QUOTE(landrover @ 14.12.2005 12:02:11) [snapback]116150[/snapback]
Als ik je een tip mag geven met betrekking tot de DVD-brander: binnen enkele weken verschijnen de eerste Blu-Ray branders. Deze zullen ook backwards compatible zijn met de al bestaande DVD- en CD-normen.
Als het kan, zou ik daar op wachten en dan misschien zelfs op de release van de tweede generatie.
En dan nog iets over de merken: de verschillende modellen CD- en DVD-branders volgen elkaar in razend tempo op en waar model X van merk A een schot in de roos is, kan model Y van hetzelfde merk een grote misser zijn. Er is echter één merk wat vrijwel altijd goed presteert en dat is Plextor. En dan heb ik het niet over de snelheid maar over de brandkwaliteit. Plextors zijn echter wel wat duurder dan de concurrentie.
Wil je één van de andere merken, dan is het verstandig om een paar vergelijkende tests erbij te pakken van actuele modellen en daaruit de beste te kiezen. Handel dan wel snel, want voor je het weet is het bewuste model alweer vervangen. Zo koos ik ooit voor een LiteOn LDW 811-S vanwege de reviews en de goede ervaringen met een CD-brander die ik al had van dit merk, maar kreeg uiteindelijk het volgende model, een LDW 851-S geleverd, waar ik nu nog spijt van heb.
ja ja daar wil ik je best even over plaagen wand IK HEB HEM WEL de LiteOn LDW 811-S
maar dan wil ik je ook een vraagje stellen over dat Blu-Ray branders verhaal.
ik heb mijn computter ongeveer 3,5 jaar geleden gekocht.
ik had toen al van Blu-Ray branders gehoord, wat ik er toen van heb begrepen is dat ze 2x zoveel info op een schijfje zouden kunnen branden.
Is dat zo? en is het dan zo dat dat wordt gekombineerd met de dubbel laags dvdbranders zodat je er 4x zoveel op een schijfje kan brander
Of snap ik er nu niets meer van?