Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Deluxe 2006 Plus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jan romeyns
ik ben een senior en schafte me video deluxe 2006 plus aan - maar ik zie dat ik nog heel veel moet leren
hoe kan ik foto's en dia's importeren in video deluxe 2006 plus (niet in photo manager) en een diashow inbranden op cd rom om af te spelen op dvd speler voor televisie.
wat moet ik doen om effecten in te voegen aan deze diashow (vb in en uitzoomen - invoegen etc)
ik dacht dat ik deze software sjabloonen, effecten bevat om toe te voegen (vergelijkbaar met
powerpointvoorstellingen)
indien ik een externe dvd brander wil aanschaffen - op wat dien ik te letten (dubbellaags beschrijven etc ik geraak niet goed uit aan al die formaten x8,x24 etc)
met vriendelijke groeten
jan
mschagen
Niet om flauw te zijn, maar in de handleiding staat veel informatie, en de meeste van je vragen worden daarin beantwoord. Het is even doorbijten, maar sommige dingen zou je wellicht nooit ontdekken als je de handleiding er niet bij neemt. Verder zitten er onder het menu item help wat demonstratie video's die je de meest basale dingen laten zien. Verder ontdekken veel mensen dingen door gewoon maar wat te proberen en eens ergens op te klikken met de linker of de rechter muisknop (of dubbel klikken!).

Bij een dvd brander is het belangrijkste dat hij van goede kwaliteit is. Op internet zijn waarschijnlijk wel reviews te vinden, of anders in de computer tijdschriften. Een dubbellaags schrijver is niet veel duurder dan een gewone, maar de schijfjes die erin horen nog wel geloof ik. Het voordeel is gewoon dat je met zo'n brander en een speciale dvd die daarvoor geschikt is, bijna 2 keer zo lange films kunt opslaan. Verder dient hij minimaal dvd-r, dvd+rw te ondersteunen en eventueel nog andere formaten.
landrover
Als ik je een tip mag geven met betrekking tot de DVD-brander: binnen enkele weken verschijnen de eerste Blu-Ray branders. Deze zullen ook backwards compatible zijn met de al bestaande DVD- en CD-normen.
Als het kan, zou ik daar op wachten en dan misschien zelfs op de release van de tweede generatie.
En dan nog iets over de merken: de verschillende modellen CD- en DVD-branders volgen elkaar in razend tempo op en waar model X van merk A een schot in de roos is, kan model Y van hetzelfde merk een grote misser zijn. Er is echter één merk wat vrijwel altijd goed presteert en dat is Plextor. En dan heb ik het niet over de snelheid maar over de brandkwaliteit. Plextors zijn echter wel wat duurder dan de concurrentie.
Wil je één van de andere merken, dan is het verstandig om een paar vergelijkende tests erbij te pakken van actuele modellen en daaruit de beste te kiezen. Handel dan wel snel, want voor je het weet is het bewuste model alweer vervangen. Zo koos ik ooit voor een LiteOn LDW 811-S vanwege de reviews en de goede ervaringen met een CD-brander die ik al had van dit merk, maar kreeg uiteindelijk het volgende model, een LDW 851-S geleverd, waar ik nu nog spijt van heb.
jan romeyns
landrover,mijn dank voor je advies -ging me eerts een externe dvd brander aanschaffen maar denk dat ik beter mijn huidige cd brander vervang door een dubbellaag beschrijver dvd brander

michael,bedankt voor uw advies- zag in het bos de bomen niet meer en wilde te snel zijn-heb nu instructiemanual naast me liggen om stap voor stap de mogelijkheden van deze software te ontdekken-en op deze manier denk ik dat het me zal lukken (was vergeten dat voor mijn powerpointvoorstellingen indertijd ik ook lang moest zoeken voor ideale resultaten te bereiken)
eric_brok
Om een diavoorstelling te maken met overgangeffecten is andere programmatuur eigenlijk makkelijker dan VDL. Het gaat prima, maar het is er niet speciaal voor gemaakt, dus is het niet allemaal klik&klaar.

