl2006, heb ik vdl2006 maar van mijn pc gehaald.

Henk
landrover
Hallo Henk,

heb je de encoder-instellingen van VdL2006 en Foto's 4 wel eens met elkaar vergeleken? Beide programma's maken namelijk gebruik van de Ligos GoMotion encoder, dus moet het verschil in kwaliteit terug te voeren zijn op de gebruikte (standaard)instellingen.
henkh
QUOTE(landrover @ 01.01.2006 20:21:52) [snapback]118188[/snapback]
heb je de encoder-instellingen van VdL2006 en Foto's 4 wel eens met elkaar vergeleken? Beide programma's maken namelijk gebruik van de Ligos GoMotion encoder, dus moet het verschil in kwaliteit terug te voeren zijn op de gebruikte (standaard)instellingen.

Bij Foto's 4 gebruik ik smart renderen NIET aangevinkt. Als ik achter de knop Geavanceerd... ga kijken dan zie ik het zelfde als bij vdl2006. Ik heb Magix gevraagd via een e-mail wat het verschil is in instellingen is tussen beide programmas. Ik neem aan dat er wel ergens een default file is waarin dat staat. Tot nu toe heb ik daar geen antwoord op gekregen.
Ik had een klein filmpje va ca 4 minuten. Deze film heb ik met mijn Canon camcorder opgenomen en aangezien ik geen firewire kaart heb, mijn PC is daarvoor te traag, via de DV-uitgang gezet op de HD-recorder aan mijn TV. Dit heb ik weer op een DVD gezet en van deze DVD heb ik de .vob file ingelezen in vdl2006 en Foto's 4. Een scéne is dat ik met de camera van links naar rechts langs een vast voorwerp ga. (Een auto) Afhankelijk van het zetten van de parameters in vdl2006 kreeg ik het beeld bijna stil. Met Foto's 4 stond dat beeld gewoon stil zonder met de zelfde kwaliteit als als op de originele DVD. Vandaar mijn besluit wat zou ik me verder nog druk maken.
Waarom vdl2006 bij mij en bij anderen autorun uitschakelt terwijl overal waar je maar kijk staat aangegeven dat autorun wel zou moeten lopen is mij nog steeds een raadsel. deze vraag heb ik ook gedeponeerd bij Magix. Tot op heden geen aantwoord op gekomen. Misschien zoek geraakt tussen de oliebollen. Ook in install.log, gemaakt door het wyse installatieprogramma, in de root directory van vdl2006 zie ik geen aanwijzingen.
Henk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.