Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Uitvoer Kwaliteit 2006 Plus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
(Ik hoop op het goede forum te zijn want ik ben er nog niet echt in thuis)

In PC actief (test dec. 05) lees ik dat de uitvoerkwaliteit van videolux 2006 "duidelijk slechter" is dan van pinaccle en PremiereElements. In een demoversie -die ik heb- kun je niet zelf uitvoeren dus geen controle daarop. Ik twijfel nu nog steeds als ik alles lees op dit forum aan problemen (en ook dat Magix daar niet op reageert, ook niet als ik ze rechtstreeks benader; van de vrijf vragen 1 beantwoord) of ik dit pakket wel wil maar de uitvoerkwaliteit is natuurlijk doorslaggevend. Is het branden met een menu etc. nu echt zo'n probleem en de kwaleit van de codec werkelijk ondermaats, crashed het bij jullie ook zomaar ineens of zijn het allemaal gebruikers- en hardwarefouten? De prijs is niet zo van belang maar ik heb geen zin om tijd te stoppen in oplossen van problemen, bugs, frustraties, zoeken en vragen en uiteindlijk met slechte kwaliteit te eindigen.
Dan geef ik liever meteen maar (veel) meer uit.
Nu begrijp ik dat je op een forum in principe alleen problemen tegenkomt dus je moet relativeren. Daarom, is er iemand die een goed bericht heeft want het totaal van het pakket spreekt me aan en Pinacc. 10 barst helemaal van de vastlopers etc. die dus zeker niet.
Bij voorbaat hartelijk dank!
JohnJ
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 20.12.2005 14:52:07) [snapback]116762[/snapback]
(Ik hoop op het goede forum te zijn want ik ben er nog niet echt in thuis)

In PC actief (test dec. 05) lees ik dat de uitvoerkwaliteit van videolux 2006 "duidelijk slechter" is dan van pinaccle en PremiereElements. In een demoversie -die ik heb- kun je niet zelf uitvoeren dus geen controle daarop. Ik twijfel nu nog steeds als ik alles lees op dit forum aan problemen (en ook dat Magix daar niet op reageert, ook niet als ik ze rechtstreeks benader; van de vrijf vragen 1 beantwoord) of ik dit pakket wel wil maar de uitvoerkwaliteit is natuurlijk doorslaggevend. Is het branden met een menu etc. nu echt zo'n probleem en de kwaleit van de codec werkelijk ondermaats, crashed het bij jullie ook zomaar ineens of zijn het allemaal gebruikers- en hardwarefouten? De prijs is niet zo van belang maar ik heb geen zin om tijd te stoppen in oplossen van problemen, bugs, frustraties, zoeken en vragen en uiteindlijk met slechte kwaliteit te eindigen.
Dan geef ik liever meteen maar (veel) meer uit.
Nu begrijp ik dat je op een forum in principe alleen problemen tegenkomt dus je moet relativeren. Daarom, is er iemand die een goed bericht heeft want het totaal van het pakket spreekt me aan en Pinacc. 10 barst helemaal van de vastlopers etc. die dus zeker niet.
Bij voorbaat hartelijk dank!

Ik heb een hele tijd met Studio 7,8 en 9 gewerkt, ben ermee opgehouden door de problemen die ik ermee had, o.a. die vastlopers.
Werk nu ongeveer 2 jaar met Magix, de kwaliteit van mijn DVD's vind ik zelf gewoon heel goed. Is uiteraard ook afhankelijk van het bronmateriaal.
Omdat ik ervaring heb met de beide programma's kan ik je met een gerust hart Magix adviseren!

groeten,

John
landrover
Ik ga proberen een exemplaar van die test te pakken te krijgen, want ik ben heel benieuwd naar de gebruikte encoder-instellingen. Magix gebruikt al een aantal jaren de Ligos-encoder, dus de resultaten kunnen nu niet slechter zijn dan voorheen. In dat geval zouden Pinnacle en Adobe inmiddels over een duidelijk (nog) betere encoder moeten beschikken. De Ligos encoder is weliswaar wat verouderd, maar werd destijds toch als een prima product beoordeeld.
eric_brok
Zie ook de 'pinned' discussie over dit onderwerp (bovenaan de discussiepagina).
twijfelaar
Hetzelfde type vragen heb ik anderhalf jaar geleden ook gehad. Ik was, om meerdere redenen, een toenemend ontevreden gebruiker van Studio 7 en 8 (9 heb ik niet gehaald). Ik gebruikte daarnaast Liquid Edition, waarover ik wel heel tevreden was en ben. Waarom dan toch iets ernaast? Dat heeft te maken met technische mogelijkheden en ook met luiheid en ongeduld. LE is een aanzienlijk ingewikkelder type programma dan Studio, en dus soms te tijdrovend.
Maar enfin, terug naar jouw vraag. Ik was dus ontevreden over Studio, heb de stoute schoenen aangetrokken en heb Magix 2005+ gekocht. Hierover was ik zeer tevreden, en zelfs zodanig dat ik direkt na release 2006+ heb gekocht. Ook daarover heb ik zeker geen klagen.
Sprekend over de uitvoerkwaliteit naar DVD het volgende: de beeldkwaliteit is, in ieder geval in combinatie met mijn configuratie, prima. Het maken van een menu vind ik een wanhoop. Maar ja, lees de tests van alle vergelijkbare software. Er is altijd wel iets!
Echte bugs ben ik nog niet tegengekomen, vastlopers etc. al helemaal niet, slordige vertaalfouten wel, maar dat tast de functionaliteit van het programma niet aan.

Samenvattend; volgens mij is Magix VdL nog steeds het programma met de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Jan
Bruce 47
Ik heb een goede uitvoer op TV kunnen krijgen met een kort filmpje (6 min) Ik neem aan dat een langere niet anders zal zijn (anders hoor ik het graag)
Toen een menu willen maken; nou, dat heb ik na 6 uur maar opgegeven. geen idee hoe duiters denken maar als ze zo ook vliegtuigen bouwen dan nooit de lufthansa in. Ik maak er een nieuw topic als vraag van want er zullen volgens mij velen zijn die op antwoorden zitten te wachten. Ik heb nog geen specifiek topic over deze raadsels kunnen vinden.
Magix verwacht wel veel geduld en begrip van je als klant, te veel.
Aan allen die me geholpen helpen met eerste vraag; hartelijk dank en laten we werken aan een geweldig video-jaar 2006!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.