Ik zou VDL voor deze toepassing alleen aanraden als je de ambitie hebt om steeds uitgebreidere en ingewikkelder montages te maken, evt ook video, zodat je met VDL beter kan doorgroeien dan met software voor diavoorstellingen.
videofred2
Dit is een heel goede, en gratis!
http://www.microsoft.com/netherlands/windo...ry/default.mspx

Fred.
jan romeyns
fred,
wreed wel bedankt voor de tip
groetjes
jan
videofred2
Graag gedaan, Jan.

He!!
Wij zitten op een boogscheut van elkaar...
Misschien heb jij nog oude Super-8 films met beelden uit de streek?

Fred.
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(landrover @ 14.12.2005 12:02:11) [snapback]116150[/snapback]
Als ik je een tip mag geven met betrekking tot de DVD-brander: binnen enkele weken verschijnen de eerste Blu-Ray branders. Deze zullen ook backwards compatible zijn met de al bestaande DVD- en CD-normen.
Als het kan, zou ik daar op wachten en dan misschien zelfs op de release van de tweede generatie.
En dan nog iets over de merken: de verschillende modellen CD- en DVD-branders volgen elkaar in razend tempo op en waar model X van merk A een schot in de roos is, kan model Y van hetzelfde merk een grote misser zijn. Er is echter één merk wat vrijwel altijd goed presteert en dat is Plextor. En dan heb ik het niet over de snelheid maar over de brandkwaliteit. Plextors zijn echter wel wat duurder dan de concurrentie.
Wil je één van de andere merken, dan is het verstandig om een paar vergelijkende tests erbij te pakken van actuele modellen en daaruit de beste te kiezen. Handel dan wel snel, want voor je het weet is het bewuste model alweer vervangen. Zo koos ik ooit voor een LiteOn LDW 811-S vanwege de reviews en de goede ervaringen met een CD-brander die ik al had van dit merk, maar kreeg uiteindelijk het volgende model, een LDW 851-S geleverd, waar ik nu nog spijt van heb.

ja ja daar wil ik je best even over plaagen wand IK HEB HEM WEL de LiteOn LDW 811-S
maar dan wil ik je ook een vraagje stellen over dat Blu-Ray branders verhaal.
ik heb mijn computter ongeveer 3,5 jaar geleden gekocht.
ik had toen al van Blu-Ray branders gehoord, wat ik er toen van heb begrepen is dat ze 2x zoveel info op een schijfje zouden kunnen branden.
Is dat zo? en is het dan zo dat dat wordt gekombineerd met de dubbel laags dvdbranders zodat je er 4x zoveel op een schijfje kan brander
Of snap ik er nu niets meer van? schulterzuck.gif
landrover
daar wil ik je best even over plaagen wand IK HEB HEM WEL de LiteOn LDW 811-S

Nou, da's mooi want dan kan ik gelijk even terug plagen. Ik heb inmiddels andere Firmware in de brander gezet en nu is de LDW-851s plotseling een SOHW-832s. En laat dat nou net een hele goede brander zijn met DUAL LAYER ondersteuning laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bovendien zorgt die firmware ook voor veel betere brandprestaties op enkellaags DVD's. Ik heb nog geen testje met een DL-DVD kunnen doen, maar al veel verslagen op internet gelezen dat het echt werkt.
Kijk, nou jij weer biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

oh, ja. De 811s kan helaas niet geupgrade worden naar Dual layer. Sorry happy.gif

En dan nog dit: Blu-ray is een compleet nieuwe techniek die gebruik maakt van, je raadt het al, een blauwe laser. Het is geen doorontwikkeling van de bestaande DVD-techniek. De branders zijn alleen backwards compatible gemaakt omdat er waarschijnlijk geen markt is voor een type brander wat alle bestaande formaten niet kan verwerken. De capaciteit van de eerste generatie blu-ray schijven is ongeveer 15GB, wat ze b.v. geschikt maakt voor de verspreiding van films op HD-formaat. Inmiddels is de techniek op papier al weer verder, dus in de toekomst zullen blu-ray schijven nog meer capaciteit krijgen. Daarnaast liggen er ook al weer nieuwere formaten in het verschiet, zoals holografische disks, waarbij de datacapaciteit nog veel hoger zal zijn. We zijn er dus nog lang niet, vrienden... wink.gif
jan romeyns
QUOTE(jan romeyns @ 15.12.2005 19:17:25) [snapback]116247[/snapback]
fred,
wreed wel bedankt voor de tip
groetjes
jan

