Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio-video Offset Vastzetten
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
DJdH
Na het capturen van een DV (op formaat DV) loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Ik kan per take de Audio-Video offset aanpassen (-8 in mijn geval), maar moet dat voor elke take herhalen. Wie weet hoe ik dat voor de hele source vastzet?

Waarom pakt MVL2006 dat verschil trouwens niet automatisch?
Rijk
QUOTE(DJdH @ 11.12.2005 00:30:37) [snapback]115796[/snapback]
Na het capturen van een DV (op formaat DV) loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Ik kan per take de Audio-Video offset aanpassen (-8 in mijn geval), maar moet dat voor elke take herhalen. Wie weet hoe ik dat voor de hele source vastzet?

Hallo DJ,
Omdat reacties tot nu toe uitblijven, vermoed ik dat je dit ook in VdL2006 niet kunt doen (ik heb 2005).
Maar misschien heb je iets aan dit idee:

Monteer eerst je hele film, inclusief overgangen, titels etc.
Doe nog niets aan het geluid, voeg ook nog geen extra geluid toe (CD of zo), als je dat al van plan was.
Exporteer nu je film als DV-AVI via Bestand/Film exporteren of: Alt+B
Na het renderen wil VdL je film naar een extern apparaat sturen: klik op Annuleren.
Je gerenderde film staat nu op de harde schijf.
Maak nu in VdL een nieuwe film (Ctrl+N).
Zoek onder Stations je zojuist opgeslagen AVI film en sleep deze naar de tijdlijn.
Je hebt nu 1 take, waarin je de Video-Audio offset kunt aanpassen.
Daarna kun je desgewenst nog eigen geluid toevoegen.

Eventueel kun je ook (nu je 1 take hebt) Video en Audio degroeperen met Ctrl+M, waarna je het Audio spoor met je muis kunt verslepen zo ver als je wilt. Daarna weer groeperen met Ctrl+L en eventueel de overstekende eindjes Video en Audio even inkorten.
Succes,
Rijk
PS: had je al geprobeerd de film opnieuw te capturen, m.a.w.: was het een incident?
mschagen
Wat je ook eens zou kunnen proberen (ik weet niet of het werkt) is 1 keer de hele avi in een lege tijdlijn slepen, daar de offset instellen, fil opslaan, en vervolgens van deze avi takes maken. Ik neem aan dat er al scene herkenning is toegepast tijdens het capturen.
Rijk
QUOTE(mschagen @ 12.12.2005 16:49:57) [snapback]115944[/snapback]
Wat je ook eens zou kunnen proberen (ik weet niet of het werkt) is 1 keer de hele avi in een lege tijdlijn slepen, daar de offset instellen, fil opslaan, en vervolgens van deze avi takes maken. Ik neem aan dat er al scene herkenning is toegepast tijdens het capturen.

Ik heb even een proefje gedaan met een testfilmpje wat ik voor dit soort gelegenheden paraat heb en jouw idee lijkt inderdaad te werken, Michael. Ik neem aan dat je de avi uit de map Opnames bedoelt.
In feite moet DJ gewoon even met een nieuwe (lege) film beginnen, sleep de avi er in, stel de offset in, maak takes, etc etc.
Is veel minder omslachtig dan eerst renderen. Dus DJ: vergeet mijn reactie even en volg Michaels idee.
Rijk
DJdH
Dank dank. Daar was ik inderdaad nog niet achter. Ga ik proberen.

Ik vind het wel wat raar dat het nodig is, dat de audio dus 8 frames voor loopt. Het betreft 3 nieuw gecapturde films van een DV via Firewire. Alle 3 lopen ze 8 frames fout. Ben ik de enige die dat ervaart (en ligt het dus aan mijn configuratie)?
mschagen
Of je de enige bent weet ik niet, maar als ik een originele dv opname vanuit mijn camera via firewire overspeel zijn beeld en geluid synchroon, zoals het ook hoort. Is het origineel wel synchroon? Overigens capture ik altijd in dv formaat, dus niet als mpeg wat vdl ook nog schijnt te kunnen. Bij die laatste vorm van capturen kan ik me dit soort problemen wel voorstellen.
DJdH
Ik capture ook in DV formaat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.