Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Van Mpeg2 Naar Vob En Omgekeerd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
videofred2
Stel: ik exporteer in Magix een film naar mpeg2 (parameters voor DVD) formaat.
Ik laad deze mpeg2 in Nero Vision Express.

Nero begint dan lustig opnieuw te renderen, voor het branden.
Waarom? Het was al mpeg2!
Zeker, het moet *.VOB worden, maar dat is mpeg2, niet?

Fred.
landrover
Hallo Fred,

Je hebt helemaal gelijk: de .VOB file is al MPEG2 en zelfs al helemaal DVD-compliant. Het is in feite gewoon een gebrek aan intelligentie van Nero. Nero ziet een videostream, decodeert die en comprimeert die vervolgens naar DVD-compliant MPEG-2. Dat de bron al volledig aan de norm voldoet, doet er voor Nero niet toe. Helaas duurt het daardoor langer, de CPU moet al het werk nog een keer doen (en moderne CPU's zijn stroomvreters) en er is een verlies aan kwaliteit. Het zou goed zijn van Nero om een smart-render functie aan de software toe te voegen, zoals VdL die heeft. De software ziet dan de video-stream, herkent vervolgens dat die aan de norm voldoet, verpakt hem in een .VOB en brandt het geheel naar DVD.

Maar nu iets anders: waarom kies je voor Vision Express? Je kunt ook VdL naar .VOB laten renderen en die branden met Burning ROM. Dat wil zeggen ALLEEN als je VdL2006 gebruikt, want eerdere versies van VdL zijn helaas niet helemaal DVD-video compliant.
videofred2
QUOTE(landrover @ 19.12.2005 18:26:43) [snapback]116663[/snapback]
Maar nu iets anders: waarom kies je voor Vision Express? Je kunt ook VdL naar .VOB laten renderen en die branden met Burning ROM. Dat wil zeggen ALLEEN als je VdL2006 gebruikt, want eerdere versies van VdL zijn helaas niet helemaal DVD-video compliant.

Bedankt voor de uitleg!
Ik kies voor Vision Express als ik weinig tijd heb, voor korte testfilms, omdat Nero zo snel brandt.
Volgende keer volg ik je advies: renderen met Magix, branden met Burning Rom.
Dan heb ik een renderbeurt minder.. beter voor de kwaliteit!

Inderdaad, de oude Vdl2004 structuur voldoet niet helemaal aan de normen, maar ik moet zeggen, ik heb er nooit problemen mee gehad op DVD spelers... misschien had ik geluk.

Tijd voor een upgrade laugh.gif

Fred.
landrover
misschien had ik geluk

Je hebt het geluk dat de speler non-compliant DVD's accepteert.
Het zit 'em in de grootte van de .VOB's. Die mag volgens de norm de 1024 MB niet overschrijden en VdL (2006 uitgezonderd) rendert naar één groot bestand: in feite hetzelfde proces als exporteren naar MPEG-2 met dat verschil dat er een .VOB extensie aan het bestand wordt gegeven. Als je zo'n overmaatse file wil binnenhalen in Burning ROM, krijg je een foutmelding dat het bestand niet compatible is met video-DVD en of je in plaats daarvan het UDF-formaat wilt gebruiken.

Roald
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.