sorry fred
super 8 films heb ik niet en mijn beeldmateriaal zijn hoofdzakelijk familie en reisfilmpjes
ik begin me in te werken in video 2006 (langzaam maar zeker)
jan
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(landrover @ 17.12.2005 22:08:59) [snapback]116455[/snapback]
Nou, da's mooi want dan kan ik gelijk even terug plagen. Ik heb inmiddels andere Firmware in de brander gezet en nu is de LDW-851s plotseling een SOHW-832s. En laat dat nou net een hele goede brander zijn met DUAL LAYER ondersteuning laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bovendien zorgt die firmware ook voor veel betere brandprestaties op enkellaags DVD's. Ik heb nog geen testje met een DL-DVD kunnen doen, maar al veel verslagen op internet gelezen dat het echt werkt.
Kijk, nou jij weer biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

oh, ja. De 811s kan helaas niet geupgrade worden naar Dual layer. Sorry happy.gif

En dan nog dit: Blu-ray is een compleet nieuwe techniek die gebruik maakt van, je raadt het al, een blauwe laser. Het is geen doorontwikkeling van de bestaande DVD-techniek. De branders zijn alleen backwards compatible gemaakt omdat er waarschijnlijk geen markt is voor een type brander wat alle bestaande formaten niet kan verwerken. De capaciteit van de eerste generatie blu-ray schijven is ongeveer 15GB, wat ze b.v. geschikt maakt voor de verspreiding van films op HD-formaat. Inmiddels is de techniek op papier al weer verder, dus in de toekomst zullen blu-ray schijven nog meer capaciteit krijgen. Daarnaast liggen er ook al weer nieuwere formaten in het verschiet, zoals holografische disks, waarbij de datacapaciteit nog veel hoger zal zijn. We zijn er dus nog lang niet, vrienden... wink.gif
jaaaaaaaaaaaaaaaaah maar dat is niet eerlijk het ging om de tijd dat je hem had gekocht maar o.k hail.gif jij hebt gewonnen
maar die software is die ook beter voor mijn brander?
landrover
maar die software is die ook beter voor mijn brander?

Nee dus, de 811s is fundamenteel een ander apparaat en kan niet geschikt worden gemaakt voor Dual Layer.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen betere firmware voor te vinden is dan wat er nu in zit. Als jouw brander nog steeds de originele firmware heeft, is er in ieder geval wel een nieuwere beschikbaar by LiteOn.
En als je kijkt op b.v.de Firmware Pages, is er vast ook wel gehackte firmware te vinden waarmee je de drive b.v. regiovrij kunt maken.
jcdollekens@wanadoo.nl
QUOTE(landrover @ 19.12.2005 21:11:10) [snapback]116679[/snapback]
Nee dus, de 811s is fundamenteel een ander apparaat en kan niet geschikt worden gemaakt voor Dual Layer.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen betere firmware voor te vinden is dan wat er nu in zit. Als jouw brander nog steeds de originele firmware heeft, is er in ieder geval wel een nieuwere beschikbaar by LiteOn.
En als je kijkt op b.v.de Firmware Pages, is er vast ook wel gehackte firmware te vinden waarmee je de drive b.v. regiovrij kunt maken.

ok dankjewel toch nog hartelijk na al dat wederzijdse gekwal
landrover
't was maar voor de gein, hè? wink.gif
landrover
maar o.k jij hebt gewonnen

Nou is het jouw beurt weer om mij te pesten, want de mijne is kapot gegaan. Had een film gebrand met de verkeerde field order dus wilde het renderen en branden nog eens overdoen en in één keer wilde hij niet meer! mad.gif mad.gif
Ik ga nu maar voor een Plextor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.