Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2e Monitor (tv) Niet Werkend Te Krijgen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jean-Paul Pors
Hallo allemaal.

Volgens de handleiding is het mogelijk om de video monitor (alleen) weer te geven op een tweede monitor of tv. Hierdoor zie je direct het echte resultaat en de save margins.

Via Video Out lukt dit slechts gedeeltelijk. Ik krijg wel beeld op mijn TV maar dan niet meer op op de computer monitor.

Ik heb al met de windows display instellingen gespeeld maar het lukt niet.

Een tweede mogelijkheid om van de firewire, via mijn camera DV-in, AV-out naar de tv te gaan lukt mij ook niet in Magix (wel in in Premiere !).

Wie kan mij helpen met de juiste settings?

Alvast bedankt,

Jean-Paul Pors fragend.gif
landrover
Om je te kunnen helpen, heb ik wat meer gegevens nodig, zoals: wat voor grafische kaart, hoe aangesloten, aantal aangesloten monitoren en welke versie van VdL... huh.gif
Rijk
Heb je in VdL wel aangegeven dat je een extra monitor (of TV) gebruikt?
Dit doe je onder Bestand/Systeeminstellingen/Scherm. Vink hier de door jou gewenste situatie aan.
groet
Rijk
Jean-Paul Pors
QUOTE(landrover @ 21.12.2005 13:32:19) [snapback]116930[/snapback]
Om je te kunnen helpen, heb ik wat meer gegevens nodig, zoals: wat voor grafische kaart, hoe aangesloten, aantal aangesloten monitoren en welke versie van VdL... huh.gif

Vraag me niet wat ik precies gedaan heb, maar het werkt opeens.

Ik was bezig met het maken van screenshots om je meer info te geven. Op een gegeven moment had ik met een paar onbedoelde klikken het weergave schema in windows blanco gemaakt. daarna werkte de TV als video monitor zoals ik bedoeld had.
Voor wie ooit hetzelfde wil, ik heb een Word document met twee screenshots toegevoegd.

Blijft over mijn vraag hoe je het video signaal van VdL2005+ op de firewire poort kan krijgen zoals in Premiere ?
Ik denk dat dit in Premiere geregeld wordt in de project "DV playback settings".

Bedankt

Groeten,

Jean-Paul Pors
landrover
Blijft over mijn vraag hoe je het video signaal van VdL2005+ op de firewire poort kan krijgen zoals in Premiere ?

Met VdL 2005 kan dat niet; het is pas mogelijk vanaf VdL 2006. Maar verder goed dat je de boel aan de praat hebt.
Jean-Paul Pors
QUOTE(landrover @ 21.12.2005 21:22:08) [snapback]116974[/snapback]
Met VdL 2005 kan dat niet; het is pas mogelijk vanaf VdL 2006. Maar verder goed dat je de boel aan de praat hebt.

Bedankt, dan hoef ik niet verder te zoeken. Kan ik nu op zoek naar een 2e hands mini tv-tje (of kleuren bewakingsmonitor). Dat valt nog niet mee. Kleiner dan 37cm is bijna niet te krijgen. laat staan met AV-in of scart. Gelukkig heb ik geen haast.

Sorry voor de late reactie maar dat heb je met deze dagen.

Voor iedereen een goed en creatief 2006!

Groeten,

Jean-Paul Pors
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.